<آقای ترامپ هرگز ایران را تهدید نکن/ مخالفت راهپیمایان با تکرار هر نوع مذاکره با شیطان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1419
نویسنده : کامران وزیری

مردم انقلابی ایران اسلامی صبح امروز با حضور حماسی و گسترده خود در راهپیمایی روز ملـی مبـارزه با اسـتکبار یک بار دیگر انزجار و نفرت خود را از مستکبران جهان به خصوص از شیطان بزرگ نشان دادند.

آقای ترامپ هرگز ایران را تهدید نکن/ مخالفت راهپیمایان با تکرار هر نوع مذاکره با شیطان

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مردم، دانشجویان و دانش آموزان انقلابی و عاشورایی ایران اسلامی صبح امروز ( یکشنبه 13 آبان 97) با حضور حماسی و گسترده خود در راهپیمایی روز ملـی مبـارزه با اسـتکبار یک بار دیگر انزجار و نفرت خود را از مستکبران جهان به خصوص از شیطان بزرگ نشان دادند.

مردم، دانشجویان و دانش آموزان تهران نیز ضمن بزرگداشت یوم الله سیزدهم آبان راهپیمایی گسترده خود را از دقایقی پیش با حضور در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا آغاز کرده و ضمن سردادن شعارهای «مـرگ بـر امریـکا» ، «مـرگ بـر انگلیـس» ، «مـرگ براسـرائیل»، «مرگ بر استکبار» و « هیـهـات منـا الـذلـه » آمده‌اند تا یک بار دیگر صدای خود را به گوش جهانیان برسانند.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , ,



بازدید : 1409
نویسنده : کامران وزیری
سعودی و پافشاری بر«سیاست ترور»/نگرانی از تکرار ماجرای خاشقجی

از آنجایی که احتمال دارد جنایت مشابه قتل خاشقجی، توسط مسئولان سطوح بالای حاکمیت سعودی اتفاق بیفتد، ضرورت ایستادگی کشورهای اسلامی در برابر «سیاست ترور» ریاض بیش از پیش احساس می شود.

خبرگزاری مهر، حدود ۴۰ روز از حادثه قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقدِ رژیم سعودی سپری می شود و افکار عمومی همچنان در بُهت جنایتی به سر می برند که سعودیها در کمال تعجب در ساختمان کنسولگری خود در استانبول، مرتکب شدند.

شدت و حدت فشارهای سیاسی و رسانه ای به مقامات عربستان سعودی موجب شد تا ریاض نتوانند بیش از این بر جنایت صورت گرفته در ساختمان کنسولگری خود سرپوش گذاشته و آن را انکار کنند. بدین ترتیب بود که ریاض با صدور بیانیه ای پس از گذشت سه هفته کشته شدن جمال خاشقجی در ساختمان کنسولگری خود را تأیید و نقش خود را تکذیب کرد. این درحالی است که تاکنون هیچکس حتی دوستان نزدیک ریاض هم حاضر به پذیرش روایت کودکانه آن از حادثه قتل فجیع خاشقجی نشده اند.

امروز آنچه که بیش از هر چیزی دیگری موجبات نگرانی افکار عمومی را فراهم آورده نه مرگ فجیع خاشقجی که عادت خاندان سعودی به سیاست ترور است؛ سیاستی که البته سعودیها همچون متحدانشان یعنی صهیونیستها در آن تبحر ندارند و پس از هر بار ارتکاب جنایت های آشکار، هدف سنگین ترین هجمه ها قرار می گیرند. افکار عمومی نگران آن هستند که سعودیها دامنه این سیاست شوم خود را در سایه سکوت جامعه جهانی، بیش از پیش گسترش داده و موجبات ناامنی بیشتر را در سطح منطقه و جهان را فراهم آورند. 

افکار عمومی در سطح منطقه و جهان هنوز اقدامات خصمانه ریاض در ارتکاب جنایت های عامدانه در طول سال های گذشته را فراموش نکرده اند. از جنگ یمن هم که دهها هزار شهید و صدها هزار زخمی و میلیون ها آواره و قحطی زده برجای گذاشته است، بگذریم بازهم کارنامه سرشار از سیاستِ ترور عربستان سعودی همچنان سیاه و تاریک است. 

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , حوادث , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: آل سعود، آل فتنه، فروپاشی از درون ,



بازدید : 1405
نویسنده : کامران وزیری
قاسمی: مقامات بحرینی به رفتار غیرانسانی خود پایان دهند

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان صدور حکم حبس ابد از سوی دادگاه تجدید نظر بحرین علیه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق و دو نفر دیگر از منتقدان بحرینی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان صدور حکم حبس ابد از سوی دادگاه تجدید نظر بحرین علیه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق و دو نفر دیگر از منتقدان بحرینی را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به مشی میانه رو و مسالمت جویانه شیخ علی سلمان و مواضع وی در پرهیز از خشونت، افزود: این رای جای هیچ تردیدی برای افکار عمومی و جامعه بین الملل باقی نخواهد گذاشت که دولت بحرین نه تنها به دنبال اصلاح امور نیست بلکه تصمیم به تشدید سرکوب وخیم تر کردن اوضاع دارد.

بهرام قاسمی افزود: مقامات بحرینی به جای اتکاء به سایر دولت ها و خرید گرانبهای امنیت از دیگران ، با کنار گذاشتن رویکرد پلیسی و امنیتی به رفع بحران خود ساخته در کشور از طریق گفتگوی حقیقی و جدی با مخالفان و منتقدان و پاسخ به مطالبات مشروع مردم بپردازند و به رفتار غیر انسانی خود در صدور احکام ظالمانه و اعمال محدودیت علیه مردم پایان دهند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , حوادث , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: بحرین، جنایت آل خلیفه، سکوت حقوق بشر!!! ,



بازدید : 1413
نویسنده : کامران وزیری

همزمان با اعلامیه ترامپ برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران و تداوم وقت‌کشی اروپا در عمل به تعهدات خود، یک کارشناس مسائل سیاست خارجی پیشنهاد کرد دولت با استناد به بند 36 برجام، تعهدات خود از جمله پایبندی به سقف 300 کیلوگرمی ذخایر اورانیومی را تعدیل کند.

تعدیل معنادار تعهدات ایران با برداشتن سقف ذخایر اورانیوم غنی‌شده آغاز شود

به گزارش خبرگزاری فارس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده که تا ساعاتی دیگر، تحریم‌های آمریکا علیه ایران را به‌طور کامل بازمی‌گرداند و این در حالی است که همزمان اروپا هم با تأخیر فراوان به دنبال وقت‌کشی و خرید زمان بیشتر از ایران است تا از انجام تعهدات خود در ذیل برجام از جمله آغاز مبادلات بانکی با هدف بازگرداندن درآمدهای ارزی مردم ایران طفره رود.

سید مصطفی خوش‌چشم، تحلیلگر و کارشناس سیاست خارجی معتقد است فقط "تعدیل معنادار تعهدات ایران در ذیل برجام" می‌تواند گشایشی در این وضعیت ایجاد کند تا دولت بتواند با نقد کردن این آخرین امتیاز قابل دریافت در ذیل این معامله و نیز انجام مبادلات بانکی، وضعیت ارزی و اقتصادی کشور را هم تا حدودی بهبود بخشد.

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: برجام، عهدشکنی آمریکا، پاسخ ایران؟ ,



بازدید : 1431
نویسنده : کامران وزیری

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس طرح تنبیه کشورهای آمریکا در تحریم جمهوری اسلامی ایران را تدوین کردند که امضاهای این طرح همچنان رو به افزایش است.

افزایش امضاهای طرح تنبیه کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس طرحی را با عنوان طرح تنبیه کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران تهیه کردند که امضاهای این طرح همچنان رو به افزایش است. 

به گزارش فارس، متن طرح تنبیه کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران به شرح زیر است:  

۱)کلیه کشورهایی که به تبعیت از ایالات متحده آمریکا از خرید و فروش نفت یا هر کالای دیگر از ایران خودداری یا با اعمال محدودیت در معاملات شهروندان یا دولت متبوع خود با دولت و شهروندان جمهوری اسلامی ایران در تحریم جمهوری اسلامی ایران با امریکا همکاری نمایند (کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران) محسوب می شوند و مشمول تنبیهات مقرر شده در این قانون می گردند.

۲) دولت موظف است هر شش ماه یکبار فهرست کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران را به گمرکات کشور و مناطق آزاد ابلاغ و از طریق رسانه ها منتشر کند.

۳)از تاریخ تصویب این قانون هرگونه واردات کالاهای مصرفی از آمریکا و کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران از طریق گمرکات یا مناطق آزاد ممنوع است.

تبصره: فروش نفت و گاز ایران به کشورهای موضوع این قانون بمدت ده سال از آخرین باری که هر کشور در فهرست کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران قرار گیرد ممنوع می باشد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , اقتصادی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: مجلس شورای اسلامی ، تنبیه رفقای عموسام! ,