<گولن: کودتای ترکیه ساختگی بود
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
گولن: کودتای ترکیه ساختگی بود
نوشته شده در 29 / 4 / 1395
بازدید : 925
نویسنده : کامران وزیری

گولن«فتح الله گولن»، رهبر مخالفان دولت ترکیه با متهم کردن دولت این کشور در به تصویر کشیدن تصویر ساختگی از کودتای ترکیه، آن را جعلی خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورو نیوز، «فتح الله گولن»، رهبر مخالفین دولت ترکیه و متهم اصلی ساماندهی کودتای روز جمعه در این کشور امروز در سخنانی کوتاه، کودتای شکل گرفته در این کشور را ساختگی خواند.

بر اساس این گزارش، «گولن» گفت: تصویر بزرگ تر در این زمینه، به وضوح نشانه هایی از یک کودتای نمایشی یا جعلی دارد.

وی با بیان دلایلی در صدد جعلی نشان دادن کودتای مذکور برآمد و گفت: اول از همه، به رهبران مهم سیاسی که در یک کودتای نظامی به زندان انداخته می شوند، دست زده نشده و تحت تعقیب قرار نگرفته اند.

وی افزود: ساختمان های خالی بمباران می شود، مردم به سوی غیرنظامیان تیراندازی می کنند، تانک ها متوقف مانده و هیچ کاری نمی کنند. وقتی شما به این تصویر بزرگ نگاه می کنید، این تصویر یک کودتای واقعی نیست.

گفتنی است «فتح الله گولن»، واعظ مذهبی پر طرفدار ترکیه به حساب می آید که از پانزده سال پیش یه این سو در آمریکا زندگی می کند. دولت «اردوغان» معتقد است طراحی و اجرای کودتا به عهده وی و طرفداران او در داخل ترکیه بوده است. اتهامی که «گولن» در نخستین ساعات پس از شکل گیری کودتا در ترکیه آن را قویا رد کرد و خود را مبری از هرگونه دخالت در این ماجرا دانست.


:: موضوعات مرتبط: امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ترکیه , گولن , کودتای ساختگی! ,



بازدید : 957
نویسنده : کامران وزیری

سردار محمد باقریدبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، جزئیاتی از نشست امروز اعضای این کمیسیون با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و اظهارات سردار باقری را اعلام کرد.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز اعضای این کمیسیون با سردار سرلشکر محمدحسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و معاونان وی، اظهار داشت: در این جلسه، ابتدا معارفه ای میان رئیس جدید ستاد کل و معاونان وی و نیز اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس صورت گرفت و در ادامه وضعیت امنیتی کشور بررسی شد.

وی افزود: در این نشست، رئیس کمیسیون و سردار باقری مسائلی را در رابطه با وضعیت فعلی کشور و فرصت ها و تهدیدهای موجود و نیز هماهنگی هایی که می‌توان در تدوین طرح ها و بررسی لوایح سیاسی و امنیتی میان مجلس و ستادکل ایجاد کرد، مطرح کردند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به اظهارات رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این جلسه، تصریح کرد: از سوی سردار باقری عنوان شد که ارتباط میان ستاد کل و کمیسیون امنیت ملی مجلس باید تنگاتنگ باشد؛ چراکه مولفه‌های امنیتی کشور حساس‌تر شده و وضعیت کشورهای اطراف ما نیز پایدار نیست و تهدیدات جدیدی ایجاد شده است.

جمالی با اشاره به مطرح شدن موضوع کودتای نافرجام ترکیه در نشست امروز با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، ادامه داد: سردار باقری اشاره داشت که کودتای ترکیه باید بیشتر موشکافی شود؛ چراکه زوایای پنهانی دارد که باید به تدریج مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این نشست در فضایی بسیار صمیمی برگزار شد، خاطرنشان کرد: سردار باقری در این جلسه تاکید داشت که نیروهای مسلح ما در همه سطوح ارتش، سپاه و نیروی انتظامی، افرادی قانع و انسان‌محور هستند که باید در حد لازم و در حد نرم‌های معمول در زمینه قانونی و بودجه ای از آنها حمایت شود.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: فردا بعد از ظهر نیز نشست مشترک اعضای کمیسیون با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برگزار می‌شود تا علاوه بر معارفه و بیان دیدگاه های طرفین، در صورت امکان درباره وضعیت پسابرجام و اجرای برجام نیز بحث و بررسی شود.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: ستاد کل ن , م , سرلشگر باقری , تبیین راهبرد دفاعی ایران درمنطقه ,



بازدید : 925
نویسنده : کامران وزیری

مجید المشعل سخنگوی شیخ عیسی قاسم در بحرینرئیس مجلس علمای بحرین در سخنانی تاکید کرد که هدف قرار دادن شیخ عیسی قاسم توسط آل خلیفه اعلام جنگ علیه شیعیان است و مردم برای دفاع از ایشان برای جانفشانی و ایثار آماده هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، سید «مجید المشعل» رئیس مجلس علمای بحرین در سخنانی در برابر منزل شیخ «عیسی قاسم» رهبر شیعیان این کشور تاکید کرد که مردم بحرین ظلم آل خلیفه را نمی پذیرند.

بر اساس این گزارش مجید المشعل در سخنانی در این راستا اظهار داشت: مردم حاضر در برابر منزل شیخ عیسی به دنبال فتنه، برخورد و مقابله نیستند اما ظلم و حمله به مقدسات و رهبرانشان را نیز نمی پذیرند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: مردم در برابر تهدید تسلیم نمی شوند و باید به شیوه های دیگری با مردم رفتار شود. شیعه که بزرگترین گروه در کشور است، از سال های گذشته تاکنون همواره مورد هجمه بوده است. در همین راستا نهادهای دینی و فرهنگی و سیاسی بسته شدند و علمایی همچون علامه «محمد صنقور» امام جمعه عالی بحرین تحت پیگرد قرار گرفتند.

رئیس مجلس علمای بحرین افزود: آل خلیفه با مردم رفتاری دشمنانه دارد و این موضوع از مقابله آنها با حرکت مسالمت آمیز مردم از طریق وسایل مختلف مشخص است. سخنرانی دینی در خدمت دین و مصالح اسلامی و ملی است اما آل خلیفه می خواهد ابزار سخنرانی در خدمت منافع آنها باشد و دائما طبق خواسته های آنها به کار گرفته شود. این در حالی است که چنین چیزی به هیچ وجه امکان پذیر نیست و عالمان صادق، ابزاری برای آل خلیفه نمی شوند.

وی در پایان تاکید کرد: حمله به شیخ عیسی اعلام جنگ علیه شیعیان است و آل خلیفه از این طریق در صدد ثبات و امنیت کشور نیست. آنها دروغ می گویند و روش های سرکوب، ظلم، تحقیر و ذلیل کردن روش های مناسبی برای تعامل با مردم نیست. آل خلیفه باید رفتار خود را با مردم ریشه دار بحرین اصلاح کند. زیرا این مردم که دارای غیرت اسلامی بالایی هستند، از حقوق، ارزش ها و رهبران خود دست نمی کشند و برای ایثار و جان فشانی در این راه آماده هستند


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , مذهبی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: بحرین , توطئه آل سعود وآل خلیفه , هشدار علما درمورد تعدی به رهبر شیعیان بحرین ,



یا علی مدد
نوشته شده در 27 / 4 / 1395
بازدید : 942
نویسنده : کامران وزیری



کاخ تباهی!
نوشته شده در 27 / 4 / 1395
بازدید : 902
نویسنده : کامران وزیری
 
افسران - کاخ تباهی!
چون امام علی(ع) وارد کوفه شد، گفتندش: کجا فرود می‌آیی؟ آیا به قصر حکومتی می‌روی؟ فرمود: نه! ولی در رُحْبه (میدان شهر و توقفگاه عمومی) توقّفی خواهم داشت.
چون خستگی‌اش درآمد، به وی گفتند: در کدام قصر حکومتی اقامت می‌کنی؟
گفت: «قَصْرُ الْخَبَالِ لاَ تُنْزِلُونِیهِ.»
مرا در کاخ تباهی اقامت مدهید.
سپس در خانه [خواهرزاده‌اش] جَعْدة‌بن هُبَیْره مَخْزومی منزل کرد.


:خوی کاخ نشینی مسئولین=سرطان بدخیم انقلاب! و این سرطان بدخیم از طریق رانت خواری های ویژه و فیشهای نجومی خودش را نمایان
شده  است هوشیاران انقلاب بهوش باشند بنظر میرسد بدلیل غفلت  بخشی از انقلاب در دست نا اهل افتاده است

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: نفوذ شیطان , ترویج اشرافیگری! ,



بازدید : 891
نویسنده : کامران وزیری

اردوغان و نتانیاهوتحرکات آنکارا برای نزدیکی به مسکو، تل آویو و قاهره در ماه های اخیر گمانه زنی های متفاوتی را در بین کارشناسان و تحلیلگران منطقه رقم زده است.

خبرگزاری مهر- گروه بین الملل: در روزهای اخیر شاهد عقب نشینی هایی در مواضع رهبران حزب حاکم ترکیه در قبال روسیه، رژیم اسرائیل و مصر هستیم که در دو مورد اول «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با عقب نشینی از مواضع قبلی خود در سال ها و ماه های اخیر اقدام به عادی سازی روابط با مسکو و تل آویو کرد. همزمان با این عادی سازی روابط خبرهایی مبنی بر تلاش حزب حاکم ترکیه برای نزدیک شدن به دولت مصر منتشر می شوند!

تحرکات اخیر در سیاست خارجی ترکیه از دو منظر قابل تحلیل است که در ادامه به آن پرداخته شده است.

نگاه خوش بینانه

دخالت سال های گذشته ترکیه در سوریه نه تنها هیچگونه سودی برای این کشور نداشته بلکه موجبات انزوای منطقه ای و جهانی آنکارا را فراهم کرده است.

در قدرت باقی ماندن «بشار اسد» در سوریه بعد از گذشت ۵ سال از درگیری های سوریه برخلاف وعده های «احمد داود اوغلو» نخست وزیر ترکیه که وعده سقوط اسد ظرف چند ماه را داده بود و همچنین قدرت گرفتن کردها در شمال سوریه در نزدیکی مرزهای ترکیه که به منزله کابوسی برای آنکارا است، افزایش تنش ها و درگیری های داخلی با گروه تروریستی «پ ک ک»، مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های روسیه در پی ساقط شدن جنگنده مسکو توسط ترکیه همگی حکایت از شکست سیاست های آنکارا در قبال تحولات سوریه و منطقه دارد.

 


:: موضوعات مرتبط: امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ترکیه، رژیم صهیونیستی، سراب روابط راهبردی ,



توطئه اهریمن
نوشته شده در 13 / 4 / 1395
بازدید : 924
نویسنده : کامران وزیری



بازدید : 1134
نویسنده : کامران وزیری

با فرارسیدن چهاردهم تیرماه، سی و چهار سال از اقدام تروریستی مزدوران رژیم صهیونیستی در ربودن چهار دیپلمات جمهوری اسلامی ایران (سید محسن موسوی، احمد متوسلیان، تقی رستگار مقدم و کاظم اخوان) در خاک لبنان می‌گذرد در حالی که ملت ایران و خانواده‌های گرامی آنان هم‌چنان چشم به راه بازگشت آن‌ها به میهن اسلامی هستند.

4 دیپلمات

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته از سوی دولت لبنان و برخی نهادهای مسئول بین المللی در پیگیری موضوع از جمله نامه مورخ 13 سپتامبر 2008 دولت لبنان به دبیرکل وقت سازمان ملل در تایید ربوده شدن آنان در خاک لبنان، بار دیگر بر شرایط اشغال لبنان توسط رژیم صهیونیستی در آن زمان و نقش و مسئولیت حقوقی آن رژیم در این رابطه تاکید نموده و با توجه به شواهد و قرائن موجود مبنی بر ربایش این افراد توسط مزدوران رژیم صهیونیستی و انتقال آنان به داخل سرزمین‌های اشغالی، از دبیرکل سازمان ملل، صلیب سرخ جهانی و دیگر نهادهای حقوق بشری می‌خواهد تا به وظیفه قانونی خود در این راستا عمل نموده و با اعمال فشار به رژیم صهیونیستی زمینه آزادی این عزیزان را فراهم سازند.

وزارت امور خارجه امیدوار است به زودی شاهد آزادی همه اسراء و زندانیان دربند رژیم اشغالگر قدس به ویژه چهار دیپلمات جمهوری اسلامی ایران از زندان های رژیم صهیونیستی و تعقیب و محاکمه عوامل جنایتکار صهیونیستی در این زمینه باشیم.

جمهوری اسلامی ایران مجددا پیشنهاد قبلی خود مبنی بر تشکیل یک کمیته حقیقت یاب بین المللی برای روشن شدن ابعاد این حادثه را مورد تاکید قرار می‌دهد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , حوادث , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: رژیم صهیونیستی , تروریسم دولتی , ربایش دیپلماتهای ایرانی , سکوت سازمان ملل ,



بازدید : 904
نویسنده : کامران وزیری

نشست ناگفته های اقتصادی علیرضا زاکانینماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: بدهکاران بانکی که با حسین فریدون مرتبط هستند ازجمله آقایان مالامیر و دانیال زاده چند صد میلیون درهم از بانک ملت تسهیلات با سود صفر درصد گرفته اند .

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی دبیر کل جمعیت رهپویان در نشست پشت صحنه لابی فساد اقتصادی و حقوق های نجومی اظهار کرد: فساد امروز در بخش هایی از جامعه نهادینه شده است من سه روز پیش در یک مسجدی در جنوب تهران سخنرانی داشتم و پس از نماز یکی از نمازگزارا به بنده گفت ما دچارفقر هستیم اما آنچه ما را ناراحت می کند فقر نیست بلکه تبعیض های موجود در جامعه است.

وی افزود: این تبعیض  ها ریشه امید مردم را خشک می کند و ملت را نسبت به مسئولین جامعه بدبین خواهد کرد. روز قدس هم یک روحانی سالمند به بنده گفت امام (ره) فرمودند عدالت در جامعه جاری شود و مقام معظم رهبری فرمودند که تبعیض در جامعه نباشد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , اقتصادی , ,
:: برچسب‌ها: دولت یازدهم، دولت هزارفامیل؟ ,



بازدید : 964
نویسنده : کامران وزیری

حقوق نجومیعزل چند مدیر و استعفای دسته جمعی مُسکن مقطعی بر آلام مردمی است که با امروز مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند؛ دولت باید در گام بعدی پشت پرده فیش های نجومی را افشا و خاطیان را مجازات کند.

خبرگزاری مهر- گروه سیاست، محبوبه نیاورانی: ماجرا از یک افشاگری تلگرامی از انتشار تصویر حقوق شصت میلیونی رئیس بیمه مرکزی و دیگر مدیران آن در شبکه های مجازی شروع و کمی بعد به بمب خبری تبدیل شد اما هنوز بعد از گذشت دوماه، ماجرای فیش‌های حقوقی یکی از اصلی‌ترین سوژه‌های رسانه ها و افکار عمومی است.

بعد از این بود که دولت با چالشی جدید و سونامی فیش های نجومی مواجه شد و یکی پس از دیگری پای دیگر مدیران دولتی در حوزه بانک، نفت و صندوق توسعه ملی به ماجرا باز شد.

پس‌ از فشارهای رسانه ای و نگرانی‌ افکار عمومی نسبت به فیش های نجومی مدیران دولتی، مطالبات اجتماعی برای پیگیری، برخورد و اقدام قاطع دولت با این موضوع شکل گرفت و در پی آن بود که  رییس‌جمهور با انتشار نامه‌ای از برخورد قاطع با متخلفان و عزل آنها خبر داد و به معاون اول خود دستور رسیدگی به این تخلفات را داد. بعدازاین دستور رییس‌جمهور، کمیته‌ای سه نفره از سوی جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور برای بررسی حقوق دریافتی مدیران دولتی در تمام دستگاه‌های اجرایی تشکیل شد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور در مراسم افطاری با وزیران با اشاره به موضوع پرداخت‌ حقوق های بالا به برخی از مدیران گفته بود: «دولت به‌هیچ‌وجه نسبت به این موضوع کوتاه نخواهد آمد و در این راستا از دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و دستگاه‌های اجرایی میزان دریافتی مدیران ارشد را برای بررسی خواسته‌ایم. جهانگیری با تأکید بر اینکه دولت با تمام‌پرداخت‌های خارج از عرف برخورد جدی خواهد کرد، عنوان کرده بود: پول‌های اضافی باید به خزانه بازگردد و افرادی که این کار را کردند برکنار خواهند شد.»


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , اقتصادی , ,
:: برچسب‌ها: دولت یازدهم، فساد شبکه ای، رانت خواری قانونی، دولت اعتدال یا ابتذال؟ ,