<سازمان همکاری اسلامی محل تسویه حساب‌های سیاسی «ریاض»
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 945
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری فارس: سازمان همکاری اسلامی محل تسویه حساب‌های سیاسی «ریاض»

سازمان همکاری اسلامی در نشست استانبول نشان داد که به جای پیگیری وحدت و انسجام در بین کشورهای مسلمان، به محلی برای تسویه حساب‌های سیاسی عربستان تبدیل شده است.

نشستی که به گفته کارشناسان به جای وحدت جهان اسلام، تفرقه و اختلاف افکنی بین کشورهای مسلمان را دنبال می‌کرد و حتی روزنامه «رای الیوم» چاپ لندن آن را «بدترین نشست» خواند.

این روزنامه در سرمقاله خود با بیان اینکه اگر بگوییم این نشست از ابتدای تاسیسش تاکنون بدترین نشست بوده، گزاف نگفته‌ایم،‌ می‌افزاید: اگر دامنه فتنه مذهبی که بر جهان اسلام، به ویژه بر خاورمیانه سایه افکنده، جمع نشود، بعید نیست که چنین نشستی آخرین نشست این سازمان که در واکنش به آتش زدن مسجدالاقصی 21 اگوست 1969 پایه‌گذاری شد،‌ باشد. این روزنامه سازمان همکاری اسلامی را سازمانی ایستا و ناکارآمد و «آسایشگاهی» برای شماری کارمند با درآمد و امتیازهای مکفی برشمرد و علت آن را قرار گرفتن این سازمان در جده و خواسته عربستان خواند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , مذهبی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: سازمان همکاری های اسلامی،شیطنت عربستان،فتنه آل سعود،تفرقه درمیان امت اسلامی ,



بازدید : 930
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری فارس: در صورت حماقت عربستان، اعراب باید شاهد گلوله‌های آتش در آسمان‌خراش‌ها و بنادرشان باشند/ نبرد با ایران کابوس اعراب است

تحلیلگر اندیشکده آمریکایی اذعان داشت: اعراب حاشیه خلیج فارس هرگز با قدرت نظامی واقعی ایران مواجه نشده‌اند و در صورت نبرد با این کشور باید شاهد خسارات سنگینی باشند.

نایتس گفت: «حضور آن‌ها (ائتلاف عربستان سعودی) در نبرد یمن بیان میل نمایش نبرد جهت متوقف کردن حضور ایرانیان در سوریه و لبنان، بحرین و یمن است. آن‌ها می‌خواستند این پیام را ارسال کنند که اگر آمریکا به توافقی با ایران رسیده اما این کشورها حاضرند به تنهایی دولت یمن تحت حمایت ایران را مغلوب کنند و البته عربستان سعودی و امارات متحده عربی این مسیر را با اعزام نیرو به بحرین در بهار عربی آغاز کردند.

مایکل نایتس در ادامه با اشاره به سلاح‌های مورد استفاده شده از سوی نیروهای انصارالله در یمن چون موشک‌های «توفان»، «کورنت ای» و «کونگورس 113» که تاکنون حدود 60 تانک و خودروی زرهی سعودی را نابود کرده‌اند ، گفت: «نیروهای تحت حمایت ایران و حزب الله لبنان دقیقا از فرمول نبرد با اسرائیل را اینجا پیاده کرده‌اند و نیروهای صالح و حوثی‌ها از چنین سلاح ها و تاکتیک‌هایی استفاده می کنند.

مایکل نایتس در  زمینه تجربیات کسب شده ائتلاف سعودی از حضور در نبرد یمن گفت: « البته توان نظامی کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان و امارات متحده عربی از سال 1991 و جنگ اول خلیج فارس به این سو افزایش یافته است و به عنوان مثال عملیات آبی خاکی و نیروهای چتر باز آن‌ها یا  توان مسدود نمودن تردد دریایی  و دفاع ضد موشکی‌شان افزایش یافته است.  شاید آن‌ها بتوانند ایران را در جاهایی که حضور موقت و بابت تعهدشان دارند را شکست دهند اما نبرد واقعی با این کشور کابوس است.»

تحلیلگر ارشد اندیشکده واشنگتن در خاتمه گفت: «بحث حوثی‌ها جداست و حتی آن‌ها هنوز حزب الله لبنان نشده‌اند . کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس هرگز با قدرت نظامی واقعی ایران مواجه نشده‌اند و نبرد یمن حکم عرصه آزمایشی را برای آن‌ها دارد. نبرد واقعی احتمالی آن‌ها با ایران بسیار سخت‌تر است . آن‌ها از نبرد یمن بازگشت تابوت‌ جنازه‌های خود را دیده‌اند اما در صورت نبرد سنگین با ایران اعراب خلیج فارس باید شاهد گلوله‌های آتش در آسمان خراش‌ها و بنادر دبی و جبیل (یکی از بزرگترین شهرهای صنعتی عربستان ) باشند  البته این را بگویم که پارسی‌ها نیز متحمل خسارات جانی و مالی خواهند شد.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران، آل سعود، انتقام سخت! ,



نوشته شده در 25 / 1 / 1395
بازدید : 1114
نویسنده : کامران وزیری

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترتگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اولین شب جمعه ماه رجب را لیلة الرغائب می‌گویند. برای این شب پر برکت از رسول خدا(ص) عملی نقل شده است که فضیلت بسیاری دارد. در روایت آمده است: هر که این نماز را بگذارد چون شب اول قبر او شود، حق تعالی بفرستد ثواب این نماز را به سوی او به نیکوتر صورتی با روی گشاده و درخشان و زبان فصیح. پس با وی گوید ای حبیب من! به خدا سوگند من چهره‏ اى زيباتر از چهره تو نديدم، و سخنى شيرين‏ تر از سخن تو نشنيدم، و بويى بهتر از بوى‏ تو نبوييدم!

 
گوید: من ثواب آن نمازم كه در فلان شب، از فلان ماه، از فلان سال به جاى آوردى‏ امشب نزد تو آمدم تا حقّت را ادا كنم، و مونس تنهايى تو باشم، و هراس را از تو برگيرم و هنگامى‏ كه در صور (شيپور قيامت) دميده شود، در عرصه قيامت سايه‏ اى بر سرت خواهم افكند، پس خوشحال باش كه خير هرگز از تو جدا نخواهد شد.
 
آن نماز به این صورت است: روز پنج شنبه اول آن ماه را روزه می‌داری چون شب جمعه داخل شود مابین نماز مغرب و عشاء دوازده رکعت نماز می‌گذاری هر دو رکعت به یک سلام و در هر رکعت از آن یک مرتبه سوره «حمد» و سه مرتبه «سوره قدر» و دوازده‏ مرتبه «سوره توحيد» مى‏‌خوانى و هنگامى كه از نماز فارغ شدى هفتاد مرتبه مى ‌گويى:
 
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ النَّبِيِّ الْأُمِّيِّ وَ عَلَى آلِهِ [وَ آلِ مُحَمَّدٍ] .
 
خدايا! بر محمّد پيامبر درس ناخوانده و خاندانش درود فرست
 
سپس به سجده مى‏ روى و هفتاد مرتبه می گويى:
 
سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِكَةِ وَ الرُّوحِ
 
پاك و منزّه است پروردگار فرشتگان و روح
 
آنگاه سر از سجده بر مى ‏دارى و هفتاد مرتبه مى‏ گويى:
 
رَبِّ اغْفِرْ وَ ارْحَمْ وَ تَجَاوَزْ عَمَّا تَعْلَمُ إِنَّكَ أَنْتَ الْعَلِيُّ الْأَعْظَمُ
 
پروردگارا! مرا بيامرز و بر من مهرورز و از آنچه از من مى‏ دانى بگذر، تو خداى برتر و بزرگترى
 
دوباره به سجده مى‏ روى و هفتاد مرتبه مى‏ گويى:
 
سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِكَةِ وَ الرُّوحِ
 
پاك و منزّه است پروردگار فرشتگان و روح
 
سپس حاجت خود را مى‏ طلبى كه به خواست خدا برآورده خواهد شد.
الحمدلله رب العالمین

:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: شب لیله الرغاب , شب آرزوهای به یادماندنی , ,



بازدید : 921
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری فارس: کسانی که الان می‌گویند موشک نمی‌خواهیم، اول انقلاب می‌گفتند ارتش نمی‌خواهیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امام (ره) ۲۹ فروردین حیات و هویت جدیدی به ارتش دادند، گفت: آنهایی که می گویند ما موشک نمی خواهیم، همان‌هایی هستند که می‌گفتند ما ارتش نمی‌خواهیم .

وی عامل موثر دوم  را حضور موثر و گسترده مردم عنوان کرد و گفت: حضور مردم به گونه ای گسترده بود که تمام فعالیت های کشور را تحت الشعاع خود قرار داد.

«پیوستن بدنه ارتش به انقلاب را عامل دیگر پیروزی انقلاب برشمرد و ادامه داد: اگر آن روز این بدنه مومن و انقلابی به انقلاب نمی پیوست امکان نداشت انقلاب به این سرعت به پیروزی برسد و ثمر بدهد. پیوستن بدنه ارتش به صفوف انقلابیون، یک امر اتفاقی نبود بلکه ریشه در باورها و اعتقادات ارتش داشت».

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه  آمریکائی ها از غرس نهال انقلاب در کشور ناخرسند بودند و می خواستند حکومتی در کشور سر کار بیاید که نامی از اسلام نداشته باشد گفت: در این شرایط امام توطئه را تشخیص دادند و فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه و نه یک کلمه بیشتر و جمهوری اسلامی در کشور ما ثابت شد. استکبار جهانی تمام تلاش خود را به کار برد تا این نهال را ساقط کند اما موفق نشد.

امیر پوردستان با بیان اینکه بدنه ارتش با انبوهی از تجهیزات به عنوان بازوی مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران انجام وظیفه کرد، اظهارداشت: ضد انقلاب برای ساقط کردن انقلاب، لازم داشت که انقلاب را خلع سلاح کند؛ خلع سلاح انقلاب با شعار انحلال ارتش تحقق می یافت.

وی در ادامه با بیان اینکه ضد انقلاب این شعار را در تریبون های خود تکرار کردند و بعضی از مسئولین ناآگاه هم باور کرده بودند که کشور نیاز به ارتش ندارد اظهار داشت: آنها می گفتند که ما ارتش برای چه می خواهیم، مگر ما با کسی جنگ داریم.

« آنهایی که امروز می گویند ما موشک نمی خواهیم، همانهایی هستند که آن روز می گفتند ما ارتش نمی خواهیم، آنها می گفتند مگر ما با کسی جنگ داریم؟ امام در آن شرایط این توطئه را تشخیص دادند. امام (ره) 29 فروردین حیات مجدد و هویت مجددی به ارتش دادند».

وی با بیان اینکه اولین شهید بعد از انقلاب یک ارتشی بود، گفت: کمتر از دو ماه از پیروزی انقلاب نگذشته بود که سپهبد قرنی ترور و به شهادت می رسد. دشمن می خواست نظام را خلع سلاح کند و به همین دلیل شعار انحلال ارتش را سر داد.

امیر پوردستان گفت: بعد از نامگذاری 29 فروردین به نام روز ارتش، ارتش تلاش کرد پاسخگوی اعتماد امام (ره) باشد. ارتش پس از آن کارهای مهمی انجام داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اولین اقدام مهم ارتش را کمک به تشکیل سپاه پاسداران عنوان کرد و افزود: شهید کلاهدوز به عنوان قائم مقام کل سپاه مشغول انجام وظیفه شد و به تشکیل سپاه کمک کرد.

وی دومین اقدام مهم ارتش را دفاع از انقلاب در استانهای مرزی و در مقابل ضد انقلاب دانست و گفت: اولین نیرویی که سینه به سینه از نظام نوپای انقلاب دفاع می کند، ارتش است. دو هزار شهید را نیروی زمینی در مدت کوتاهی تقدیم می کند.

امیر پوردستان با بیان اینکه از سال 2001 تهدیدات در فضایی ناهمتراز بود، افزود: آمریکائی ها به منطقه آمده بودند و فضای جنگ ها ناهمتراز بود و ما به عنوان بازوی نظام خود را برای این تهدیدات آماده کردیم؛ حتی رزمایش هایی که ما انجام می دادیم متناسب با این فضا بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش راهبرد جدید دشمن را مذهب علیه مذهب عنوان کرد و گفت: بر اساس این راهبرد، گروه های تروریستی و تکفیری را سازمان دهی کردند. فضای امروز تهدیدات، جنگ های نیابتی است و ما به عنوان بازوی مسلح نظام وظیفه داریم خود را متناسب با آن آماده کنیم.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی برای مقابله با این فضا گام های بلندی را برداشته است، تصریح کرد: تشکیل یگان های واکنش سریع، تمرین چندین هزار نفر ساعت تاکتیک ها و سلاح های گروهک های تروریستی و رصد آنها از دیگر اقدامات ما بود و متناسب با آن دستورات لازم را نوشته ایم.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , نظامی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: ارتش مقتدر، نیروی زمینی،امیر سرتیپ پوردستان ,



بازدید : 909
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری فارس: دشمنان قصد تعرض به نظام اسلامی را داشته باشند همان قدم اول زمین‌گیرشان می‌کنیم/ایران عرصه دفاع تمام‌عیار از مستضعفان دنیاست

فرمانده تیپ 40 ارتش گفت: آنهایی که بخواهند تعرض و تعدی به نظام اسلامی داشته باشند، قطعاً در همان قدم اول زمین‌گیر شده و نمی‌توانند اهداف پلید خود را عملیاتی بکنند.

وی با بیان اینکه دشمنان ما حتی جرأت چپ نگاه کردن به این مرز و بوم را ندارند، تصریح کرد:‌ هیچ یک از دشمنان و بدخواهان این نظام و ملت و حتی ابرقدرت‌های غرب و شرق به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی قادر نیستند به این سرزمین الهی و ملت با عظمت نگاه چپی داشته باشند.

فرمانده تیپ 40 ارتش اضافه کرد: آنهایی که بخواهند تعرض و تعدی به نظام اسلامی داشته باشند، قطعاً در همان قدم اول زمین‌گیر شده و نمی‌توانند اهداف پلید خود را عملیاتی بکنند.

مختاری‌فر عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران عرصه دفاع تمام‌عیار از مظلومان و مستضعفان دنیاست و این نشان از بالندگی و اقتدار حقیقی نظام جمهوری اسلامی ایران است که بدون باج‌ دادن به ابرقدرتی در صحنه معادلات جهانی حاضر و مهیاست.

وی، فرا رسیدن 29 فروردین روز ارتش را گرامی داشت و بیان کرد:‌ در این روز ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح با رژه پرتوان خود صلابت و اقتدارش را به نمایش می‌گذارد.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: ارتش،نیروی زمینی،تیپ 40 سراب، سرهنگ مختاری فر ,



بازدید : 979
نویسنده : کامران وزیری

کلنا عباسک یا زینب(س)

خبرگزاری فارس: پنجمین ارتشی به شهدای مدافع حرم پیوست+عکس

حمدالله بخشنده از رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی بود که برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) عازم سوریه شده و حین مبارزه با تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

 

:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , نظامی , ,
:: برچسب‌ها: ارتش، نیروی زمینی، نبرد سوریه، شهید بخشنده ,



بازدید : 343
نویسنده : کامران وزیری

 تکاور ارتش

منصور نظری ابیاتی با عنوان «تکاوران فاطمی» را برای اولین شهدای مدافع حرم از تکاوران ارتش جمهوری اسلامی ایران، شهیدان: محسن قطاسلو ، مجتبی ذوالفقار نسب، مجتبی یداللهی و مرتضی زرهرند سروده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، 4 تن از مستشاران نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران که برای همراهی با نیروهای سوری در دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) راهی سوریه شده بودند، طی چند روز گذشته توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسیدند. منصور نظری ابیاتی با عنوان «تکاوران فاطمی» را برای اولین شهیدای مدافع حرم از تکاوران ارتش جمهوری اسلامی ایران، شهیدان:  محسن قطاسلو ، مجتبی ذوالفقار نسب، مجتبی یداللهی و مرتضی زرهرند سروده است.

متن این شعر در ادامه می‌آید:

ببر بیان کرده چو رستم به تن ... ارتشی‌ام، حافظ خاک وطن تخمۀِ زالم، پسر گیو و طوس ... خاک ره فاطمه را داده بوس تیغ دو دم همچو علی در کَفم ... مست و پریشان ز شعف چون دفم دل به علمداریِ عباس خوش ...  گِرد حرم آمده‌ام هاله وُش تشنه‌لب بادۀِ حُسن القضا  ... شهره به عشقِ علیِ مرتضی وارث میراث تهمتن منم  ... پنجۀِ در پنجۀِ دیو افکنم شیعۀِ حیدر و علمدارِ عشق ...  میر مدافع به حرم در دمشق آینه‌دارِ رخ حیدر به فَرّ ...   جامۀِ رزم علوی کرده بَر سَدِّ ره خصم وطن همچو کوه ... حیدری‌ام، شیعۀِ رستم شکوه رخت علمداری زینب به تن ... جان و تنم کرده فدای وطن عاشق زینب ، مه عباس رو ...  میر حرم، محسن قطاسلو بُرده نسب ها زِعلی، ذوالفقار ... دل به یدالهی زینب سپار بوسه زن خاک درِ فاطمه  ... عاشق جانبازی بر فاطمه من قمرم، آینه عباس را  ...  منتقم سیلیِ بر یاس‌ها لرزه برانداز تنِ دشمنم ...  آینۀِ رستم دستان منم کرده سیاوش گذر از آتشم  ...  شیرِ کمانگیر وطن، آرشم کوفته دشمن به گِران گرزها ... هالکِ ضحاک، به البرزها عاشقیِ فاطمه در تاروپود ... خصم قسم‌خوردۀ آل سعود عاشق این خاک و دیار کهن ... لاله رخ و غرقه‌به‌خون پاره تن بر تن من پرچم ایران کفن ...  خاک وطن سرمۀِ چشمان من تا که نِگه بد نکند میهنم  ... سینه سپر کرده به اهریمنم سینه سپر کرده به ایران زعشق ... حافظ بر مرزِ وطن در دمشق گر به حلب راه نبندم بر او ...  پای نهد خاکِ وطن را عدو های حقیرانِ قجرگونه پست ...  گشتۀِ از بادۀِ برجام مست کَر شده‌ها وقت فراخوان عشق ... کوفه نشینانِ به جنگ دمشق کَردۀِ از فتنه علی جان به لب ... مرزِ وطن هست دمشق و حلب عهد گلستان چو قجر بسته‌ها  ...  وقت بلا زاویه بنشسته‌ها نامه پس از نامه ولی داده‌ها ...  وقت بلا کرده ولی را رها کوفه نشینان اسیرِ هراس ...  فتنه گرانِ به ولی از خواص نشئۀِ از بادۀِ برجام ها ...  ای به دُلار آمده آرام‌ها قوم سعودی شده اربابشان  ...  گر نشود سد به حلب راهشان دیو و ددانی که همه داعشند  ... لشکر کین جانب ایران کشند های حقیران مذلت نشین  ...  دشمن ایران به حلب درکمین کوفه نشینان ز غیرت بری ...  فتنۀِ تان را کنم افشاگری قوم تجاوزگر ناموس‌ها  ...  حادثه‌ها بسته به قرپوس ها نیست شما را ز چه این جان‌ستان ... شرم تجاوز به نوامیستان داعش و هتاکی ناموس تان ...  هست پذیرنده به قاموس تان؟! غفلت اگر لحظه کنیم از عدو ... مام وطن را ببرد او گلو گر که نبندیم بر او ره به شام ... مردم ایران کند او قتل‌عام جانب ایران بکشد او سپاه  ...  قُلزم خون افکند از کین به راه های خیانتگرِ میهن فروش   ...  این‌همه بر یاریِ داعش مکوش ای زِ خُم فتنه قدح گیر ما  ...  طعنه مزن این‌همه بر پیر ما داعش اگر فتح دمشق آورد  ...  حمله به ایران پس‌ از آن می‌برد مهلت ایران به فواحش دریغ  ...  مام وطن، حملۀِ داعش، دریغ ما سر این مارِ شده اژدها  ...  در حلب آریم به سرنیزه‌ها آلِ سعودِ همگی خار و خس  ...  آرزویی کرده پلید و عبث لشکر کین جانب ایران کشد  ...   تا که به خون خاک شهیدان کشد بوی بلا بشنو از این شعر ناب  ...  آل همه نشئۀ نوشِ شراب گوش کن ای کرده ز فکر عبث  ...  حمله به خاک وطنم را جرس گر که به راه افکنی ای بوالهوس  ...  جانب سیمرغ، سپاهِ مگس کرده از آن لشکر ایران هوس  ...  بازنگردد به خدا زنده کَس قوم قمر در کف او ذوالفقار ...  لشکریانِ تو کند تار و مار زان سپس آید به دیار حجاز  ...  تا که بگیرد ز کفت مکه باز منتظرانیم به صبحِ ظهور ...  تا برسد ماهِ علمدارِ نور بیرق سبز علوی را به دست ... از شط خون کرده گذر مستِ مست همره با نرگسِ یاس کبود ...  مکه بگیریم از آل سعود شیعه دل‌آشوبِ یمن تا دمشق  ... دیده به در دوخته بر راه عشق ساغر خون‌رنگ دعا را به دست  ...   منتظر آمدن مهدی است  تا که بگیرد ز سعودی حرم ...  بیرق حق را بکند او علم

 

 

 


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , نظامی , ,
:: برچسب‌ها: ارتش مقتدر،نیروی زمینی،شهدای مدافع حرم ,



بازدید : 951
نویسنده : کامران وزیری
1425901324071_Nadimi-12.jpgفرمانده نیروزی زمینی ارتش گفت: به عنوان سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وظیفه داریم که اگر ماموریتی باشد آنجا حاضر شویم و اجرای ماموریت کنیم.

 به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ حماسه ایسنا، امیر سرتیپ احمدرضا پودستان که در حاشیه حضور خانواده شهید محسن قوطاسلو از شهدای مدافع حرم ارتش در کنار پیکر فرزندشان در معراج شهدای تهران سخن می‌گفت، در خصوص حضور مستشاری ارتش در سوریه گفت: داعش را در حد و اندازه‌ای نمی‌بینیم که یک یگان نظامی را وارد کنیم. دشمن اصلی ما آمریکا است و ما متناسب با آنها خودمان را آماده می‌کنیم.

 وی ادامه داد: در ماموریت مستشاری سوریه تعدادی از کارکنان نیروی زمینی ارتش حضور دارند و با قوت و استحکام در کنار نیروی قدس و سایر کسانی که در جبهه انجام وظیفه می‌کنند حضور مومنانه‌ای داریم.

 پوردستان گفت: در عملیاتی که چند هزار نفر از نیروهای جبهه النصره و تکفیری‌ها حمله وسیعی را به جنوب حلب انجام داده بودند، این رزمندگان رشادت‌ها و دلاورمردی‌های مومنانه و شایسته‌ای داشتند که تعداد چهار نفر از عزیزان به شهادت رسیدند و البته قبل از شهادت، توانستند تعدادی از تانک‌ها و نفربرهای گروهک تروریستی النصره را منهدم کنند و 200 کشته از آنها بگیرند که تمامی اسناد آن نیز موجود است و این گوشه‌ای از خدمات و تلاش‌های عزیران ارتش است که در کنار سپاه قدرتمند در دفاع از حرم اهل بیت و مرزهای عقیدتی و ایمانی نظام جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند. ما یک یگان را شرکت ندادیم بلکه تعدادی از پرسنل را از تمامی یگان‌ها شرکت دادیم که از جمله آنها تیپ 65 است.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ارتش مقتدر،نیروی زمینی، تیپ 65 ، شهدای مدافع حرم ,



بازدید : 923
نویسنده : کامران وزیری
 
سرتیپ پوردستان

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ما خط قرمز ۴۰ کیلومتری ترسیم کرده‌ایم و اگر هر تهدیدی به این خط قرمز نزدیک شود با آن برخورد می‌کنیم و با هیچ کشوری تعارف نداریم.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در صبحگاه مشترک این نیرو که در مرکز تربیت و آموزش پشتیبانی شهید امانی نزاجا برگزار شد، ضمن تبریک روز 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: 29 فروردین یک روز تاریخی است و از ایام الله ایران است. این روز، روزی است که امام راحل با فرمان شجاعانه خود ارتشی که رو به انحلال بود را دوباره حیات داد.

وی  ادامه داد: رژیم پهلوی در زمان حکومت خود میان ارتش و مردم فاصله انداخته بود، اما امام راحل ما با فرمان خود ارتشی مردمی و ولایت‌مدار به وجود آورد که همین ارتش بعد از پیروزی انقلاب دو کار خیلی مهم را انجام داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: اولین کار ارتش در همان آغازین روزهای انقلاب کمک به تشکیل هسته اولیه سپاه پاسداران و کار دیگر ارتش بعد از پیروزی انقلاب مبارزه با گروه‌های ضد انقلاب بود.

امیر پوردستان درباره اقدام آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اظهار داشت: رابطه ما با آمریکا در زمان پیروزی انقلاب به گونه‌ای بود که آنها می‌خواستند نظام ما را براندازی کنند و به همین خاطر تحریم‌هایی را علیه کشورمان اعمال کردند و گروهک‌های منافق را برای ترور و به شهادت رساندن مسئولان نظام به وجود آوردند، اما ارتش در این مسئله ورود پیدا کرد و به طور تمام قد از نظام اسلامی دفاع نمود.

وی در مورد رصد فعالیت‌ها در منطقه اظهار داشت: ارتش هم‌اکنون تمام فعالیت‌هایی که در منطقه صورت می‌گیرد را رصد می‌کند و در صورت لزوم با آنها برخورد می‌کند و مردم ما نیز بدانند که ارتش ما هیچ‌گاه غافلگیر نمی‌شود. وضعیتی که امروز در منطقه حاکم است به صورت جنگ‌های نیابتی است و ارتش ما نیز برای این کار آمادگی کامل را دارد. ما خط قرمز 40 کیلومتری ترسیم کرده‌ایم و اگر هر تهدیدی به این خط قرمز نزدیک شود با آن برخورد می‌کنیم و با هیچ کشوری تعارف نداریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در مورد توانمندی‌های ارتش ادامه داد: قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) اکنون یک آسمان امن برای پرواز هواپیماها ایجاد کرده و نیروی هوایی ارتش نیز کارهایی انجام دادند تا هیچ‌کس نتواند به آسمان ایران تجاوز کند. نیروی دریایی نیز در این زمینه ضمن دفاع از مرزهای آبی ایران و نشان دادن اقتدار نیروی دریایی توانسته با برقراری امنیت در اسکورت کشتی‌های تجاری در آبهای بین‌المللی پرچم ایران را بیش از پیش برافراشته نگهدارد.

امیر پوردستان درپایان گفت: همه این اقتدارهای ارتش از انقلاب است و امروز ارتش در کنار سپاه پاسداران دو بازوی قدرتمند نظام و به عنوان ذوالفقارهای اسلام آماده هستند تا هرگونه تهدیدی علیه اسلام را پاسخ دهند.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ارتش مقتدر، نیروی زمینی قهرمان ,



حلول ماه رجب مبارک
نوشته شده در 20 / 1 / 1395
بازدید : 920
نویسنده : کامران وزیری
 
 
 برای مشاهده اندازه واقعی دعای بعد از نماز ماه رجب کلیک کنید

:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: ماه رجب , ماه عبادت وبندگی مبارک ,