<امیر حیدری:روزشمار نابودی اسرائیل را در تقویم‌ها درج کرده‌ایم
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 296
نویسنده : کامران وزیری



انجمن حجتیه !!!
نوشته شده در 11 / 1 / 1397
بازدید : 461
نویسنده : کامران وزیری

 

انجمن حجتیه 
این جریان كه هدف خود را بر روی جوانان مذهبی متمركز كرده، قطعا از دیگر جریان‌های سیاسی خطرناك‌ تر است،...

 به گزارش رجا، "فلسفه نجس و ضاله است، از بین تمامی علما فقط آقای "و؛س؛خ " اعلم بودند بقیه اصلا سواد ندارند، خدا رحمت كند حضرت آیت‌الله حلبی را چقدر برای دین زحمت كشید، تمام شاگردان ایشان امام زمانی هستند، حكومت جامعه ما جوانان را ضد دین می‌كند، باید از سیاست دست برداشت، فلانی در دیدار با امام زمان گفته است...، ما نیز زمانی به رهبری اعتقاد داشتیم ولی به دلایلی..."


اینها گوشه‌ای از ادبیات جذب و شستشوی مغزی انجمن حجتیه است كه با تشدید فعالیت‌های خود، قشر مذهبی و متدین جامعه را هدف گرفته‌ است، البته این فعالیت‌ها نه به نام انجمن بلكه با نام هیئت‌ها و محافل مذهبی صورت می‌پذیرد.




* انجمن حجتیه چیست؟انجمن خیریه مهدویه حجتیه درسال ۱۳۳۵ توسط شیخ محمود ذاكر زاده تولائی معروف به شیخ حلبی با هدف مبارزه با بهائیت از طریق اعتقادی تاسیس شد.

اگرچه انجمن در تبصره دوم خود آورده است كه "انجمن به هیچ‌وجه در امور سیاسی مداخله نخواهد داشت و نیز مسؤولیت هر نوع دخالتی را كه در زمینه‌های سیاسی از طرف افراد منتسب به انجمن صورت گیرد، بر عهده نخواهد داشت. " ولی عملا مخالفت آنها با اقدام سیاسی و خاموش كردن احساسات انقلابی یك مسلمان خواه یا ناخواه انجمن را به یكی از جریانات سیاسی تبدیل كرده است.




* افكار و عقاید انجمن حجتیه، قبل از انقلاببزرگ نمایى و جلوه‏دادن بهائیت به عنوان دشمن اصلى،‏ اصلی‌ترین ویژگی انجمن به حساب می‌آید، در این زمینه شیخ حلبى تأكید مى‏كرد: "امروز امام زمان‏علیه السلام از كسى جز این خدمت را نمى‏پذیرد و چیزى جز این انتظار ندارد. به خدا قسم! امروز تكلیف شرعى و دینى همه ما آن است كه با بهائیت مبارزه كنیم. "

اما شاید نكته‌ای كه كمتر به آن توجه شده باشد، تناقض عقیده و عملكرد این انجمن است. یعنی در حالی كه نخست وزیر و بسیاری از اعضای هیئت دولت و نزدیكان دربار بهایی هستند، نمی‌توانید انتقادی را نسبت به دربار از سوی انجمن بیابید.

حتی اعضایی كه به نحوی به رژیم سلطنت اعتراض می‌كردند، بر اساس تبصره دوم انجمن بلافاصله به نحوی طرد می‌شدند، چراكه به زعم آنان، اسلام تنها دین عبادت است و دخالت در سیاست، زیبنده پیشوایان دینى نیست.




* پس حمایت علمای بزرگ از انجمن از چه رویی است؟مبارزه با بهائیت و سخن گفتن از امام زمان (عج) به ذاته امر مقدسی است لذا اكثر علما از شروع حركت انجمن حمایت كردند، همچنین در این بین می‌توان حمایت‌هایی را از شهید مطهری نیز یافت.

اما این حمایت‌ها با شروع نهضت امام از ۱۴ خرداد ۴۲ سیر نزولی می‌یابد و با موضع‌گیری انجمن درباره هدر بودن خون شهدا به طور كامل قطع می‌شود.

یكی دیگر از اعتقادات این انجمن بر این اصل مبتنی شده كه قیام‏هاى قبل از ظهور محكوم به شكست است. آنان با استفاده از برخى روایات، صاحب پرچم‏هاى قیام قبل از ظهور را گمراه مى‏دانستند و تشكیل حكومت و بسط عدل را در جهت انسداد باب مهدویت مى‏شمردند.

همچنین انجمن، جهاد در دوران غیبت را بی معنا می‌داند؛ شیخ حلبى در این باره مى‏گوید: "[شیعه مى‏گوید:] در عصر غیبت امام زمان‏ علیه السلام جهاد نیست، چرا؟ چون حاكم اسلامى كه باید معصوم باشد، مصداق پیدا نكرده‌است. وظیفه داریم فقط دین خود را حفظ كنیم. تكالیف شرعى‏مان را انجام دهیم و به شبهات منكران جواب دهیم و دیگر هیچ. "




* فلسفه؛ نوعی بدعت در افكار انجمن حجتیهیكی از شاخصه‌های اصلی شناسایی انجمنی‌ها مخالفت آنها با فلسفه است، آنان فلسفه را نوعى بدعت می‌دانند.

از دیدگاه برخى ازانجمنی‌ها، كسى كه فلسفه مى‏خواند یا درس مى‏دهد، از عدالت ساقط است، بنابر این شما خود تعامل انجمن با ابن سینا، سهروردی، ملاصدرا، ملاهادی سبزواری، ابونصر فارابی، غزالی، ابوالبركات بغدادی، فخر رازی، خواجه نصیر الدین طوسی، صدرالدین دشتكی، شیخ بهایی، میرداماد، حضرت امام خمینی (ره)، علامه طباطبایی، شهید مطهری، آیت الله حسن حسن زاده آملی، آیت الله جوادی آملی، آیت الله محمدتقی جعفری، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی و مقام معظم رهبری را بیابید.




* حلبی كیست؟محمود ذاكر زاده تولائی در ۱۷ شهریور ۱۲۷۹ متولد شد و در ۲۶دی ۱۳۷۶ فوت كرد. این روحانی مشهدی در ایام جوانی خود مدافع ملی شدن صنعت نفت بوده و حتی از مشهد كاندیدای مجلس هفدهم نیز می‌شود اما با اقبال نكردن مردم به وی، از سیاست سرخورده می‌‌شود.

حلبی در مورد با مبارزه با رژیم طاغوت گفته است: "نمی‌شود با رژیم تا بن دندان مسلح مبارزه كرد. كسانی كه به این راه كشیده می‌شوند، خونشان هدر است و كسانی كه افراد را به این راه می‌كشانند، مسئول این خون‌ها هستند. كار صحیح فعالیت‌های فرهنگی و ایدئولوژیك است نه مبارزه علیه رژیم. "




* نگرش انجمن به سیاست و حكومتانجمن طرفدار جدایی دین از سیاست در دوره غیبت است و به واقع انجمن یك تشكیلات سكولار به حساب می‌آید كه دین را تنها در حریم شخصی، قابل توجه می‌داند.

اعتقاد به امكان نداشتن تشكیل حكومت اسلامی در دوره غیبت امام معصوم نیز جزو جدایی ناپذیر این تفكر به حساب می‌آید. از دیدگاه انجمن، نشانه‌های ظهور عبارت‌اند از شیوع گناه و فحشا در میان مردم كه در اثر آن، خداوند آنها را به جور سلطان، قحطی زمان و ستم حكام عذاب می‌كند. بنابراین، آنان علایم آخر زمان را اینگونه تفسیر و از آن شاد هستند: "مردم از هم بیزار و همدیگر را مورد لعن قرار داده و به روی هم آب دهان می‌اندازند و شهادت به كفر یكدیگر می‌دهند. " آنان، گرانی، قحطی، زلزله‌های پیاپی، قتل و غارت، شیوع گناه و فساد و... را نوید دهنده ظهور می‌دانند.





:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: انجمن حجتیه! ,



بازدید : 309
نویسنده : کامران وزیری

 Related image


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: عید نوروز 97 مبارک ,