<رهبر معظم انقلاب : «وحدت» مهم‌ترین مسأله امروز دنیای اسلام است/ هشدار نسبت به خطر بزرگ تکفیری ها
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1458
نویسنده : کامران وزیری

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای تأکید فرمودند: امروز مهم‌ترین مسأله دنیای اسلام «وحدت» است و با وجود همه توطئه‌ها، آینده امت اسلامی در پرتو «وحدت، آگاهی و بیداری اسلامی» درخشان و نویدبخش خواهد بود.

خبرگزاری فارس: «وحدت» مهم‌ترین مسأله امروز دنیای اسلام است/ هشدار نسبت به خطر بزرگ جریان‌های تکفیری

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خجسته سالروز میلاد تاریخ سازِ نبی مکرم اسلام و ولادت پربرکت امام صادق (ع) در دیدار «جمعی از مسئولان کشور، میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی و گروههایی از مردم»، با دعوت از جهان اسلام برای برآورده ساختن انتظارات پیامبر خاتم، تاکید کردند: امروز مهمترین مساله ی دنیای اسلام، وحدت است و با وجود همه توطئه ها، آینده امت اسلامی در پرتو «وحدت، آگاهی و بیداری اسلامی»، درخشان و نوید بخش خواهد بود.

حضرت آیت الله خامنه ای با تبریک عید سعید میلاد پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی (ص) و ولادت پربرکت امام جعفر صادق (ع)، «آزادی از تصورات و اوهام» و سپس تلاش برای «آزادی از ظلم و ستم حکومتهای مستبد و ایجاد حکومت عادلانه» را دو روش اساسی اسلام برای آزادی بشر برشمردند و افزودند: ملتهای مسلمان باید با ایجاد آزادی درونی و فکری، تلاش کنند با دستیابی به «استقلال سیاسی، استقرار حکومتهای مردمی، برپایی مردم سالاری دینی و حرکت براساس شریعت اسلام»، خود را به آزادی مورد نظر اسلام عزیز برسانند.


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , بیانات مقام معظم رهبری , ,
:: برچسب‌ها: ولادت پیامبر اعظم , بیانات مقام عظمای ولایت ,



بازدید : 1049
نویسنده : کامران وزیری

اجرای توافق ژنو در روز 30 دی‌ماه هم زمان از سوی ایران با تعلیق غنی‌سازی 20 درصدی و آغاز روند رقیق‌سازی نیمی از ذخایر اورانیوم 20 درصد و از سوی 1+5 با تعلیق تحریم‌های نفتی، پتروشیمی، خودرو، تجارت طلا و فلزات و بخشی از تحریم‌های هوایی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌یی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ایران و 1+5 پس از دو ماه که از توافق بر روی "برنامه اقدام مشترک" می‌گذرد، روز دوشنبه 30 دی‌ماه اجرای این توافق را به طور هم زمان آغاز می‌کنند.

برای رسیدن به چارچوبی برای اجرای توافق ژنو، دو طرف مذاکراتی پیچیده و طولانی را پشت سر گذاشتند تا این که در نهایت 22 دی‌ماه توانستند اختلاف نظرهای باقی مانده بر سر اجرای توافق را حل کرده و زمانی را برای آغاز کار اعلام کنند.

به گفته سیدعباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌یی مهم ترین تاثیر توافق ژنو این است که "دو طرف از جایگاهی که دارند جلوتر نمی‌روند، یعنی طرف آمریکایی تحریم‌ها را تشدید نمی‌کند و ما هم برنامه هسته‌یی خود را از آن چه هست به لحاظ کمی گسترش نمی‌دهیم. "

به درخواست ایران و 1+5 قرار است آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مسوول نظارت بر اقدامات هسته‌یی ایران در چارچوب توافق ژنو باشد و بازرسان دیدبان هسته‌یی سازمان ملل با حضور در ایران و قرار گرفتن در مراکز هسته‌یی ایران (سایت‌های غنی‌سازی نطنز و فردو) در روز نخست اجرای توافق مراحل کار را به آژانس اعلام کنند.

هیاتی حدودا 10 نفره از بازرسان آژانس روزهای 27 و 28 دی‌ماه در دو نوبت وارد ایران شدند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: ایران , انرژی صلح آمیز هسته ای , توافقنامه ژنو , دوئل باغرب ,



بازدید : 1106
نویسنده : کامران وزیری
 در مقابل سناتورهای تندرو آمریکا که این روزها بر طبل تحریم می کوبند تا توافقنامه ژنو را از ریل خارج کنند، جمعی دیگر از سناتورهای آمریکایی هستند که در جبهه مخالف صف آرایی کرده اند.

 مجله مهر: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سه روز گذشته دو بار به کنگره هشدار داد که اعمال تحریم های جدید علیه ایران را وتو خواهد کرد. جمهوریخواهان کنگره از جمله جان مک کین رقیب اوباما در انتخابات ریاست جمهوری، رابرت منندز از حامیان حضور نظامی آمریکا در افغانستان و حامیان قطعنامه کوزو که استفاده نظامی علیه یوگسلاوی را قانونی می کرد از سرسخت ترین مدافعان تحریم های ایران هستند اما در مقابل آن ها سناتورهایی هم کاخ سفید و اوباما را همراهی می کنند.

"
 

کارل لیون
رئیس کمیته خدمات نظامی مجلس سنای آمریکاست. این سناتور حزب دموکرات را بیشتر با اظهارنظرهایش درباره حضور نظامی آمریکا در افغانستان می شناسند اماجالب اینکه او از مخالفان تحریم ایران و در جبهه مخالف کسانی است که بر طبل جنگ با ایران می کوبند. او چندی پیش پس از برگشت از افغانستان و دیدار با رییس جمهور کرزی گفته بود که اگر این دو کشور توافقنامهء امنیتی و دفاعی را در کوتاه مدت امضا نکنند، مساعدت های امریکا به افغانستان ادامه نخواهد یافت. این گفته او باعث واکنش وزارت خارجه افغانستان و اعتراض به وی شد. لیون مخالف اعمال تحریم های جدید علیه ایران است و و از جمله رهبران امضا کننده نامه  مخالفت با تحریم های جدید کنگره علیه ایران است. او  سناتور ایالت میشیگان است که برای نخستین‌بار در ۳ ژانویه ۱۹۷۹ به‌عضویت این مجلس درآمد. وی مقطع کارشناسی خود را در رشته هنر به پایان رساند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: آمریکا , کنگره , مخالفان تحریم ایران ,



بازدید : 1140
نویسنده : کامران وزیری

سیدبندی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات والیبال قهرمانی جهان مشخص شد.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مسابقات والیبال قهرمانی جهان شهریور سال آینده در لهستان برگزار می‌شود و 24 تیم برتر جهان در چهار گروه شش تیمی با هم به رقابت خواهند پرداخت. ایران در این رقابت‌ها با تیم‌های ایتالیا و آمریکا (در صورت صعود) روبرو خواهد شد.

 فدراسیون جهانی والیبال، فرمت مسابقات و هم‌چنین نحوه‌ی قرعه‌کشی تیم‌های حاضر در این دوره از رقابت‌ها را اعلام کرد که بر اساس آن ایران با ایتالیا همگروه خواهد شد. دیگر تیم حاضر در گروه ایران نیز آمریکا خواهد بود.

 بر اساس سیدبندی صورت گرفته، لهستان به عنوان میزبان رقابت‌ها سرگروه گروه نخست رقابت‌هاست. برزیل تیم اول رنکینگ جهان در کنار روسیه و ایتالیا سرگروه‌های سه گروه دیگر را تشکیل می‌دهند.

 سیدبندی سه تیم اول هر گروه بر اساس متد سرپنتین صورت گرفته است، اما سه تیم دیگر گروه‌ها با قرعه‌کشی مشخص می‌شوند.

 البته با توجه به برگزاری رقابت‌های انتخابی مسابقات والیبال قهرمانی جهان تکلیف برخی تیم‌های صعودکننده مشخص نشده اما طبق چیزی که فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرده ایران در گروه چهار که سرگروهش ایتالیاست با تیمی همگروه می‌شود که در رده‌بندی FIVB در جایگاه چهارم ایستاده است. این تیم در حال حاضر آمریکاست که البته ممکن است تا زمان برگزاری رقابت‌ها شرایط عوض شود و یا شاید آمریکا اصلا صعود نکند، هرچند که احتمالش بسیار بسیار اندک است.

 بر اساس اعلام فدراسیون جهانی والیبال، رقابت‌ها در چهار گروه شش تیمی برگزار می‌شود و از هر گروه چهار تیم به مرحله‌ی بعد راه پیدا خواهند کرد.

 16 تیم راه یافته به مرحله‌ی بعد در دو گروه هشت تیمی کار خود را دنبال خواهند کرد و از هر گروه سه تیم به مرحله‌ی بعدی راه می‌یابند.

 این شش تیم کار خود را در دو گروه سه تیمی دنبال می‌کنند که تیم‌های اول و دوم به صورت ضربدری دیدارهای نیمه‌نهایی را برگزار می‌کنند و تیم‌های سوم گروه نیز برای رسیدن به عنوان پنجمی با هم رقابت خواهند کرد.

 پیش از این قرار بود مسابقات قهرمانی جهان از اواسط سپتامبر آغاز شود که با توجه به تغییر فرمت برگزاری رقابت‌ها و انجام بازی‌های بیشتر، رقابت‌ها به جلو کشیده شد و از سی آگوست آغاز خواهد شد. ایران در دوره قبلی رقابت‌ها در سال 2010 در جایگاه نوزدهم قرار گرفت.

جدول گروه بندی مسابقات قهرمانی جهان در سال 2014

تیم/ گروه گروه اول گروه دوم گروه سوم گروه چهارم
1- لهستان برزیل روسیه ایتالیا
2- رنکینگ 8 (آرژانتین) رنکینگ 7 (کوبا) بلغارستان رنکینگ 4 (آمریکا)
3- صربستان آلمان رنکینگ 11(کانادا) ایران
4- قرعه (رنکینگ13-16) قرعه (رنکینگ13-16) قرعه (رنکینگ13-16) قرعه (رنکینگ13-16)
5- قرعه (رنکینگ 17-20) قرعه (رنکینگ 17-20) قرعه (رنکینگ 17-20) قرعه (رنکینگ 17-20)
6- قرعه (رنکینگ 21-24) قرعه (رنکینگ 21-24) قرعه (رنکینگ 21-24) قرعه (رنکینگ 21-24)

 


:: موضوعات مرتبط: ورزشی , ,
:: برچسب‌ها: والیبال , تیم ملی , جام جهانی لهستان ,



لایه‌های پنهان کنفرانس ژنو2
نوشته شده در 24 / 10 / 1392
بازدید : 1100
نویسنده : کامران وزیری

مشکل بتوان باور کرد کنفرانس ژنو 2 به نتایجی ملموس، پایدار و فوری دست یابد. اما همین قدر زمینه‌ای فراهم کرده تا نیروهای اصلی و تاثیرگذار اما رودرروی یکدیگر، به حل و فصل مسایل فی مابینشان بپردازند ولو به صورت انتقادی (که الزاما بحران سوریه میتواند محور آن نباشد) خود به خود موضوعی با اهمیت در منطقه عربی و غرب آسیا است. آیا بحران سوریه بهانه‌ای برای حل دیگر معضلات میان قدرت‌های اصلی‌ست؟ شاید!

 به گزارش ایسنا، متین مسلم در ادامه یادداشت خود در وبلاگ خبرآنلاین نوشت: "اگر از ایران برای کنفرانس ژنو 2 دعوت نشود کسانی که موجب آن شده‌اند در آینده ازاین اقدام خود پشیمان خواهند شد."

این سخنان صریح روز گذشته از سوی وزیر خارجه ایران در واکنش به موضوع دعوت مشروط از تهران برای شرکت در کنفرانس 22 ژانویه ژنو 2 بیان شده است. ظریف هرچند نامی از وزیر خارجه ایالات متحده به زبان نیاورد اما آشکار مشخص بود نوک تیز این سخنان متوجه آقای کری ست. سخنانی هر چند نه تهدیدآمیز اما عمیقا با ناراحتی و گلایه! این در حالی است که آقای کری هفته گذشته طی سخنانی از نقش ایران در گفتگوهای صلح حمایت کرده بود اما روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی با حضور همتای روس خود و آقای ابراهیمی با ایجاد زاویه نسبت به هفته گذشته ، از ایران خواست نقش سازنده‌ای در سوریه ایفا کند تا زمینه حضورش در مذاکرات آتی فراهم شود . سخنانی که بلافاصله با واکنش مستقیم آقایان لاروف و اخضر ابراهیمی روبرو شد و همه را متعجب کرد چرا که با توجه به فضای ابجاد شده میان تهران - واشنگتن، انتظار سخنان متفاوت‌تری از آقای کری می‌رفت. این دو (لاوروف و ابرهیمی) در واکنشی مستقیم به سخنان وزیر خارجه آمریکا از نقش مهم و سازنده ایران در موضوع سوریه حمایت و خواستار حضور تهران درنشست آتی ژنو شدند.

 گفته‌های متفاوت آقای کری البته تنها موضوع تعجب‌برانگیز مصاحبه روز گذشته نبود. سخنان جالب لاروف نیز توجه زیادی را به خود جلب کرد، آنجا که وی ضمن تاکید بر نقش ایران در حل بحران سوریه آنچه را "ضرورت شنیدن صدای تهران" (و نه صدای دولت آقای اسد) خواند با اهمیت توصیف کرد و گفت این صدا باید شنیده شود. لاروف با اشاره به اهمیت حضور ایران در نشست ژنو، عربستان را نیز دارای اهمیتی مشابه دانست و خواستار حضور فعال ریاض در تحولات پیش رو شد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: کنفرانس ژنو 2 , حضور یا عدم حضور ایران؟ ,



بازدید : 963
نویسنده : کامران وزیری

نخست‌وزیر عراق با متهم کردن عربستان به حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه، تاکید کرد: تعیین آینده اسد به نظر مردم و آرای آنها بستگی دارد.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نوری مالکی، نخست‌وزیرعراق در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کرد: دو سال پس از خروج نیروهای آمریکایی از عراق، شبه‌نظامیان موسوم به "شورای بیداری" باید برای مقابله با القاعده که خطر و تهدیدی بزرگ برای عراق محسوب می‌شوند، بار دیگر سلاح به دست بگیرند و وارد صحنه شوند.

 وی گفت: اعضای قبایل عراقی و شورای بیداری زمانی که نیروهای آمریکایی نتوانستند در سال 2006 و 2007 با القاعده مقابله کنند به نیروهای خارجی پیوستند و در حال حاضر هر فردی از قبایل سنی عراق که در کنار ارتش به مقابله با القاعده بپردازد عضو شبه‌نظامیان شورای بیداری محسوب می‌شود و به طور منظم اجرت دریافت خواهد کرد و از سوی دولت بغداد نیروی امنیتی تلقی خواهد شد و از تمامی منافع و مزایای یک عضو نیروی امنیتی عراق برخوردار می‌شود.

 در حالی که القاعده در شهرهای فلوجه و رمادی درگیری‌های شدیدی را ایجاد کرده است. شانس المالکی برای به دست گرفتن قدرت برای سومین بار پس از انتخابات پارلمانی در ماه آوریل سال جاری میلادی بستگی به توانایی‌اش در مقابله با القاعده و برقراری ثبات و امنیت در عراق دارد.

 مالکی در ادامه مصاحبه خود با خبرگزاری رویترز گفت: هیچ محدودیتی برای به خدمت گرفتن، مسلح کردن و تجهیز شبه‌نظامیان "شورای بیداری" وجود ندارد و میزان دستمزد این افراد نسبت به چند ماه گذشته به 500 هزار دینار (معادل 430 دلار) افزایش می‌یابد. البته میزان دستمزد شبه‌نظامیان قبایل سنی‌ عراق مشکل نیست چرا که هزینه‌های آنها خارج از بودجه دولتی تامین می‌شود.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: عراق , دومین مقصد القاعده !؟ ,



بازدید : 1061
نویسنده : کامران وزیری

حفاظت از «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله را می‎توان پیچیده‌ترین و حساس‎ترین عملیات حفاظت سیاستمداران دنیا دانست.

خبرگزاری فارس: حقایق منتشرنشده از محافظ اول و داماد سیدحسن نصرالله+تصاویر

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ابنا، حفاظت از «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله را می‎توان پیچیده‌ترین و حساس‎ترین عملیات حفاظت سیاستمداران دنیا دانست؛ زیرا تعداد نقشه‌های شکست خورده برای ترور وی قابل شمارش نیست.

«حجت الاسلام شیخ راغب حرب» و «حجت الاسلام سید عباس موسوی» دو رهبر پیشین حزب‌الله بودند که هر دو به شهادت رسیدند و اینک «حجت‌الاسلام سید‌حسن نصرالله» ـ که خود را یکی از سربازان مقام معظم رهبری می‏داند ـ زیر ذره‎بین گروه‎های تروریستی و سازمان‌های جاسوسی قرار دارد.

دلیل حساسیت ویژه نصرالله این است که: اولاً "رهبر مقتدرترین حزب لبنان" است؛ ثانیاً "یک شیعه مذهب بوده و خاری در چشم سلفیون است"؛ ثالثاً "تنها شخصیت محبوب عرب است که در مقابل قدرت‌های مستکبر جهانی ایستاده و تنها پیروزی عرب‌ها بر رژیم جعلی اسرائیل را به دست آورده است".

این تهدیدات غیر قابل وصف به حدی است که در برخی خاطرات پیرامون سیدحسن نصرالله آمده است: در زمانی٬ عملیات تروریستی علیه دبیرکل حزب‎الله آنقدر افزایش یافته بود که وی شب‎ها چندین بار محل استراحت خود را تغییر می‎داده است.

 

 

سیدحسن‌ نصرالله همواره تحت شدیدترین تدابیر امنیتی به سر می‎برد و تقریباً تمام سخنرانی‎های وی به صورت ویدیو کنفرانس پخش می‎شود. اما این شخصیت محبوب جهان اسلام که سخنران مراسم دهه محرم ضاحیه در جنوب بیروت بود، در شب دهم و نیز روز عاشورا شخصاً در بین عزاداران حاضر شد و از نزدیک به سخنرانی پرداخت.

حضور دبیرکل حزب‌الله لبنان در جمع عزاداران حسینی در روز عاشورا و کیف همراه محافظ وی توجه ویژه کاربران شبکه های اجتماعی و بیشتر پایگاه‌های خبری را به دنبال داشت. کنجکاوی رسانه‌ها نتیجه بخش بود و در خبرها اعلام شد که کیف دست محافظ در واقع یک سپر تاشو ضدگلوله و بسیار پیشرفته است که در برابر هرنوع گلوله ای مقاومت دارد.

 

 

اما این بار حقایقی منتشر نشده از شخص اول محافظان سید حسن نصرالله منتشر شد. این اطلاعات اگرچه کوتاه هستند ولی برای نخستین بار از سوی خبرگزاری ابنا منتشر شده است:

«ابوعلی جواد» داماد ـ شوهر دختر ـ دبیرکل حزب‌الله لبنان بوده و در بین 19 فرمانده ویژه، فرماندهی تمام آنان و محافظان ویژه را برعهده دارد بطوری‌که به وی لقب "سپر سید" داده‌اند.

ابوعلی حاضر است جان خود بدهد تا سیدحسن نصرالله آسیبی نبیند. سید نیز وی را بسیار دوست دارد و با وجود کم سن بودن، دبیرکل حزب‌الله به وی اعتماد کامل دارد.

محافظ اول سیدحسن نصرالله اصلا نمی‌خندد. خوش‌چهره و دارای سیمای کودکانه است.

وی بسیار حرفه‌ای آموزش دیده و دوران آموزشی را مدت زیادی در پادگان‌های مخفی پشت‌سر گذاشته است.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: حزب ا , , , , خط مقدم مقاومت , سیدحسن نصرا , , , ذخیره الهی شیعیان ,



یک ادعا؛ ظهور دجال؟
نوشته شده در 24 / 10 / 1392
بازدید : 1079
نویسنده : کامران وزیری

یک خاخام مرگ شارون را نشانه ظهور دجال دانست که دشمنان یهود را نابود می‌کند.

 به گزارش ایسنا، ابنا به نقل از روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت: در واکنش به مرگ شارون که باعث ناامیدی شدید یهودیان تندرو شده، «یتسحاق کیدوری» خاخام گفت، این مرگ یکی از نشانه‌های ظهور دجال است که بنی اسراییل را بر اساس «اسفار عهد قدیم» از ظلم نجات می‌دهد و تلاش خواهد کرد، دشمنان یهود را از میان بردارد.

 یهودیان افراطی با اعلام این که به کیدوری اعتماد دارند، از این خبر خوشحال شده اند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الیوم السابع به نقل از معاریو، یهودیان معتقدند که دجال (پیامبر دروغین یهود) هم اکنون در فلسطین اشغالی حضور دارد، ولی زمان ظهورش نرسیده است.

 خاخام یهود همچنین گفت که ظهور عیسی مسیح(ع) به وقوع جنگ سختی بین یهودیان طرفدار دجال و مخالفان او منجر می شود، تا جاییکه یک سوم مردم روی زمین باقی می مانند و بقیه در جنگی که هفت سال طول خواهد کشید، کشته می شوند و پس از آن یاجوج و ماجوج ظاهر می شوند.


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: شارون , دجال قرن , سقوط به دوزخ ,



جذاب‌ترین پله‌های دنیا + تصاویر
نوشته شده در 24 / 10 / 1392
بازدید : 1122
نویسنده : کامران وزیری

به گزارش ایسنا،‌ باشگاه خبرنگاران نوشت: شین هوا تصاویر زیبایی از پله‌های زیبا و البته خلاقانه دنیا منتشر کرده است.  


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , محیط زیست , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: دیدنیها ,



بازدید : 1497
نویسنده : کامران وزیری
 یک پایگاه مطالعاتی روسی پیش‌بینی کرد که 7 شهر در جهان تا پیش از سال 2100 میلادی نابود شده و از نفشه جغرافیایی محو خواهند شد.
 
خبرگزاری فارس: 7 شهری که تا پیش از سال 2100 از بین می‌روند

 

 به گزارش خبرگزاری فارس، یک پایگاه مطالعاتی روسی پیش‌بینی کرد که 7 شهر در جهان تا پیش از سال 2100 میلادی نابود شده و از نفشه جغرافیایی محو خواهند شد. این شهرها عبارتند از:

1- سان فرانسیسکو آمریکا، در اثر زلزله


:: موضوعات مرتبط: حوادث , محیط زیست , ,
:: برچسب‌ها: پایان زمین , دور تسلسل باطل!؟ ,