<اردوغان:تحریم‌کنندگان ایران نگاهی به فعالیت‌های هسته‌ای خود بیندازند
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 612
نویسنده : کامران وزیری
 
اردوغان
رئیس جمهوری ترکیه با بیان اینکه تحریم کنندگان ایران باید نگاهی به فعالیتهای هسته ای خود بیندازند، گفت در حال حاضر اسرائیل از تحریم ها علیه ایران حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در مصاحبه با خبرنگاران درخصوص تهدیدات جدید دولت آمریکا به افزایش تحریم های ایران و موضع ترکیه در اینباره گفت: سیاستهای ما در قبال ایران عوض نشده است.

رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد: در حال حاضر اسرائیل از تحریم های آمریکا علیه ایران حمایت می کند، اما ما نمی دانیم موضع دیگر کشورها چیست. آنهایی که ایران را تحریم می کنند بهتر است نگاهی به خودشان (در خصوص فناوری هسته ای) بیندازند. مشکلات باید از طریق حسن نیت و دیپلماسی حل شوند.

بر اساس این گزارش، اردوغان که این سخنان را در راه بازگشت از لهستان مطرح می کرد همچنین درباره مساله اقلیم کردستان عراق گفت: گفتگوهای ما (با عراق) بر سر کارهایی (مشترک) که می توانیم انجام دهیم ادامه دارد. اگر آنها (دولت اقلیم کردستان عراق) مرز با ترکیه را به دولت مرکزی عراق تحویل دهند، ما شرایطی فراهم خواهیم کرد (که دولت مرکزی عراق) باید تمامی نیازهای مردم مستقر در مناطق تحت سیطره دولت کردستان را تامین کند. ما هنوز مرزها را نبسته ایم اما هر زمان امکان دارد این کار را انجام دهیم.

وی همچنین درباره ادامه روند اقدامات متقابل در برابر اقلیم کردستان گفت که نماینده ای از سه یا چهار وزارتخانه ترکیه تحت سرپرستی مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه این کشور به زودی راهی بغداد خواهند شد و پس از آن حیدر العبادی نخست وزیر عراق می تواند به آنکارا آمده تا تمام مسائل را با هم بررسی کنیم.

اردوغان همچنین بار دیگر از اقلیم کردستان انتقاد کرده و اربیل را متهم به تلاش برای اشغال کرکوک و سایر مناطق اقلیم کرده و این کار کردستان را به مثابه عملی اشغالگرانه خواند.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین در واکنش به اقدام حشد الشعبی در تصرف مناطق سنجار و مخمور در اقلیم کردستان گفت: اگر چنین چیزی صحت داشته باشد، آنگاه ما می توانیم کار تازه ای را با شرکای خود آغاز کنیم.

اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مشکلات به وجود آمده میان آنکارا و واشنگتن و مشکل صدور ویزا برای شهروندان دو طرف نیز گفت: من این مشکل را بهچشم مشکلی بلند مدت نمیبینم. امیدوارم گفتگوها در کوتاه ترین زمان اثر بخش بوده و روابط ما مجددا به حالت عادی بازگردد


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران-ترکیه- کشورهای قدرتمند اسلامی منطقه ,



بازدید : 280
نویسنده : کامران وزیری

دریادار سیاری

 
فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران گفت: حضور نیروهای دریایی بیگانه در منطقه است که با تحمیل ترتیبات امنیتی نامطلوب موجب بروز ناپایداری در مناطق دریایی راهبردی جهان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما،  امیر دریادار سیاری که به عنوان مهمان ویژه همایش بین المللی قدرت دریایی منطقه ای در ونیز ایتالیا که با حضور بیش از ۵۰ کشور جهان در حال برگزاری است با تاکید بر نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت در خلیج فارس و آب های آزاد گفت: بیگانگان با تحمیل ترتیبات امنیتی نامطلوب موجب بروز ناپایداری در منطقه خلیچ فارس و دیگر مناطق دریایی راهبردی جهان می‌شوند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر برقراری امنیت پایدار در منطقه‌ خلیج فارس، تنگه‌ راهبردی هرمز و دریای عمان، از سال ۱۳۸۷ تا کنون با اعزام بیش از ۵۰ ناوگروه رزمی به منطقه خلیج عدن و تنگه راهبردی باب ‌المندب در اقدامی کاملاً مستقل و در تعامل با جامعه‌ دریانوردی جهانی، اقدام به مبارزه با دزدی نموده است.

وی افزود: این موضوع نشان می‌دهد که بر خلاف آنچه آقای ترامپ اظهار می‌ کند، ‌نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عامل پایدار کننده‌ امنیت جمعی جهانی در منطقه و بخشی جدا ناپذیر از آن است و در واقع این حضور نیروهای دریایی بیگانه در منطقه است که با تحمیل ترتیبات امنیتی نامطلوب موجب بروز ناپایداری در مناطق دریایی راهبردی جهان می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: بدیهی است برای مقابله با بحران نا امنی در دریا شاید به کارگیری ابزارهای قهری در برابر کسانی‌ که جان خود را به سادگی به خطر انداخته و به دریاهای آزاد پا می‌گذارند اقدامی جامع و مانع نباشد. از این رو سرکوب کردن مصادیق ناامنی دریایی که در برخی مناطق با استفاده از ظرفیت‌های سنتی مورد تأکید است به تنهایی کافی نبوده و باید دلایل ناامنی دریایی را شناسایی و نسبت به مهار آن اقدام کرد.

امیر دریادار سیاری گفت: توجه به این موضوع حایز اهمیت است که تجارت جهانی از طریق دریا، نقطه‌ تماس و تعامل کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته است و در این فرآیند مناطق دارای ظرفیت دزدی دریایی و جریان غیرقانونی جابجایی کالا، اسلحه، مواد مخدر، انسان و نظایر آن در برخی نقاط گلوگاهی مانند تنگه‌های راهبردی جهان، در لبه تماس تجارت جهانی و مرزبندی نامأنوس شمال و جنوب قرار گرفته و همه ذینفعان را از این بابت مغبون می نمایند.  

وی تصریح کرد: قاره‌های اروپا و استرالیا که بخشی از کشورهای شمال مرزبندی توسعه جهانی را شامل می‌شوند، بیش از سایرین در لبه تماس این جریان هستند و ایتالیا و جزایر آن یکی از اصلی‌ ترین سرپل‌ های سرریز مهاجرت از لبه‌ جنوب به شمال از طریق دریا شناخته می‌شود. این موضوع طی سال‌های اخیر به یکی از چالش‌های مهم نیروی‌ دریایی ایتالیا و اتحادیه اروپا تبدیل شده و هزینه‌های قابل توجهی را تحمیل نموده است.  

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: قاره آسیا به دلیل در حال توسعه بودن و وجود فاصله‌ معنی‌دار مراکز تمدنی آن از کانون‌های توسعه نیافتگی جنوب، مقصد اصلی برای مهاجرت تلقی نمی‌شود، لیکن عبور خطوط مواصلاتی راهبردی دریایی جهانی از منطقه‌ی اقیانوس هند، در برخی نقاط که حاکمیت دولت ساحلی بر مرزها و مناطق دریایی از انسجام کافی و معنی دار برخوردار نیست، تهدید دزدی دریایی مهترین چالش پیش روی کشورهای در حال توسعه و ذینفعان جامعه‌ جهانی است.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ارتش ، نیروی دریایی، نیروی راهبردی ,



بازدید : 629
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری فارس: دولت میانمار شرایط را برای روهینگیایی‌ها بدتر کرده است

یک فعال میانماری گفت رهبر میانمار که برنده جایزه صلح نوبل است، شرایط زندگی را برای اقلیت مسلمان روهینگیا سخت‌تر از گذشته کرده است.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک فعال میانماری گفت که گرفتاری‌های مسلمانان روهینگیا بعد از روی کار آمدن آنگ سان سوچی رهبر حزب حاکم میانمار بدتر شده است.

مائونگ زرنی، فعال میانماری در گفت‌وگو با گروه «بین‌الملل فارس» تاکید کرد با شدت گرفتن خصومت‌های دولت میانمار علیه اقلیت مسلمان رروهینگیا از 25 آگوست، هر هفته 100 هزار روهینگیایی را از سرزمین خود فراری داده است. 

این فعال میانماری اضافه کرد، حاکمیت سوچی بر میانمار این برنده جایزه صلح نوبل، محصول مستقیم رسانه‌هایی غربی و فعالیت‌های غرب بوده که هدف آن دسترسی بیشتر به کنترل نظامی نژادگرایانه است که در ظاهر بوداییسم ارائه شده است. 

وی درباره شرایط بد زندگی مسلمانان روهینگیا در هند و بنگلادش نیز اشاره کرد و گفت داخل میانمار، مسلمانان روهینگیا در دو وضعیت بدی زندگی می‌کنند که یا در زندان‌های وسیع هستند و یا در کمپ‌ها به سر می‌برند. 

این فعال میانماری به «بین‌الملل فارس» گفت، مسلمانان روهینگیا هیچ آزادی آمد و شد نداشته و تمام وجوه زندگی آنان کاملا تحت کنترل مقامات نظامی میانمار است.

وی افزود، مسلمانان روهینگیا در میانمار محدودیت‌های آمد و شد فراوان دارند و ازدواج و داشتن فرزند آنان نیز تحت کنترل است و دسترسی مسلمانان به دارو و غذا بسیار محدود است. 

این فعال میانماری گفت تجاوز فردی و گروهی به زنان و دختران روهینگیایی بسیار شایع است و در شرایط کاملا غیر انسانی زندگی می‌کنند و این شرایط را قتل عام دانست

مائنگ زرنی فعال روهینگیایی و مشاور مرکز اروپایی مطالعات افراط‌گرایانه درباره رویکرد دولت میانمار که مسلمانان وهینگیا را در میان 135 اقلیت این کشور نپذیرفته گفت، بیان داشت این لیست حکومت میانمار تنها برای توجیه اقدامات ارتش میانمار و ساختن این بهانه بوده که میانمار با تهدیدات دائمی مواجه است. 

وی در ادامه تصریح کرد، با وجود آنکه اسلام در میانمار برای مدتی طولانی دین صلح‌جویانه بوده اما حکومت نژادگرای بودایی میانمار برای مانیتور و کنترل جامعه مسلمانان، شدیدا گسترش و حتی تعمیر و نوسازی مساجد مسلمانان را کنترل می‌کند.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: میانمار، دولت ضدحقوق بشر ,



بازدید : 589
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری فارس: تبریک پیروزی اخیر ارتش و نیروهای مسلح سوریه/ قدردانی بشار اسد از حمایت‌های ملت و رهبری ایران

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار با بشار اسد پیروزی اخیر ارتش و نیروهای مسلح سوریه را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که تروریسم هرچه سریع‌تر از سراسر خاک سوریه ریشه کن شود.

 

به گزارش حوزه امنیتی و دفاعی خبرگزاری فارس،‌ سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و هیات همراه با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار و گفت و گو کردند.

دراین دیدار سرلشکر باقری پیروزی اخیر ارتش و نیروهای مسلح سوریه را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که تروریسم هرچه سریع تر از سراسر خاک سوریه ریشه کن شود.

وی بر ادامه حمایت های جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت سوریه تاکید کرد.

رئیس جمهوری سوریه از حمایت‌های همه جانبه مقام معظم رهبری و دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران از سوریه در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.

بشار اسد از سرلشکر باقری خواست تا سلام و درود گرم و صمیمانه وی را به رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت ایران ابلاغ کند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , نظامی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران، سوریه، جبهه مقاومت ,



بازدید : 619
نویسنده : کامران وزیری

امیر سرتیپ امیر حاتمی

 
وزرای دفاع ایران و روسیه در تماس تلفنی با تاکید بر مبارزه جدی با تروریسم بین المللی و منطقه ای خواستار استمرار همکاری های دو کشور در این زمینه شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع جمهوری فدراسیون روسیه در گفتگوی تلفنی، آخرین وضعیت روابط و همکاری های دفاعی دو کشور، تحولات منطقه ای، بین المللی و مبارزه با تروریسم را مورد تبادل نظر قرار دادند.

 امیر حاتمی در این گفتگوی تلفنی با بیان اینکه توسعه همکاری های دفاعی فی ما بین جایگاه ویژه ای در دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران دارد گفت: بالا بردن قدرت و توان دفاعی دو کشور جهت تحکیم امنیت و آرامش در محیط پیرامونی، منطقه ای و بین المللی از اولویت های مهم همکاری های تهران-مسکو به شمار می رود.

وزیر دفاع کشورمان با اشاره به اینکه عدم پایبندی دولت آمریکا به برجام ، جهان را به سوی نا امنی سوق می دهد اظهار داشت: عصبانیت و تشدید فشارهای آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران ناشی از همکاری های دو کشور در مبارزه با تروریسم بین المللی به ویژه در کشور سوریه است که طرح های مختلف و خطرناک آمریکا را متوقف ساخته اند.

امیر سرتیپ حاتمی همچنین با تشکر از مواضع و حمایت دولت روسیه از نقش سپاه پاسداران در مبارزه با تروریسم گفت: سپاه بازوی قدرتمند جمهوری اسلامی ایران، دولت ها و ملت های منطقه در مبارزه با تروریسم است و هیچ عاملی قادر نیست سپاه را از این مسئولیت بازدارد.

در این گفتگوی تلفنی وزیر دفاع روسیه با تبریک انتصاب امیر حاتمی به عنوان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران بر مبارزه جدی با تروریسم بین المللی و منطقه ای تأکید کرد و خواستار استمرار همکاری های دو کشور شد.

ارتشبد سرگئی شایگو به حمایت قاطع جمهوری فدراسیون روسیه از برجام اشاره کرد و اظهار داشت: پایبندی دولت ایران به توافق هسته ای مورد تائید دولت روسیه بوده وضرورتی به لغو و خروج دیگران از برجام دیده نمی شود.

در پایان این گفتگو وزرای دفاع دو کشور بر استمرار هماهنگی ها در مبارزه علیه خشونت، تروریسم و افراطی گری در منطقه و جهان تأکید کردند


:: موضوعات مرتبط: نظامی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران-روسیه-شرکای راهبردی ,



بازدید : 575
نویسنده : کامران وزیری

آرم سپاه.jpg

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با قدردانی از حمایت‌های آحاد مختلف مردم و مسوولین در پاسخ قاطع به اباطیل رییس جمهور آمریکا علیه این نهاد انقلابی، بر عزم و اراده خود در مبارزه بی‌امان با نظام سلطه و صهیونیسم و توسعه‌ توان دفاع موشکی کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا در بخشی از این بیانیه آمده است: مواضع خصمانه رییس جمهور یاغی و سبک مغز آمریکا در اهانت به ملت ایران و اعمال تحریم های ظالمانه جدید علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نشان از شکست سیاست های اهریمنی سردمداران کاخ سفید و رژیم صهیونیستی برای تغییر نقشه منطقه و تجزیه و تضعیف کشورهای اسلامی و عصبانیت آنها از نقش آفرینی سپاه در این عرصه دارد.

این بیانیه وحدت و اجماع ملی در حمایت های گسترده از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و محکومیت عربده کشی های ترامپ را معنادار توصیف و تصریح کرده است: این نهاد مردمی براساس رسالت ذاتی و انقلابی خود مصمم تر و مقتدرتر از گذشته، مبارزه بی امان خود با نظام سلطه و صهیونیسم را ادامه داده و در دفاع از انقلاب اسلامی و مصالح و منافع ملی کشور،لحظه ای درنگ نخواهد کرد.

این بیانیه در پایان با سپاس از الطاف مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و قدردانی از حمایت آحاد ایرانیان به ویژه مراجع عظام،روسای قوا، حوزه های علمیه، دانشگاهها، احزاب و جریان های سیاسی، نخبگان و چهره های فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی و نیز هموطنان عزیز خارج از کشور و پاسخ قاطع آنان به شیطان بزرگ تاکید کرده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پشتوانه‌ عظیم ملت ایران، تحت فرماندهی مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی) همراه با سایر نیروهای مسلح و مدافع انقلاب، "بنیان مرصوص" ، "فدایی مردم "و  "سپر حوادث" فراروی کشور بوده و به فضل الهی و به کوری چشم دشمنان به ویژه آمریکا و شبکه خبیث صهیونیسم بین الملل، نفوذ منطقه ای و اقتدار و توسعه‌ی توان موشکی جمهوری اسلامی که در شرایط تحریم کامل رقم خورده است نیز با شتاب بیشتر ، بدون وقفه ارتقاء و تداوم خواهد یافت.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی - بازوی پرتوان ولایت ,



بازدید : 656
نویسنده : کامران وزیری

نتیجه تصویری برای نساجی مازندراننتیجه تصویری برای استقلال

استقلال و نساجی در شرایطی در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف هم می‌روند که این دیدار به نوعی یک تقابل خانوادگی است.

به گزارش ایسنا، مرحله یک هشتم نهایی جام‌ حذفی با دیدار استقلال تهران و نساجی ‌قائم‌شهر آغاز می‌شود. این دیدار با استقلالیزه شدن نساجی در دو فصل اخیر به نوعی یک دیدار خانوادگی محسوب می‌شود. مهدی پرهام مالک کنونی باشگاه نساجی، چند سال قبل جزو کسانی بود که با استقلال همکاری داشت. او فصل قبل با محمود فکری کاپیتان اسبق استقلال لیگ یک را استارت زد اما در ادامه با او به مشکل خورد تا به سراغ مربی بومی برود. در این فصل مهدی پاشازاده، مدافع پیشین استقلال و تیم ملی را که کارنامه خوب مربی‌گری در لیگ‌های یک و دو ایران دارد به عنوان سرمربی تیمش انتخاب کرد. مالک نساجی در ادامه با آوردن فرزاد مجیدی به عنوان سرپرست تیم، بار استقلالی بودن تیمش را بالاتر برد.

نساجی در لیگ یک نتایج خوبی کسب کرده و با ۱۹ امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گرفته است. آن‌ها در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی موفق شدند پارس جنوبی، صدرنشین لیگ برتر را در ضربات پنالتی شکست دهند تا یکی از شگفتی‌های جام حذفی را رقم بزنند.

حال این تیم سرخ‌پوش استقلالی باید به مصاف استقلال اصلی برود که برخلاف نساجی لیگ یکی، شرایط خوبی در لیگ برتر ندارد. آبی پوشان پایتخت که با آمدن سرمربی آلمانی امیدوارند به روزهای خوبشان بازگردند در مرحله قبل جام حذفی توانستند گل‌گهر سیرجان را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهند. البته در آن دیدار هنوز علی‌رضا منصوریان سکان هدایت استقلال را بر عهده داشت اما عمر مربیگری‌اش به تقابل با پاشازاده قد نداد تا شفر جایگزین او شود. شفر در چند روز اخیر با آزمون و خطا به دنبال پیدا کردن ترکیب مناسب برای تیمش بوده تا با این اوصاف احتمالا هواداران استقلال شاهد ترکیبی متفاوت از این تیم مقابل نساجی باشند.

استقلال برای این دیدار مصدوم خاصی ندارد و تنها مجتبی جباری مقابل نساجی حضور ندارد.

تیم‌های استقلال و نساجی جمعه ۲۸ مهر ساعت ۱۶:۴۵ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند.

 


:: موضوعات مرتبط: ورزشی , ,
:: برچسب‌ها: لیگ جام حذفی-استقلال تهران-نساجی مازندران ,



بازدید : 682
نویسنده : کامران وزیری



بازدید : 654
نویسنده : کامران وزیری

امیر حاتمی

به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، ارتشبد حلوصی آکار رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه که به تهران سفر کرده است. درمورخه 96/7/12 با حضور در محل وزارت دفاع کشورمان با امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.

امیر حاتمی در این دیدار با اشاره به سابقه طولانی مدت دوستی ایران و ترکیه و برخورداری دوملت از اشتراکات تاریخی، دینی و فرهنگی گفت: ترکیه از جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی- دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.


وزیر دفاع کشورمان با بیان اینکه امروز غربی‌ها با همراهی رژیم صهیونیستی، نسخه جدیدی برای منطقه پیچیده اند، افزود: آمریکا و اسرائیل پس از شکست سناریوی داعش، راهبرد تجزیه کشورهای منطقه را در دستور کار خود دارند اما ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مهم و تاثیر گذار منطقه، اجازه تحقق سناریوی جدید را به آنها نخواهد داد.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران , ترکیه , شرکای راهبردی ,



بازدید : 651
نویسنده : کامران وزیری

حیدر العبادی.jpg

نخست وزیر عراق با تاکید بر موضع ثابت بغداد نسبت به همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق به دولت این اقلیم نسبت به استقرار نیروهای نظامی پیشمرگ در استان کرکوک هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق به دولت اقلیم کردستان این کشور نسبت به عواقب تشدید تنش‌ها به ویژه پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تجمع نیروهای نظامی  پیشمرگ کرد در استان کرکوک هشدار داد.

وی در ادامه افزود: اطلاعات در دست ما به تجمع نظامیان نیروهای پیشمرگ در کرکوک اشاره دارد ما این اقدام را  خطرناک وغیر قابل قبول در همه مناطق مورد نزاع میان بغداد و این اقلیم می دانیم. دولت عراق هرگونه تنش و انتقال نیروها به مناطق مورد نزاع را رد می‌کند.

وی از دولت اقلیم کردستان عراق خواست تا اقدامات فوری‌ برای عادی‌سازی اوضاع اتخاذ کند و اجازه دهد که نیروهای عراقی به این مناطق بازگردند.

حیدر العبادی تصریح کرد که اداره این مناطق باید به طور مشترک  اما تحت رهبری دولت فدرال در بغداد صورت گیرد. وی تاکید کرد: ما سیاست بلعیدن زمین و قرار گرفتن در عمل انجام شده به زور اسلحه را نمی پذیریم.

نخست وزیر دولت عرق اظهار داشت : نیروهای پیشمرگ کرد  کنترل استان کرکوک و تعدادی از مناطق مورد درگیر در عراق را به‌خاطر آشوب‌های امنیتی در این کشور  پس از تسلط داعش بر تعدادی از استان‌های عراقی ، در دست گرفته‌اند.

وی گفت: موضع ما در راستای مخالفت با برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق ثابت است و اجرای گفتگوها منوط به لغو همه‌پرسی و پای‌بندی به قانون اساسی است.

العبادی همچنین خاطرنشان کرد: نظر و دیدگاه مراجع دینی واضح و قاطع است آنها از وحدت و یکپارچگی عراق و پای‌بندی به قانون اساسی حمایت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: اقدامات و تصمیمات دولت فدرال در خصوص همه‌پرسی باهدف مجازات کردن شهروندان کرد صورت نگرفته بلکه به نفع آن‌ها و همه عراقی ها است.


:: موضوعات مرتبط: امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: عراق،منطقه کردستان، سودای تجزیه!!! ,