<شهر حلب تعیین کننده وضیعت اتی سوریه و منطقه است
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 895
نویسنده : کامران وزیری

 شهر حلب نه فقط یک شهر در یک کشور جنگ زده بلکه شهری است که سنگینی آن کفه ی ترازوی سیاسی منطقه را بالا و پایین میکند و مشخص کننده وضعیت آتی منطقه است .

آنچه که امروز و در پنج سال گذشته در حلب شاهد آن بودیم بیشتر یک نبرد بین المللی بوده و نه یک نبرد داخلی و اصولا وقتی نبرد در یک کشور با اهداف سیاسی بین المللی و منطقه ای جهت تغییر موازین قدرت آغاز میشود ؛ بالطبع نبردهای یکایک روستاها و شهرهای آن نبردی منطقه ای ست و نه داخلی .


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: سوریه , جبهه مقاومت , شهر راهبردی حلب ,



بازدید : 816
نویسنده : کامران وزیری
نشست خبری وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
وزیر دفاع با بیان اینکه اولین موتور هوایی ساخت ایران فردا رونمایی می شود، خبر از عملیاتی شدن سامانه موشکی «باور 373» در سال جاری داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشست خبری که صبح امروز در محل وزارت دفاع برگزار شد، در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت استقرار و تحویل سامانه دفاعی  S ۳۰۰ اظهار داشت: ما قرارداد قبلی که در این خصوص با روسیه داشتیم که آن قرارداد از طرف روس ها به بهانه قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل به صورت یک طرفه لغو شد باعث شد تا ما شکایتی را در مراجع بین المللی مطرح کنیم.

وی افزود: در دولت یازدهم در بالاترین سطوح سیاسی دو کشور مسائل مختلفی مورد بحث قرار گرفت که یکی از این مسائل موضوع قرارداد S ۳۰۰ بود که هم از طرف روس ها و هم از طرف ما مورد تاکید قرار گرفت و در نشست های روسای جمهور دو کشور یکی از موارد بحث مساله تحویل سامانه S ۳۰۰ بود.

سردار دهقان ادامه داد: بعد از تصدی بنده در وزارت دفاع در سفری که برای شرکت در یک کنفرانس دفاعی به مسکو داشتم بحث S ۳۰۰ را مطرح کردم و قرار بر این شد که وزیر دفاع روسیه کار را به نتیجه برساند، سپس در دومین کنفرانسی که در مسکو حضور یافتم وزیر دفاع این کشور اعلام کرد که لغو تحویل سامانه S ۳۰۰ به ایران توسط رئیس جمهور روسیه منتفی اعلام شده است و تصمیم رئیس جمهور قبلی این کشور مبنی بر عدم تحویل S ۳۰۰ به ایران لغو شده است.

وی افزود: البته در یک چارچوب توافق شده قرار شد، زمانی که طرف روسیه قرارداد تحویل S ۳۰۰ را به نحو کامل اجرا کنند ما شکایت خود را پس بگیریم که با تحویل این سامانه آن شرط حاصل شد و ما شکایت خود را پس گرفتیم و همچنین این حق را برای خود قائل شدیم که در ادامه اجرای این قرارداد اگر مشکلی به وجود آمد ما طرح دعوی در مراجع بین اللملی را داشته باشیم.

وزیر دفاع در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا مذاکراتی که برای تحویل سامانه s۴۰۰ با روسیه داشته اید یا خیر گفت:موضوع تحویل سامانه s۴۰۰ تاکنون مطرح نبوده البته طرف روس آن زمانی که ماجرای لغو قرارداد S ۳۰۰ پیش آمد پیشنهاد تحویل سامانهAnti۲۵۰۰ و S۴۰۰ را به ما کرد  اما اصرار داشتیم سامانه S ۳۰۰ را تحویل بگیریم.

وی تاکید کرد: تاکنون از طرف ما اصراری برای تحویل و انعقاد قراردادی در خصوص سامانه s۴۰۰ مطرح نبوده است و ما بنای پیگیری این مساله را هم نداریم.

دهقان در ادامه در پاسخ به سوال دیگری در خصوص خرید اسلحه های کلاشینکف گفت: در ۱۰ سال گذشته به دلیل اولویت‌دهی به صنایع هوافضا تولیدات ما در حوزه سلاح های سبک نیازهای ما را کفایت نمی‌کرد؛ به همین دلیل نیاز به سلاح سبک بیشتر در حوزه دفاعی بیشتر احساس شد، اما امروز به یک ظرفیتی دست پیدا کردیم که حوزه تولیدات سلاح های سبک می توانیم نیازهایمان را تامین کنیم.

وزیر دفاع افزود: ما سلاح های سبک و انفرادی را داخلی سازی کردیم و به طور کامل می توانیم در تیراژهای بالا این نوع سلاح ها را تولید کنیم.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: سردار دهقان، وزیر دفاع، نشست خبری ,



بازدید : 907
نویسنده : کامران وزیری
 
«حادثه‌ای در کشور ما در سال ۱۳۳۲ اتّفاق افتاد -حادثه‌ی بیست‌وهشتم مرداد- که یکی از حوادثی است که ملّت ایران را با تجربه‌ها آمیخته میکند، مانع از خطا و اشتباه دیدِ او میشود؛ در این حادثه یک تجربه‌ی بزرگ برای ملّت ایران به وجود آمد، این تجربه را هرگز نباید فراموش کرد؛ بله، از سال ۳۲ تا حالا شصت سال میگذرد.

اوّلاً در خلال این شصت سال این قبیل حوادث تکرار شده است، ثانیاً حادثه‌ی تاریخی وقتی حامل درس است، گذشت زمان تأثیری ندارد و باید از آن درس گرفت. حادثه از این قرار بود که دولت مصدّق که نفت را، منبع ثروت ملّی کشور را از چنگ انگلیسی‌ها و از دست انگلیسی‌ها با کمک افرادی که بودند -مرحوم آیت‌الله کاشانی و دیگران- توانست خارج کند، یک اشتباه تاریخی انجام داد و آن تکیه‌ی به آمریکا بود.


در مقابلِ دشمنی انگلیس‌ها، فکر کرد باید یک پشتیبانی در عرصه‌ی بین‌المللی داشته باشد، این پشتیبان آن روز از نظر او آمریکا بود؛ به آمریکایی‌ها اعتماد کرد؛ امید او به آمریکایی‌ها بود. از این خوش‌بینی و ساده‌اندیشی، آمریکایی‌ها استفاده کردند، [کودتای‌] بیست‌وهشتم مرداد را به راه انداختند. یک مأمور آمریکایی با نام و نشان مشخّص که کاملاً مضبوط [است] و ما می‌شناسیم، میدانیم -اسمش هم در تاریخ هست- بلند شد آمد اینجا؛ آمریکایی بود، رفت در سفارت انگلیس یا در سفارت یک کشور غربی یا شاید هم کانادا مستقر شد و پولی را که آورده بود تقسیم کرد، افرادی را با خودش همراه کرد؛ عناصر و عوامل داخلی خائن هم وجود داشتند؛ کودتای بیست‌وهشتم مرداد را راه انداخت و همه‌ی زحماتی را که ملّت ایران در ظرف دو سه سال -دوران ملّی شدن صنعت نفت- کشیده بودند، بر باد داد. مصدّق را هم گرفتند، بردند زندانی کردند و محمّدرضای پهلوی را که از ایران فرار کرده بود، برگرداندند، به سلطنت نشاندند؛ و ۲۵ سال از سال ۳۲ تا سال ۵۷ این ملّت، زیر یوغ حکومت تحمیلی و وابسته‌ی پهلوی به انواع خفّتها، انواع فشارها، انواع سختی‌ها مبتلا شد؛ آمریکایی‌ها [این کار را] کردند. مستشاران نظامی‌شان ارتش ما را تصرّف کردند، عوامل اقتصادی‌شان سیاستهای اقتصادی خود را پیش بردند؛ علاوه بر اینها -اینها کارهای ظاهری و مشهود بود- کارهای غیرمشهودی کردند که هنوز تحلیلگران ما متأسّفانه نرسیده‌اند که به حرکات غیرمشهودِ در جهت نابودی ثروتهای معنوی و انسانی ملّت ایران که از طرف آمریکایی‌ها در ایران در این ۲۵ سال انجام گرفت، رسیدگی کنند؛ هنوز نتوانسته‌اند.
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/31322/mosadegh1.jpg http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/31322/mosadegh2.jpg

اینها مسائلی است که جای تحقیق دارد و جای دنبال‌گیری دارد. ۲۵ سال اختناق، فشار بر ملّت ایران، ضایع کردن منابع انسانی این کشور، غارت منابع طبیعیِ این کشور، بدنام کردن ملّت ایران در میان ملّتهای مسلمان در منطقه، کارهایی بود که آمریکایی‌ها در این مدّت کردند. چقدر انسانها کشته شدند، چقدر انسانها زندان رفتند، چقدر انسانها شکنجه شدند، در داخل کشور چه سیاستهای خائنانه‌ای علیه ملّت ایران انجام گرفت که همه در سایه‌ی حضور آمریکایی‌ها و حضور دولت دست‌نشانده‌ی آمریکایی‌ها در ایران [بود] و به‌خاطر اعتمادی که آن روز، آن آقا از روی ساده‌اندیشی به آمریکا کرد.»


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , بیانات مقام معظم رهبری , تاریخی , ,



بازدید : 886
نویسنده : کامران وزیری
 

باشگاه خبرنگاران - بهداد سلیمی رکورد زد و حذف شد/طلای بهداد در سالن ریو به سرقت رفت+تصاویر و فیلم

سلیمی در حرکت اول یک‌ضرب، وزنه 206 کیلوگرمی را انتخاب و به خوبی موفق به مهار آن شد، وی در حرکت دوم به راحتی وزنه 211 کیلوگرمی را بالای سر برد و در حرکت سوم وزنه 216 کیلوگرمی را انتخاب کرد و با موفقیت در زدن این وزنه رکورد المپیک را در یک ضرب جا به جا و در رقابتی نزدیک با تالاخادزه گرجستانی در رده نخست حرکت یک ضرب قرار بگیرد. 
 پس از نماینده 26 ساله کشورمان ، راشا تالاخادزه از گرجستان با 215 کیلوگرم در رده دوم قرار گرفت و گور میناسیان از ارمنستان با 210 کیلوگرم سوم شد.
دوضرب:
سلیمی برای حرکت اول خود وزنه 245 کیلوگرمی را در دو‌ضرب انتخاب کرد که با وجود بالای سر بردن وزنه، اما دو چراغ قرمز از داوران دریافت کرد تا ناکام باشد. او در حرکت دوم خود، دوباره وزنه 245 کیلوگرم را انتخاب کرد و این بار وزنه را بالای سر برد و سه چراغ سفید گرفت اما هیئت ژوری آن را قبول نکرد. در حرکت سوم نیز این وزنه‌بردار در مهار وزنه 245 کیلوگرمی موفق نبود.
در نهایت اعتراض های بهداد نتیجه نداد و از دور مسابقات کنار رفت.


:: موضوعات مرتبط: ورزشی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: المپیک ریو، ورزش وزنه برداری،ناداوری،حذف قویترین مرد جهان ,



آمریکا دشمن شماره یک
نوشته شده در 24 / 5 / 1395
بازدید : 892
نویسنده : کامران وزیری



الهی به امید تو..........
نوشته شده در 24 / 5 / 1395
بازدید : 309
نویسنده : کامران وزیری



بازدید : 906
نویسنده : کامران وزیری

شمخانیدبیر شورای‌ عالی امنیت ملی گفت: امنیت پایدار در مرزها، خط قرمز جمهوری اسلامی بوده و نیروهای نظامی و امنیتی کشور با هرگونه تحرکی که تهدیدکننده مرزهای کشور باشد به‌ شدت برخورد خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «کریم سنجاری» وزیر کشور و عضو دفتر سیاسی حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق صبح امروز (یکشنبه) با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.

شمخانی در این دیدار با اشاره به تاریخچه روابط برادرانه و سازنده جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های کردی در عراق اظهار داشت: روند پشتیبانی و حمایت ایران از اقلیم کردستان در چارچوب راهبردهای دولت مرکزی عراق مسیری غیرقابل تغییر بوده که همواره، به‌ ویژه در شرایط سخت و بحرانی متوقف نشده است.

وی با قدردانی از  نقش ارزنده مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان در ایجاد و توسعه روابط بین ایران و اقلیم کردستان، از وی به عنوان سیاستمداری هوشمند و مبارزی خستگی‌ناپذیر یاد کرد.

دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی اتخاذ مواضع مشترک و مبتنی بر اتحاد و انسجام بین گروه‌های مختلف کردی در چارچوب عراق متحد را ضامن تقویت ساختار سیاسی و اقتصادی اقلیم کردستان عنوان کرد و افزود: تجربیات سال‌های اخیر و ظهور و ایفای نقش تروریسم تکفیری به عنوان تهدید مشترک همه اقوام و ادیان در عراق نشان داد که امنیت پایدار در این کشور صرفا با تقویت عراق یکپارچه و متحد قابل تامین است.

امنیت پایدار در مرزها؛ خط قرمز جمهوری اسلامی

شمخانی با ابراز نگرانی در خصوص افزایش برخی تحرکات ضدانقلاب سنتی در مرزهای مشترک ایران و اقلیم کردستان که با حمایت و پشتیبانی سرویس‌های جاسوسی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای انجام می‌شود، عنوان کرد: امنیت پایدار در مرزها، خط قرمز جمهوری اسلامی بوده و نیروهای نظامی و امنیتی کشور با هرگونه تحرکی که تهدیدکننده مرزهای کشور باشد به‌ شدت برخورد خواهند کرد.

وی بحران امنیتی جاری در عراق را مانع اصلی رشد و توسعه اقتصادی به عنوان مهم‌ترین نیاز مردم مظلوم این کشور عنوان کرد و اظهار داشت: ارتقای شرایط امنیتی در اقلیم کردستان و همکاری مشترک برای حراست از آرامش در مناطق مرزی امکان توسعه همکاری‌های اقتصادی مشترک را فراهم خواهد کرد.

نماینده مقام معظم رهبری گفت: بدخواهان و دشمنان عراق با پشتیبانی آشکار و پنهان از جریان تروریسم تلاش می‌کنند ضمن درگیر کردن منابع مالی و انسانی عراق در مبارزه با تروریسم، امکان بازیابی نقش سیاسی، امنیتی و اقتصادی این کشور به عنوان قدرتی منطقه‌ای را محدود کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی موفقیت‌های چشمگیر دولت و مردم عراق در سرکوب جریان تروریسم را نشان روشنی از ظرفیت‌های کم نظیر این کشور در مقابله با تهدیدهای عظیم امنیتی دانست و افزود: بهره‌گیری هوشمندانه از ساختارهای سیاسی و قانونی به منظور غلبه بر چالش‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی تنها مسیر حفظ و تقویت عراق متحد و یکپارچه است.

ایران دوستی مطمئن و صادق

کریم سنجاری وزیر کشور و عضو دفتر سیاسی حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق نیز در این ملاقات با تشکر از حمایت‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران از اقلیم کردستان در زمینه‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی تاکید کرد: ایران در طول تاریخ، دوستی مطمئن و صادق برای ما بوده است و تداوم مودت و برادری با این کشور اولویت غیر قابل تغییر ماست.

وی با تاکید برحساسیت ویژه اقلیم کردستان برای حفظ امنیت و ثبات در مرزهای مشترک با ایران افزود: به هیچ گروهی اجازه شرارت در مناطق مرزی ایران را نخواهیم داد و با بسیج مجموعه توانمندی‌های نظامی و امنیتی خود با اخلالگران در مرزهای مشترک مقابله می‌کنیم. 

کریم سنجاری مهمترین اولویت اقلیم کردستان عراق را مبارزه قاطع با تروریسم تکفیری و ریشه‌های آن عنوان کرد و اظهار داشت :جمهوری اسلامی ایران به عنوان هم‌پیمان استراتژیک عراق تاکنون نقش محوری در هماهنگ سازی ظرفیت‌های بومی برای مقابله با تروریسم داشته است و تداوم ایفای این مسئولیت در پاکسازی کامل عراق از فتنه تروریسم تکفیری بسیار تعیین کننده است.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران، کردستان عراق، همکاری های امنیتی ,



بازدید : 922
نویسنده : کامران وزیری

موشک کوثر 

مقاومت اسلامی لبنان در جنگ ۳۳ روزه با استفاده از موشک کروز ایرانی «کوثر» ناوچه اسرائیلی «ساعر» را مورد هدف قرار داده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «المیادین»، تحلیل و گزارش های کارشناسان امور نظامی حاکی از آن است که حزب الله لبنان، در سال ۲۰۰۶ و در خلال جنگ ۳۳ روزه از موشک کروز ایرانی«کوثر» برای هدف قراردادن ناوچه پیشرفته اسرائیلی«ساعر» استفاده کرده بود.

تا قبل از این و بر اساس گزارش کمیته «وینوگراد» تصور می شد حزب الله با استفاده از موشک «نور» به این موفقیت رسیده است.

موشک کروز کوثر از خانواده موشک های کروز ایرانی کوتاه برد است، که چندین نمونه از آن در ایران وجود دارد، برخی از آنها قابلیت نصب بر روی سکوی های زمینی و برخی دیگر قابلیت نصب بر روی هواگردها را دارا هستند.

هدایت این نوع از موشک ها با دو طریق امکان پذیر است: هدایت تلویزیونی و هدایت رادیویی و این نوع موشکها از دقیق ترین موشک های ایرانی هستند که اهداف را در فواصل بین ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر هدف قرار می دهد.

در این تحلیل آمده است: گزارش کمیته وینوگراد در مورد اینکه این موشک از نوع نور بوده اشتباه است و موشکی که ساعر را هدف قرار داده از نوع کوثر بوده است.

لازم به ذکر است که موشک کروز نور از دیگر موشک های کروز ایرانی است که برد آن به ۱۲۰ کیلومتر می رسد و از مشهورترین موشک های ایرانی به حساب می آید.

بر اساس این گزارش سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی از این نوع موشک ها برای هدف قرار دادن اهداف دریایی استفاده می کنند. یکی از غافلیگری های سید حسن نصر الله به رژیم صهیونیستی در جنگ۳۳ روزه هدف قرار دادن ناوچه ساعر بود، که باعث شد تا سران رژیم اشغالگر قدس، در بهت و حیرت فرو روند و کشتی های جنگی این رژیم پس از آن دیگر به سواحل لبنان نزدیک نشوند.


:: موضوعات مرتبط: امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: لبنان ، حزب ا , , , ، جنگ 33 روزه ,



بازدید : 898
نویسنده : کامران وزیری

پوردستان

 
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیت از تشکیل گروه های تروریستی همچون داعش و جبهه النصره بدبین کردن چهره اسلام و جلوگیری از رشد و ایمان مردم در دنیاست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر احمدرضا پوردستان در همایش تجلیل از کارکنان و خانواده های ممتاز نزاجا گفت: موفقیت مردها بویژه مردانی که در کسوت نظامی گری مسئولیت حراست از کشور را بر عهده دارند؛ مرهون تدین، ایمان و فداکاری همسران آنها است.

 فرمانده نیروی زمینی همچنین خاطر نشان کرد: کارکنان ممتاز نزاجا در نظر داشته باشند بدون حمایت همسران و فرزندان خود نمی توانستند ممتاز شوند لذا باید همیشه حامی و قدرشناس زحمات خانوادهایشان بویژه همسران فداکارشان باشند.

وی که در مشهد سخن می گفت با بیان اینکه  وجود مضجع شریف امام هشتم شیعیان برای ایرانیان یک هدیه الهی است، افزود: امروز، مردان با ایمان ایران اسلامی به دفاع از حرم امامان همام در عراق و حضرت زینب(س) در سوریه برخواسته و در این راه جان خود را نثار می کنند.

امیر پوردستان در پایان، نیت از تشکیل گروه های تروریستی همچون داعش و جبهه النصره را بدبین کردن چهره اسلام و جلوگیری از رشد و ایمان مردم در دنیا دانست و یکی از راه های مقابله با آن را اراده و ایمان قوی و ایستادگی و مقاومت قلمداد کرد.

شایان ذکر است در این مراسم از تعدادی خانواده های شهدای مدافع حرم ارتش تجلیل شد.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , نظامی , امنیتی , مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: ارتش، نیروی زمینی، سرتیپ پوردستان ,



بازدید : 910
نویسنده : کامران وزیری

ژنرال دوستم

 
دولت آمریکا در تلاش است با دخالت در امور داخلی افغانستان پست نخست وزیری که مورد توافق اولیه در ایجاد دولت وحدت ملی بود را از بین ببرد.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل- علی کاوسی نژاد: انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری افغانستان در سال ۱۳۹۳ در حالی برگزار شد که در دور نخست این انتخابات با پیروزی «عبدالله عبدالله» و «اشرف غنی» به پایان رسید و دور دوم انتخابات در ۲۴ خرداد ماه برگزار شد. با شروع شمارش آرا و پیشی گرفتن اشرف غنی در انتخابات عبدالله عبدالله به نتیجه انتخابات اعتراض کرد و اعلام کرد در انتخابات تقلب انجام شده است و باید کمیسیون انتخابات افغانستان از جریان شمارش آرا جلوگیری نماید.

پس از مدتی با نظارت سازمان ملل شمارش آرا از سر گرفته شده و قسمتی از آرا باطل اعلام شد. اما در ادامه عبدالله عبدالله بار دیگر به نتیجه انتخابات اعتراض کرد تا در نتیجه با میانجیگری «حامد کرزای» رئیس جمهور سابق، سران جهادی افغانستان و دولت آمریکا قرار بر این شد بدون اعلام جرئیات شمارش آرا «اشرف غنی» به عنوان رئیس جمهور و «عبدالله عبدالله» به عنوان رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان انتخاب شوند و پس از گذشت دو سال «لویه جرگه» تشکیل شود و پست ریاست اجرایی دولت به پست نخست وزیری تغییر یابد.

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: افغانستان , تداوم توطئه , نقش مخرب دخالت آمریکا درامور داخلی افغانستان ,