<حمایت عربستان و قطر از تروریستهای داعش در الانبار عراق
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1152
نویسنده : کامران وزیری
 
رئیس شورای نجات استان الانبار از توطئه چینی عربستان و قطر علیه مردم این استان و حمایت گسترده آنها از تروریستهای تکفیری خبر داد.
 

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید الهایس با تهدید افرادی که خود را علمای دینی می نامند و فتاوای تکفیری صادر می کنند، احمد ابوریشه رئیس شورای بیداری الانبار و و حاتم السلیمان را به همکاری با بعثی ها، افراد مسلح و حزب اسلامی متهم کرد.

الهایس در گفتگو با شبکه المدی، فهرست متحدون به رهبری اسامه النجیفی رئیس پارلمان عراق را افراطی توصیف کرد و گفت هر کس در سکوهای اعتصابات در الانبار به سردادن شعارهای طایفه ای دست زد، امروز مسئول تمام وقایع و حوادثی است که رخ می دهد، زیرا آنها فضا و بستر مناسب و گفتمان تحریک آمیزی را برای گروه داعش فراهم کردند.

وی تاکید کرد از کسانی که فتاوای تکفیری صادر می کنند، به خاطر خون شهدای ارتش، انتقام خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد گروه داعش به دنبال جدا کردن الانبار از عراق و متصل کردن آن به سوریه است.

وی گفت در حال حاضر فقط مبارزان شورای نجات الانبار در کنار ارتش با داعش می جنگند نه جنگجویان شورای بیداری احمد ابوریشه.

الهایس تصریح کرد : احمد ابوریشه فرمانده شورای بیداری الانبار طی دوره اعتصاب در این استان با حزب اسلامی، افراد مسلح و محمد خمیس ابوریشه همکاری کرد.

به گفته وی، خمیس ابوریشه قبلا عضو القاعده بود، اما وقتی القاعده از وی خواست کمربند انفجاری ببندد، فرار کرد.

الهایس تاکید کرد قطر و عربستان علیه الانبار توطئه چینی و از تروریسم و القاعده حمایت می کنند.
 


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: عراق،زخم کهنه بعثی ها، عربستان،ریشه فتنه در جهان اسلام ,



بازدید : 1555
نویسنده : کامران وزیری
 
 
تیم ملی کشتی فرنگی ایران که با فراز و نشیب‌های زیادی خود را برای حضور در جام‌جهانی آماده کرده بود، پس از آنکه موفق شد همه حریفانش را تا دیدار فینال شکست دهد، در دیداری حساس و سرنوشت‌ساز موفق شد تیم ملی کشتی فرنگی روسیه را با اقتدار شکست دهد و علاوه بر کسب عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات، انتقام دوره گذشته از روس‌ها را گرفت و جام قهرمانی را بالای سر برد.
 

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار فینال مسابقات کشتی فرنگی جام جهانی عصر امروز جمعه با حضور بیش از 6 هزار تماشاگر در سالن شهدای هفتم تیر بین تیم های ایران و روسیه برگزار شد که طی آن تیم ملی ایران موفق شد با نتیجه 6 بر 2 حریف خود را با اقتدار شکست دهد و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد.


:: موضوعات مرتبط: ورزشی , ,
:: برچسب‌ها: ورزش کشتی،جام جهانی،قهرمانی تیم ملی ایران ,



بازدید : 1141
نویسنده : کامران وزیری
 
بوشهر - خبرگزاری مهر: فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امسال باید به ماموریت جدید نیروی دریایی توجه کنیم و هم در دریا حضور داشته باشیم و هم به سمت تعمیرات و نوسازی ناوگان نیروی دریایی ارتش پیش برویم.
 

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری صبح جمعه در جمع کارکنان و خانواده‌های نیروی دریایی ارتش خارگ اظهار داشت: خانواده‌های کارکنان ارتش نقش بسیار مهمی در نقش‌آفرینی آنها در حفاظت و حراست از مرزهای کشور و حضور در صحنه‌های مختلف دفاع از نظام و انقلاب دارند.

وی با اشاره به افتخارآفرینی‌های ماموران نیروی دریایی ارتش در دریاهای مختلف، اضافه کرد: بخشی از موفقیت‌های ارتش را مدیون خانواده‌های کارکنان آن هستیم که همواره سختی‌های بسیاری را تحمل می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تلاش و حرکت ارتش برای کسب رضایت نسبی مقام معظم رهبری خاطرنشان ساخت: امسال نیز باید به ماموریت جدید نیروی دریایی توجه کنیم و هم در دریا حضور داشته باشیم و هم به سمت تعمیرات و نوسازی پیش برویم.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تقویت نیروی دریایی ارتش، بیان داشت: تلاش داریم نیروی دریایی ارتش را تقویت کنیم که مقام معظم رهبری از عملکرد آن خشنود شوند.

دریادار سیاری با اشاره به عزیمت ناوگروه‌های مختلفی در سال گذشته به دریا اضافه کرد: همکاری و همدلی کارکنان ارتش باعث می‌شود تا بتوانیم در ماموریت‌ها عملکرد مطلوبی داشته باشیم و به موفقیت بیشتری دست یابیم.

وی با بیان اینکه نیروی دریای خارگ در زمان جنگ تحمیلی بیشترین شایستگی را داشت، ادامه داد: چندین هزار بمب در جزیره خارگ ریخته شد و 280 روز وضعیت در این جزیره قرمز بود ولی باز هم دشمن نتوانست جلوی صادرات ما را بگیرد.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
:: برچسب‌ها: ارتش مقتدر،نیروی دریایی راهبردی،پایگاه دریایی خارک ,



بازدید : 1256
نویسنده : کامران وزیری
 نتایج نظرسنجی موسسه نظرسنجی «سراسر روسیه» نشان می‌دهد محبوبیت پوتین به ۸۵.۹ درصد رسیده است.
 
 
خبرگزاری فارس: محبوبیت پوتین به بالاترین سطح در ۶ سال گذشته رسید

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رادیو صدای روسیه، محبوبیت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به بالاترین سطح خود در 6 سال گذشته رسیده است.

نتایج نظرسنجی موسسه نظرسنجی «سراسر روسیه» نشان می‌دهد که محبوبیت پوتین به 85.9 درصد رسیده است. در نظرسنجی مذکور 1600 روس از 130 شهر و روستا شرکت داشته‌اند.

بالاترین عدد محبوبیت پوتین به 6 سال گذشته بازمی‌گردد که به عدد 87.4 درصد رسیده بود.

به‌نظر می‌رسد بحران اوکراین و ایستادگی پوتین در برابر غرب، در افزایش چشم‌گیر محبوبیت او نقش داشته است.

رئیس‌جمهور روسیه چندی پیش از جدایی منطقه کریمه از اوکراین و پیوستن آن به روسیه حمایت کرده بود.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: روسیه , پوتین , آغازی دوباره , دروازه جهان دوقطبی ,



بازدید : 1197
نویسنده : کامران وزیری
 

 

 
هم زمان با اعمال تحریم های نفت و انرژی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه، گازپروم غول گازی جهان هم دستور توقف عرضه نفت و گاز با دلار و یورو را صادر کرد و قرار است روبل جایگزین این دو ارز شود.

 

 به گزارش خبرنگار مهر، پس از اعمال تحریم های نفت و انرژی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه، گازپروم غول گازی جهان و روسها به این تحریم های بین المللی واکنش نشان داد.

دویچه وله گزارش داده است: تلاش های دیپلماتیک برای کاهش دادن تنش درباره مسئله اوکراین همچنان ادامه دارد.

این درحالی است که آمریکا و دیگر دولت های غربی به فکر اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه هستند که بخش انرژی این کشور را هدف قرار بدهد. بخش انرژی روسیه، برای اقتصاد این کشور اهمیت حیاتی دارد.

گازپروم روسیه برای کاهش دادن تاثیر تحریم های احتمالی آتی اعلام کرده است: با مشتریان بین‌المللی اش درحال رایزنی است تا پرداختها به این غول انرژی در مقابل خرید نفت و گاز از آن به صورت روبل روسیه باشد.

تا کنون مبادلات نفت و گاز گازپروم روسیه با استفاده از دلار آمریکا یا یورو انجام می شده است. اگر این اتفاق رخ بدهد، استقلال مالی روسیه افزایش می یابد و احتمالا ارزش دلار آمریکا را کاهش خواهد داد.

:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: روسیه , آمریکا , بحران اوکراین , تقابل استرتژیک ,



بازدید : 1168
نویسنده : کامران وزیری

یوسف کتّانی اندیشمند مسیحی معتقد است نهج البلاغه به دلیل تازگی موضوعاتش تا ابد جاودانه خواهد بود و اگر جوامع بشری خواهان سعادت حقیقی هستند باید از راهنمایی های موجود در این کتاب استفاده کرده و آن را در زندگی پیاده کنند.

سلیمان کتانی از جمله اندیشمندان مسیحی است که در آمریکا متولد شده و تحصیلات خود در رشته فلسفه را در دانشگاه لبنان به پایان رساند و در زمان حیات خود تالیفات متعددی پیرامون 9 نفر از معصومان اهل بیت نگاشته است که از جمله آنها می توان به کتابی پیرامون «فاطمه الزهرا(س)» اشاره کرد.

«یوسف کتّانی» اندیشمند لبنانی و برادرزاده سلیمان کتانی اندیشمند و متفکر لبنانی است که پس از فوت عموی خود، مسئولیت انتشار و احیای آثار او را عهده دار شده است.

 

به گزارش ایسنا، گفت وگوی با شفقنا با وی در پی می آید:


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , بین الملل , تاریخی , ,
:: برچسب‌ها: کتاب نهج البلاغه , یادگار امیرالمومنین علی(ع) , چراغ راه انسانهای حق طلب ,



بازدید : 1201
نویسنده : کامران وزیری

تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در سومین دیدارش در رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی مقابل فنلاند به پیروزی رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس، در ادامه رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی که از صبح امروز در سالن شهدای هفتم تیر تهران آغاز شده است و در نوبت عصر مسابقات، تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در سومین دیدارش به مصاف فنلاند رفت که با نتیجه 8 بر صفر مقابل حریف به برتری دست یافت.

پیروزی‌های ایران را سوریان، نوروزی، اصلان، اخلاقی، اخباری، علیاری و مهدی‌زاده کسب کردند.

ایران در نخستین دیدارش با نتیجه قاطع 8 بر صفر مقابل آذربایجان و در دومین دیدارش با نتیجه 7 بر یک مقابل کره جنوبی به پیروزی رسیده بود. با توجه به نتایج کسب شده به احتمال فراوان ایران حتی با احتساب شکست مقابل ارمنستان در دیدار آخر هم فینالیست خواهد شد که با توجه به نتایج گروه مقابل باید دیدار نهایی را بار دیگر برابر روسیه برگزار کند.

تیم کشورمان صبح فردا (جمعه) در چهارمین و آخرین دیدارش به مصاف ارمنستان خواهد رفت. مسابقات فردا از ساعت 10 صبح آغاز می‌شود.


:: موضوعات مرتبط: ورزشی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ورزش کشتی , ورزش اول ایران , کشتی فرنگی , جام جهانی , اقتدار ایران ,



بازدید : 1110
نویسنده : کامران وزیری
 
ضارب شهید علی خلیلی به زودی به اتهام قتل عمد در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می شود.
 

به گزارش خبرنگار مهر، 25 تیر ماه سال 90 حجت الاسلام علی خلیلی در جریان نهی از منکر پسر جوانی به نام احسان با ضربه های چاقوی وی مجروح شد.

وی بلافاصله به بیمارستان منتقل شد که در ابتدا چند بیمارستان از پذیرش او خودداری کردند. تحقیقات در این زمینه نشان داد، متهم قصد سوار کردن دختر جوانی به زور را داشته که علی خلیلی با مشاهده این صحنه برای تذکر به سمت پسر جوان رفت اما با ضربه چاقو از ناحیه گردن مجروح شد.

جانباز ناهی از منکر ساعت 19 یکشنبه سوم فروردین سال جاری بر اثر بیماری طولانی پس از جراحات وارده، دعوت حق را لبیک گفت و به فیض شهادت نایل شد.

پس از شهادت ناهی از منکر پرونده او برای رسیدگی در اختیار قاضی سپیدنامه بازپرس شعبه دهم دادسرای جنایی تهران قرار گرفت.

بازپرس جنایی به متخصصان پزشکی قانونی ماموریت داده ، با انجام معاینات تخصصی علت اصلی مرگ را مشخص کنند.

در ادامه رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: گزارش کارشناسی حاکی از این است که فوت شهید علی خلیلی با ضربه وارده به شاهرگ در حادثه سال ۹۰ مرتبط بوده است.

با تکمیل تحقیقات برای ضارب به اتهام قتل عمدی قرار مجرمیت صادر و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.


:: موضوعات مرتبط: حوادث , مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: شهیدمظلوم خلیلی , شهیدناهی از منکر ,



بازدید : 1222
نویسنده : کامران وزیری
 

 

 

مقامات روسیه امروز – چهارشنبه- در واکنش صریح به تحریم این کشور از سوی آمریکا، اعلام کردند دسترسی فضانوردان آمریکایی به ایستگاه بین المللی فضایی را قطع می کنند.

 

 به گزارش خبرگزاری مهر، دیمیتری روگوزین معاون نخست وزیر روسیه گفت: تحریم روسیه از سوی آمریکا بیجا و بی مورد است.

پس از بروز مناقشات در اوکراین و اعلام موضع روسیه در قبال بحران اوکراین و حمایت از جداشدن شبه جزیره کریمه، آمریکا دانشمندان فضایی روسیه را تحریم کرد.

مقامات آمریکایی هفته گذشته نیز اعلام کردند احتمالا صدور مجوز برای چندین آیتم فناوری پیشرفته که روس ها در تلاش برای کسب آن بوده اند را متوقف می کند تا به این ترتیب روسیه را برای حمایت از جدایی کریمه مجازات کرده باشد.

این در حالی است که روسیه امروز اعلام کرد: درخواست آمریکا را برای استفاده از ایستگاه بین المللی فضایی پس از 2020 رد خواهد کرد تا به تحریم های تجاری که آمریکا علیه روسیه به کار گرفته است واکنش نشان دهد.

ایستگاه بین المللی فضایی توسط فضانوردان آمریکایی و روسی اداره می شود.

پس از بازنشسته شدن ناوگان فضایی آمریکا در سال 2011، تنها راه برای رسیدن به ایستکاه بین المللی فضایی استفاده از موشک های روسی بوده است و آمریکا در حال حاضر برای اعزام هر خدمه به ایستگاه بین المللی 60 میلیون دلار به روسیه می پردازد. بر اساس توافقات پیشین، قرار بود این روند تا سال 2024 ادامه داشته باشد.

به گفته روگوزین بخش روسی ایستگاه بین المللی فضایی به طور جداگانه از بخش آمریکایی آن قابل استفاده است . اما از تاریخ 2020 دیگر بخش آمریکایی قابل دسترسی برای فضانوردان آن نخواهد بود.

روسیه همچنین شرکتهای آمریکایی را از خرید موتورهای موشک روسی که برای پرتاب ماهواره های نظامی ضروری است منع کرده است.

پس از آنکه آمریکا روسیه را تحریم کرد مقامات روسیه نیز به آنها پیغام دادند که برای اعزام فضانوردان خود به ایستگاه بین المللی به ترامپولین (توری که در آکروبات از آن استفاده می شود ) متوسل شوند.


:: موضوعات مرتبط: علمی وفن آوری , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: روسیه , آمریکا , بحران اوکراین , پاشنه آشیل جامعه جهانی ,



بازدید : 1135
نویسنده : کامران وزیری
 
مشهد – خبرگزاری مهر: سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: شکاف در جبهه دشمن و انسجام ملی از بزرگترین دستاوردهای مذاکرات است.
 

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن قدیری ابیانه، بعداز ظهر چهارشنبه در جلسه بررسی سیر تحولات معاهده ژنو و سیاست خارجی ایران در دانشگاه علوم سیاسی دانشگاه آزاد مشهد اظهار کرد: شکاف در جبهه دشمن و انسجام ملی از بزرگترین دستاوردهای مذاکرات است و نظام اسلامی در جریان مذاکره به دنبال به رسمیت شناختن حقوق مسلم خود است.

وی ادامه داد: حق جمهوری اسلامی چیزی نیست که غربی ها بخواهند بدهند بلکه حق ما باید به رسمیت شناخته شود و مطابق معاهده ان پی تی این حق برای ما در نظر گرفته شده است.

غربی ها حق نظام اسلامی را به رسمیت نشناختند

سفیر سابق ایران در مکزیک عنوان کرد: امروز غربی ها با آغاز مذاکرات و شکل گیری توافق نه تنها حق ما را به رسمیت نشناختند بلکه تحریم مان نیز کردند.

قدیری ابیانه عنوان کرد: در حال حاضر مسئله غربی ها مسئله هسته ای نیست. کاخ سفید مرتب اعلام می کرد ایران به دنبال بمب اتمی است و 16 سازمان امنیتی و اطلاعاتی گزارشی در اختیار کنگره گذاشتند که نظام اسلامی هیچ برنامه ای برای ساخت سلاح هسته ای ندارد و اگر امروز تصمیم به ساخت سلاح بگیرد تا سال 2015 نمی تواند کاری انجام دهد.

وی با اشاره به مناظرات انتخاباتی و وعده های نامزدها تاکید کرد: مناظرات انتخاباتی و وعده های نامزدها موجب شد تا مذاکرات ایران با غرب جدی و ضروری شود البته در این زمینه افرادی هم که در نظام نقش بزرگی ایفا کردند دچار تردید شدند و گاه راضی به تعامل و توافق با غربی ها شدند.

* مذاکرات به نتیجه نمی رسد (ادامه مطلب):


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: قدیری ابیانه , پیش بینی سرانجام مذاکرات هسته ای ,