<هفت سین قرآنی بچینید
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
هفت سین قرآنی بچینید
نوشته شده در 29 / 12 / 1392
بازدید : 1074
نویسنده : کامران وزیری

چیدن سفره هفت سین در آغاز سال نو یکی از سنت‌هایی است که می‌توان آن را به شیوه قرآنی چید.

خبرگزاری فارس: هفت سین قرآنی بچینید

 

 به گزارش خبرنگار جامعه فارس، به جای کنار هم گذاشتن سنجد و سماق و... می‌توان 7 آیه از قرآن را که با حرف «س» شروع می‌شود نوشت و سفره هفت سین را متبرک کرد.

علامه مجلسی گفته است: «آسمان هفت طبقه و زمین هفت طبقه است و هفت ملک یا فرشته موکل بر آنند و اگر موقع تحویل سال، هفت آیه از قرآن مجید را که با حرف سین شروع می‌شود بخوانند آنان را از آفات زمینی و آسمانی محفوظ می‌دارند.»

هفت آیه از قرآن کریم که با «س» شروع می‌شود به این شرح است:

1) سلام علیکم بما صبرتم فنعم عقبی الدار (سوره رعد آیه 24)

2) سلام قولاً من رب رحیم (سوره یس آیه 58)

3) سلام علی ابراهیم (سوره صافات آیه 109)

4) سلام علی موسی و هرون (سوره صافات آیه 120)

5) سلام علی ال یاسین (سوره صافات آیه 181)

6) سلام علی المرسلین (سوره صافات آیه 181)

7) سلام هی حتی مطلع الفجر (سوره قدر آیه 5)


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , تاریخی , ,
:: برچسب‌ها: عیدنوروز , هفت سین قرآنی ,



بازدید : 1055
نویسنده : کامران وزیری

نشست خبری مشترک کاترین اشتون و محمد جواد ظریف، رییسان هیات‌های مذاکره‌کننده ایران و 1+5 ، پس از پایان این دور از مذاکرات در وین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اعزامی به وین، اشتون در این نشست گفت: بر اساس چارچوبی که داشتیم گفت‌وگوهایمان خیلی مثبت بود. درباره غنی سازی و راکتور اراک و همکاری های غیر اتمی و تحریم‌ها صحبت کردیم.

وی افزود: سعی می کنیم بر روی عرصه‌های زود بازده کار کنیم و در مرحله بعدی کارشناسان با هم مذاکره خواهند داشت.

اشتون نوروز را هم به ایرانی ها تبریک گفت.

ظریف نیز با تبریک سال نو و نوروز اظهار کرد: ما به همراه نمایندگان 1+5 دومین دور مذاکرات برای ادامه تلاش های دیپلماتیک دو طرف برای رسیدن به یک راه حل جامع را برگزار کردیم.

وی گفت: از وزیر خارجه اتریش و همکارانشان و سازمان ملل در وین برای فراهم کردن امکانات برگزاری این مذاکرات سپاسگذاریم.

وزیر خارجه اظهار کرد: در دو روز گذشته ما بحث های محتوایی و جدی و مفید درباره برخی مسایل از جمله غنی سازی، راکتور اراک و همکاری های صلح امیز هسته ای و تحریم ها داشتیم.

وی افزود: از 7 تا 9 آوریل(18 تا 20 فروردین) مذاکرات بعدی خواهد بود و درباره موضوعات محتوایی قابل پیگری در توافق جامع صحبت می کنیم.

ظریف گفت: کارشناسان نیز پیش از مذاکرات بعدی قرار است با یکدیگر دیدار کنند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران،مذاکرات هسته ای،دوئل باخت باخت!؟ ,



بازدید : 1126
نویسنده : کامران وزیری

دولت آمریکا به طور رسمی به سوریه اعلام کرد که فعالیت‌های سفارت دمشق در واشنگتن متوقف می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت آمریکا همچنین دستور اخراج دیپلمات‌های سوری از این کشور را صادر کرده است.

 واشنگتن همچنین به دمشق اعلام کرد که دولت سوریه دیگر اجازه ندارد به فعالیت دو کنسولگری خود در تروی (واقع در ایالت میشیگان) و هیوستون (واقع در ایالت تگزاس) ادامه دهد.

 نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه اعلام کرد: واشنگتن بر این باور است که افرادی که از سوی دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه برای انجام اقدامات دیپلماتیک در آمریکا انتخاب شده‌اند، غیرقابل قبول هستند.

 سفارت سوریه در آمریکا پیش‌تر در یک مقطع زمانی بدون سفیر و تنها توسط گروهی از دیپلمات‌ها اداره می‌شد.

 نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه تاکید کرد: به رغم اختلافات میان دولت‌های دمشق و واشنگتن، آمریکا همچنان به ادامه روابط دیپلماتیک با دولت سوریه متعهد است و این مسأله نشان از روابط دیرین ما با ملت سوریه دارد؛ روابطی که پس از پایان دوران حکومت بشار اسد نیز ادامه خواهد داشت.

 در همین حال، سفارت دمشق در واشنگتن در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد که این سفارت از تاریخ 18 مارس سال 2014 قادر به ادامه فعالیت نیست.

 واشنگتن از دیپلمات‌های سوری که شهروند آمریکایی نیستند یا اقامت دائمی ندارند، خواسته که از آمریکا خارج شوند. 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: آمریکا , سوریه , تقابل دیپلماتیک ,



بازدید : 1106
نویسنده : کامران وزیری
 مردم کریمه حالا به خاطر نتیجه همه‌پرسی این منطقه و رای مثبت اکثریت برای پیوستن به روسیه در حال برگزاری جشن و شادی هستند. در این همه‌پرسی اما مردم دقیقا به چه رای دادند و این منطقه چه آینده‌ای خواهد داشت؟
 
مجله مهر: خبرگزاری‌ها مطالب مختلفی را درباره همه‌پرسی کریمه منتشر کرده‌اند امابرگه رأی ساکنان این منطقه واقعاً چه شکلی بوده و آنها به چه چیزی رأی داده‌اند؟ در برگه رأی این همه‌پرسی مردم دو گزینه برای انتخاب داشتند:
۱- الحاق کریمه به جمهوری فدراتیو روسیه
۲- اجرای قانون اساسی سال ۱۹۹۲ و باقی ماندن به عنوان بخشی از خاک اوکراین.

دو گزینه که رای دهندگان می‌توانستند انتخاب کنند؛هر گزینه به سه زبان در برگه رای وجود دارد.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: روسیه , اوکراین , کریمه , تلاقی ابرقدرت شرق وغرب ,



بازدید : 962
نویسنده : کامران وزیری

روزنامه الجمهوریه فاش کرد حزب‌ا... به اسناد مهم اتاق عملیات جبهه النصره در سوریه دست یافت.

خبرگزاری فارس: حزب‌الله به اسناد مهم اتاق عملیات النصره در یبرود دست یافت/ عزیمت ۱۵ خودروی بمب‌گذاری‌شده به لبنان 

به گزارش خبرگزاری فارس، برخی منابع امنیتی به روزنامه الجمهوریه لبنان گفتند: حزب الله به اسناد اتاق عملیات جبهه النصره در یبرود دست یافت که این اسناد حاوی نقشه های راههای منطقه ضاحیه در جنوب بیروت و محله ها و ورودیهای آنها است و روی نقشه ها علامت زده شده است.

 

ارتش سوریه دو روز پیش توانست شهر راهبردی یبرود در منطقه القلمون درمرز سوریه با لبنان را بعد از نبرد با افراد مسلح به کنترل خود در آورد.

روزنامه الجمهوریه افزود: این اسناد و اطلاعات حزب الله نشان می دهد که چند ساعت قبل از سقوط شهر یبرود، 15 دستگاه خودروی بمبگذاری شده از طریق گذرگاههای محرمانه و غیرقانونی مرزی عازم لبنان شده اند. بخش سوری این گذرگاههای مرزی همچنان تحت کنترل افراد مسلح است اما کنترل کامل بر بخش لبنانی این گذرگاهها دشوار است زیرا منطقه کوهستانی می باشد.

به نوشته این روزنامه، حزب الله با جدیت از طریق گشت زنی و ایجاد مراکز اطلاعاتی، نظارتی، دیده بانی در تلاش برای کنترل و نظارت بر این مناطق کوهستانی مرزی است.

روزنامه الجمهوریه تاکید کرد: حزب الله همچنین به اسنادی دست یافته است که مسائل مهم و حساسی را در ارتباط با جبهه النصره و گروههای مسلح و حامیان و پشتیبانان مالی آنها برملا می کند و مسئولان ارشد حزب الله این اسناد را در زمان مناسب افشا خواهند کرد.

 


:: موضوعات مرتبط: امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: سوریه , حزب ا , , , , اتحاد راهبردی ,



اهانت اردوغان به شیعیان
نوشته شده در 26 / 12 / 1392
بازدید : 1090
نویسنده : کامران وزیری

رجب طیب اردوغان که درگیر مبارزات انتخاباتی است و در معضلات داخلی و خارجی مهمی نیز دست و پا می‌زند، با حمله شدید به فتح‌الله گولن، وی و حزبش را دروغگو خواند و سپس به پیروان مذهب اهل بیت(ع) اهانت کرد.

به گزارش ایسنا، ابنا نوشت:‌ نخست‌وزیر ترکیه در سخنانی، با حمله شدید به گولن، وی و طرفدارانش را دروغگو دانست و گفت: اینها سه خصلت مهم دارند؛ تقیه کردن، دروغ گفتن و افترا زدن. نتیجه هر سه خصلت، فتنه و فساد است.

وی سپس افزود: یاران گولن، با این صفات از شیعیان جلو زده‌اند! زیرا شیعیان در سه صفت تقیه، دروغ و افترا در مقابل گولنی‌ها کم آورده‌اند. در واکنش به این یاوه‌گویی‌های اردوغان، نهادها و شخصیت‌های مختلف شیعه ترکیه با صدور بیانیه یا مصاحبه، سخنان وی را بشدت محکوم کرده‌اند. جمعیت علمای شیعه ایغدیر، انجمن اهلادر، مؤسسه زینبیه اسلامبول و تعداد زیادی از اندیشمندان ترک پیرو اهل بیت(ع)، ضمن محکوم کردن سخنان اردوغان از وی خواسته‌اند که از شیعیان عذرخواهی کند.


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ترکیه،اردوغان،سیاس متظاهر ,



تنش در روابط کردها با مالکی
نوشته شده در 24 / 12 / 1392
بازدید : 1095
نویسنده : کامران وزیری

با بالا گرفتن تنش برسر بودجه میان دولت مرکزی عراق و کردهای این کشور، مسعود بارزانی تهدید کرد انتقال نفت از طریق مناطق شمالی عراق را متوقف می‌کند.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه المیادین، در پی افزایش تنش‌ها بر سر بودجه کل عراق میان دولت منطقه کردستان عراق و حکومت مرکزی این کشور، نمایندگان کرد حاضر در پارلمان عراق جلسه فردا (یکشنبه) پارلمان این کشور را که برای رای‌گیری بر سر بودجه تشکیل می‌شود، تحریم کردند.

 مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق نیز تهدید کرد که از اهرم آب‌های جاری در منطقه کردستان عراق و نیز صادرات نفت از طریق مناطق تحت کنترل این اقلیم به عنوان ابزاری برای اعمال فشار بر دولت مرکزی عراق استفاده خواهد کرد.

وی ادامه داد: اقلیم کردستان از لحاظ نظامی و اقتصادی از دولت مرکزی قوی‌تر است و این امکان را دارد که با اتکا به زور بر دولت بغداد فشار بیاورد.

بیشتر رودهای شمالی عراق از منطقه کردستان این کشور سرچشمه می‌گیرند و یا عبور می‌کنند و تامین کننده آب شرب و کشاورزی مناطق پایین دست در جنوب عراق محسوب می‌شوند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: عراق , ارمغان غرب , اختلاف وتفرقه , سایه شوم تجزیه ,



بازدید : 1123
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع خود نوشت عربستان در نشست اخیر شورای همکاری از قطر خواسته است شبکه الجزیره و دو اندیشکده مستقر در دوحه را تعطیل کند.

خبرگزاری فارس: عربستان از قطر خواسته الجزیره و ۲ اندیشکده را تعطیل کند 

به گزارش خبرگزاری فارس، یک منبع نزدیک به یکی از حاضران در نشست اخیر شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس به خبرگزاری فرانسه گفته است که عربستان تعطیلی شبکه الجزیره و دو اندیشکده مستقر در دوحه را خواستار شده است.

این منبع که خواسته نامش فاش نشود، می‌گوید قطر باید علاوه بر تعطیلی «الجزیره» با تعطیلی مرکز دوحه اندیشکده بروکینگز و مرکز عربی تحقیقات و مطالعات سیاسی، موافقت کند.

عربستان این درخواست‌ها را چندی پس از آن مطرح کرده است که این کشور به همراه امارات و بحرین سفرای خود را به بهانه دخالت قطر در امور داخلی‌شان از دوحه فراخواندند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منبع خود نوشته است که در نشست اخیر شورای همکاری، «سعود الفصیل» وزیر خارجه عربستان سه شرط را برای قطر مطرح کرده است: «تعطیلی شبکه «الجزیره»، چراکه این شبکه عامل ایجاد فتنه است. تعطیلی اندیشکده‌های مستقر در دوحه و همچنین تحویل مجرمینی» که اکنون در قطر به سر می‌برند.

همین منبع می‌گوید وزیر خارجه قطر هم در پاسخ این درخواست‌ها را «دخالت در امور داخلی» این کشور دانسته و آن‌ها را رد کرده است.

پیش از این هم گزارش‌هایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه ریاض دوحه را تهدید کرده که در صورت خودداری از پذیرش شروط مطرح شده، از زمین و هوا مورد محاصره قرار می‌گیرد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: عربستان , قطر , دوئل ثروت وقدرت ,



بازدید : 1008
نویسنده : کامران وزیری
وزیر خارجه آمریکا گفت در صورتی که برگزاری همه‌پرسی شبه جزیره کریمه برگزار شود آمریکا و اتحادیه اروپا روز دوشنبه «مجموعه‌ای اقدامات جدی» علیه روسیه ترتیب خواهند داد.
 
خبرگزاری فارس: کری: اگر همه‌پرسی در کریمه برگزار شود آمریکا و اتحادیه اروپا اقدامات جدی علیه روسیه ترتیب خواهند داد  

به گزارش خبرگزاری فارس، جان کری وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای روسی‌اش گفته تنش‌های بین واشنگتن و مسکو درباره مسائل اوکراین، «قابلیت» این را دارد که بر دیپلماسی آمریکا در برابر ایران و سوریه اثر بگذارد.

طبق گزارش رویترز وزیر خارجه آمریکا افزوده در صورتی که برگزاری همه‌پرسی شبه جزیره کریمه برگزار شود آمریکا و اتحادیه اروپا روز دوشنبه «مجموعه‌ای اقدامات جدی» علیه روسیه ترتیب خواهند داد.

تنش در روابط مسکو ـ واشنگتن پس از برکناری یانوکوویچ، رئیس جمهوری سابق اوکراین از قدرت و رأی پارلمان شبه جزیره کریمه به الحاق این منطقه خودمختار به خاک روسیه به سطوحی بی‌سابقه از دوران جنگ سرد رسیده است.

بحران سیاسی در اوکراین ابتدا در نوامبر 2013 و پس از آن آغاز شد که ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری سابق اوکراین با هدف برقراری روابط نزدیک‌تر با روسیه از امضای توافقنامه‎ی تجاری با اتحادیه‎ی اروپا سر باز زد.

به دنبال این موضوع، ناآرامی‌ها و اعتراضات خیابانی شدت گرفت تا پارلمان اوکراین رأی به برکناری یانوکوویچ از قدرت بدهد.

پس از این اقدام بود که تنش‌های سیاسی در شبه جزیره کریمه که حدود 60 درصد ساکنان آن را روس‌تبارها تشکیل می‌دهند، بالا گرفت.

پارلمان کریمه گفته است که یکشنبه هفته آینده (16 مارس) یک همه پرسی برگزار خواهد شد که در آن درباره پیوستن کریمه به روسیه یا ماندن در اوکراین تصمیم‌گیری خواهد شد.

مجلس علیای پارلمان روسیه گفته است که اگر کریمه بخواهد بخشی از آن کشور باشد، از آن حمایت خواهد کرد.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: آمریکا , روسیه , باتلاق اوکراین , ظهور مجدد جنگ سرد , پایان جهان تک قطبی ,



بازدید : 1051
نویسنده : کامران وزیری

همزمان با آغاز عملیات ارتش سوریه جهت آزادسازی شهر یبرود، در ریف دمشق، عملیات آزادساری الحصن در حمص نیز توسط دیگر یگان‌های ارتش سوریه آغاز شد و در این‌باره گزارش شده ارتش سوریه تپه‌های استراتژیک «الحصرجیه» را به کنترل درآورده است.

خبرگزاری فارس: آغاز عملیات آزادسازی «الحصن» در حمص/تصرف تپه‌های استراتژیک «الحصرجیه»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، یگان‌های ارتش سوریه عملیات مقدماتی خود برای آزاد سازی شهرک استراتژیک «الحصن» در ریف تلکلخ واقع در ریف غربی حمص را آغاز کردند.

یک منبع نظامی سوری در این خصوص به خبرنگار فارس توضیح داد که ارتش سوریه عملیات انهدام مواضع گروه‌های مسلح در شهرک الحصن را آغاز کرده است.

در همین راستا منابع خبری اعلام کردند که تعدادی از عناصر مسلح در این شهرک خود را تسلیم ارتش سوریه کرده‌اند. همچنین با فراسیدن موعد آغاز عملیات ارتش سوریه در الحصن بیش از 100 نفر از اهالی این منطقه خانه‌های خود را به سمت مناطق امن ترک کردند.

همچنین گزارش شده است که یگان‌های ارتش سوریه پس از آزاد سازی شهرک الزاره که چند روز پیش صورت گرفت، از امروز پنج شنبه پیشروی خود به سمت الحصن را آغاز کردند و هم اکنون درگیری‌هایی اطراف این شهرک در جریان است که کانون این درگیری‌ها در قلعه الحصن بوده است.

گروهی تحت عنوان «جند الشام» که از تکفیری‌های شمال لبنان به شمار می‌آیند، بر شهرک تسلط دارند و آزاد سازی این شهرک از سوی ارتش سوریه به معنای تحکیم قدرت ارتش سوریه بر مناطق هم مرز با لبنان است که یکی از مهمترین منابع ورود تروریست‌ها به سوریه به شمار می‌آید.

آخرین خبرهای میدانی رسیده از این منطقه از موفقیت ارتش سوریه در تصرف تپه‌های استراتژیک «الحصرجیه» اطراف شهرک الحصن حکایت دارد.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: سوریه , باتلاق القاعده , سرگردانی اعراب , ندامت غرب ,