<درگیری شدید در اطراف فرودگاه الحدیده؛ حملات هوایی عربستان سنگین است
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 318
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری فارس: درگیری شدید در اطراف فرودگاه الحدیده؛ حملات هوایی عربستان سنگین است

رسانه‌های سعودی ـ اماراتی به موازات جنگ میدانی، در طول ۴ روز گذشته برای دومین بار مدعی اشغال فرودگاه الحدیده در غرب یمن شدند. منابع یمنی و لبنانی این ادعا را تا این لحظه تکذیب کرده‌اند.

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرودگاه الحدیده در استان الحدیده در غرب یمن، امروز نیز در غرب و جنوب خود شاهد درگیری شدید شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی-اماراتی با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بود.

سه روز پیش روز شنبه، رسانه‌های «ائتلاف عربی»، مثل شبکه العربیه و اسکای نیوز، قبل از ظهر مدعی شدند که فرودگاه الحدیده به اشغال شبه‌نظامیان وابسته به این ائتلاف درآمده و بعدازظهر به دروغ خود اذعان کردند و نوشتند که فرودگاه صرفا تحت تسلط آتشباری قرار گرفته است.

بعد از حمله‌ای که روز شنبه شکست خورد، بخشی از نیروهای ائتلاف در سه نقطه به موازات ساحل محاصره شدند.

صبح امروز سه‌شنبه نیز حمله جدید ائتلاف با پشتیبانی سنگین هوایی آغاز شد و مثل همیشه، جنگ روانی و رسانه‌ای به موازات جنگ میدانی آغاز شد و شبکه العربیه و اسکای نیوز دوباره مدعی شدند که فرودگاه تحت کنترل ائتلاف در آمده است. 

اسکای نیوز به نقل از کسی که آن را «ابوزرعه المحرمی فرماندهی کل جبهه ساحل غربی» نامید، نوشت که «نیروهای مشترک مقاومت یمنی، با پشتیبانی ائتلاف عربی، به طور کامل بر فرودگاه الحدیده مسلط شدند». 

ساعتی بعد، اسکای نیوز به طور ضمنی این خبر را پس گرفت و نوشت که درگیری در بیرون از فرودگاه بشدت در جریان است. در ادامه اسکای نیوز در توییتی جدید باز هم مدعی شد که نیروهای ائتلاف بر کل فرودگاه مسلط شده‌اند.

تکذیب ادعای رسانه‌های سعودی اماراتی

در مقابل، شبکه المسیره گزارش کرد که یگان‌های ارتش و کمیته‌های مردمی امروز سه‌شنبه «خطوط امداد اشغالگران و مزدوران آنان را در الدریهمی و المجیلس در ساحل غربی قطع کردند و موفق شدند ۱۶ خودرو و ادوات زرهی را منهدم کنند». 

یک منبع نظامی به المسیره گفت که علاوه بر قطع مسیر امداد و انهام چندین خودرو، چندین خودرو زرهی نیز به غنیمت گرفته شده است. 

طبق این گزارش، خطوط امدادی شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در المجیلس در التحیتا در جنوب استان الحدیده نیز قطع شده است. 

گفته می‌شود بیش از ۳۴ تانک، نفربر و خودرو زرهی ائتلاف طی ۱۰ روز گذشته منهدم شده است. 

همزمان، شبکه المنار به نقل از منابع مطلع نوشت که خبر رسانه های سعودی و اماراتی درباره تسلط ائتلاف سعودی بر فرودگاه الحدیده صحت ندارد. 

انفجار انبار مهمات ائتلاف

هم‌زمان، شبکه المسیره از انفجاری در انبار مهمات و تسلیحات ائتلاف در جنوب شهر الدریهمی در جنوب استان الحدیده خبر داد و نوشت که «رزمندگان، یک انبار سلاح اشغالگران را در جنوب الدریهمی هدف قرار دادند و این حمله به انفجارهای متوالی منجر شد که بر اثر آن دود غلیظی در آسمان پراکنده شد». 

مقام یمنی: درگیری‌ها در اطراف فرودگاه است

خانم ابتسام المتوکل، رئیس جبهه فرهنگی مبارزه با ائتلاف متجاوز، امروز در بازدیدی از الحدیده اعلام کرد که نبرد در اطراف فرودگاه در جریان است. 

المتوکل توضیح داد که درگیری‌های در اطراف فرودگاه الحدیده دو روز پیش به سود ارتش و کمیته‌های مردمی یکسره شد و به فاصله 40 کیلومتری [فرودگاه] منتقل شده است. 

این مقام یمنی ظهر سه‌شنبه گفته که عبور و مرور و زندگی عادی در شهر الحدیده در جریان است

حملات هوایی سنگین عربستان؛ حمله به یک اتوبوس غیرنظامی

حمید رزق از مدیران شبکه المسیره در توییتر خود از حملات سنگین ائتلاف سعودی به نیروهای یمنی خبر داد و گفت،‌ چون نیروهای وابسته به عربستان سعودی در شرق فرودگاه در محاصره قرار گرفتند، حملات هوایی به کمک نیروهای محاصره شده آمد تا آنان را از محاصره نجات بدهد. 

طبق گزارش منابع میدانی، درگیری‌ها هنوز در جریان است . علاوه بر این در حملات هوایی عربستان شش غیرنظامی جان باختند.

حمله هوایی به یک اتوبوس غیرنظامی در نزدیکی جولة الغراسی در الحدیده انجام شده است.

شبکه المیادین به نقل از خبرنگار خود در یمن گزارش کرد که ائتلاف سعودی حملات هوایی را شدت بخشیده و نقاطی در فرودگاه و مناطق مختلف در شهرستان الدریهمی را هدف قرار داده است. 

حمید رزق از مدیران شبکه المسیره به نقل از منابعی نوشت که طی چند روز اخیر نزدیک به هزار حمله هوایی به مناطق مختلف الحدیده انجام شده که البته تاکنونی برای ائتلاف نتیجه‌ای در بر نداشته است.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: یمن , تکرار مظلومیت شیعیان بعد از 1400 سال ,



ایران ِضعیف، خواسته چین و روسیه
نوشته شده در 29 / 3 / 1397
بازدید : 340
نویسنده : کامران وزیری

 

هجدهمین نشست سران سازمان همکاری شانگهای

چرا ایران می‌خواهد به یک سازمان که آمادگی پذیرش عضویت آن را ندارد، بپیوندد؟ اگر ایران عضو سازمان همکاری شانگهای باشد، چه منافعی خواهد داشت؟

به گزارش ایسنا، بهرام امیراحمدیان، استاد دانشگاه،‌ در روزنامه شرق نوشت: «حضور رئیس‌جمهور روحانی در اجلاس اخیر شانگهای، آن هم پس از خروج ایالات متحده از برجام، سؤالاتی را درباره نوع ارتباط ایران با شرق و کشورهای منطقه ایجاد کرده است. سؤال این است: عضویت ایران در شانگهای به سود ایران است؟ آیا در این شرایط می‌توان به حمایت‌های چین و روسیه امیدوار بود؟ آن چه در حال حاضر در شانگهای می‌گذرد، اختلاف عمیق بین دو قدرت اصلی SCO - پکن و مسکو - درباره پیشنهاد ایران برای عضویت است. ایران که در سال ۲۰۰۸ برای پیوستن کامل درخواست عضویت و بارها و بارها بر این خواسته  تأکید کرد اما از سال ۲۰۰۵ تاکنون تنها از وضعیت ناظر برخوردار است. در موعد مقرر امید ایران با وعده‌های پذیرفته‌نشده‌ای به آینده موکول می‌شود. در نشست سران در سال۲۰۱۰، سازمان رسما توقف مهلت مقرر درباره پذیرش‌های جدید را به پس از بازنویسی اساسنامه سازمان شانگهای پنج (سال ۲۰۰۱) موکول کرد. اما در عین حال به طور قانونی دولت‌های تحت تحریم‌های سازمان ملل متحد را از پذیرش عضویت محروم کرده است. اگر چه ایران دیگر تحت تحریم‌های سازمان ملل متحد نیست، اختلافات داخلی برای عضویت ایران ادامه یافته تا این فرآیند را از بین ببرد. پس چرا ایران می‌خواهد به یک سازمان که آمادگی پذیرش عضویت آن را ندارد، بپیوندد؟ اگر ایران عضو این سازمان باشد، چه منافعی خواهد داشت؟

موضوع اساسی این است که سیاست خارجی ایران و استراتژی آن مخالفت با یک‌جانبه‌گرایی ایالات متحده و مبارزه علیه تجاوزگری‌های این قدرت در اطراف خود است و شانگهای مورد نظر ایران، سازمانی است که به نحوی آن را در تحلیل‌ها «ناتوی شرق» قلمداد می‌کنند. مجموع تجارت خارجی چین با ایالات متحده در سال ۲۰۱۶ برابر با ۵۲۴ میلیارد دلار بوده است. حدود بیش از ۱۸ درصد صادرات چین به ایالات متحده است که رتبه نخست را در بین شرکای چین دارد (روسیه با سهمی برابر با ۱.۸ درصد در رتبه ۱۵ و ایران با سهمی حدود ۰.۸ درصد (هشت‌دهم درصد) در رتبه ۲۸ قرار دارند.) بنابراین با افزایش رویارویی نظامی با آمریکا و ساماندهی این سازمان در نگرش در این راستا، این تنها چین است که از این بازی زیان خواهد دید. به همین سبب هرگونه تغییرات در اهداف و عملکرد سازمان به سوی رویارویی با غرب، موجب از دست‌ دادن بزرگ‌ترین شریک تجاری چین خواهد شد. حتی چین برای جلوگیری از رویارویی نظامی در مناطق مورد مناقشه جزایر مشترک در دریای چین جنوبی و احداث جزایر مصنوعی که حساسیت آمریکا را برانگیخته و احتمال رویارویی نظامی با ایالات متحده و ناامن‌شدن راه‌های دریایی را سبب خواهد شد، ناگزیر به ایجاد بنادری در حوزه اقیانوس هند شده که در نهایت به محاصره دریایی هند و پایان‌ دادن به سیطره دریایی این کشور منجر خواهد شد. در این شرایط ورود ایران به شانگهای به‌ زعم چین به معنی سوق‌ دادن این سازمان به سمت تبدیل‌ شدن به ناتوی شرق است و موجب افزایش گرایش‌های ضد آمریکایی خواهد شد که اگر چه چین هم با آن موافق است ولی محدودیت‌های اقتصادی و تجاری چین، این قدرت آسیایی را ناگزیر به تعامل با ایالات متحده می‌کند و حتی جنگ تجاری هر دو طرف با هم نیز نتوانسته موجب جبهه‌گیری‌های تهدیدآمیز نظامی علیه یکدیگر شود. دکتر روحانی، رئیس‌جمهور، در زمان شرکت در اجلاس شانگهای در ۱۹ و ۲۰ خرداد جاری درباره اهداف و برنامه‌های حضور در شانگهای اظهار کرده که این سفر به دعوت رئیس‌جمهوری چین و برای شرکت در هجدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای انجام می‌شود.

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران-شانگهای -سراب یک رویا! ,



بازدید : 334
نویسنده : کامران وزیری

با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر مصطفی تاج‌الدینی به عنوان فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی در کنارک معرفی شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از کنارک، پیش از ظهر امروز (97/3/19) با حضور امیر حسین خانزادی فرمانده نداجا، فرمانداران، امامان جمعه و مسؤولان لشکری و کشوری شهرستان های چابهار و کنارک، کارکنان و فرمانده هان منطقه سوم نیروی دریایی در سالن اجتماعات نیروی دریایی کنارک مراسم تودیع و معارفه فرمانده منطقه سوم دریایی کنارک برگزار شد.

فرمانده نداجا در این مراسم در زمینه سابقه منطقه سوم دریایی اظهار کرد: اینجا اول پایگاه دریایی بود، قبلا محرومیت بیشتر بود، اما امروزه به همت مردم خونگرم فارس و بلوچ، تامین امنیت این منطقه مثالزدنی است.

وی اضافه کرد: بعد از انقلاب نیروی دریایی در سواحل مکران به عنوان دوازده طلایی کشور توسعه چشمگیری پیدا کرد.

امیر حسین خانزادی با بیان اینکه نگاه ویژه ای به سواحل مکران داریم، مشکلات و محرومیت وجود دارد اما ملت ما هیچ وقت زیر بار ظلم نخواهد رفت.

در این مراسم از زحمات امیر دریادار محمدحسین شریفی نسب تقدیر و امیر مصطفی تاج الدینی به عنوان فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی معرفی شد.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
:: برچسب‌ها: ارتش ، نیروی دریایی، نیروی راهبردی ,



هل من ناصر ینصرنی!!!
نوشته شده در 19 / 3 / 1397
بازدید : 398
نویسنده : کامران وزیری

هرکس صدای فریاد مسلمانی را بشنود و به کمک او نشتابد مسلمان نیست.

پیامبر اکرم (ص)

متن ادبی روز قدس




:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: فلسطین،نماد مظلومیت تاریخ ,



بازدید : 374
نویسنده : کامران وزیری

 

هادی محمدی

دیپلماسی کشورمان نباید بعنوان بخشی از پازل برنامه‌ریزی شده غربی عمل نماید، بلکه با استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی باید جلوی اقدامات ضد انسانی که از طریق یک جنگ جهانی بر مردم یمن تحمیل شده را بگیرد.

انتصاب نماینده انگلیسی دبیر کل سازمان ملل به جای «ولد شیخ» که از توانمدی‌های سیاسی و تجربه‌ی دیپلماتیک و زیرکی‌های هوشمند برخوردار است، بخشی از راهبرد مرحله‌ای که پس از شکست‌های بن سعود و بن زاید برای به تسلیم وادار کردن مردم یمن برنامه ریزی شده است.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: یمن , تکرار مظلومیت شیعیان بعد از 1400 سال ,



اللهم عجل لولیک الفرج
نوشته شده در 7 / 3 / 1397
بازدید : 409
نویسنده : کامران وزیری


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: اللهم عجل لولیک الفرج ,



بازدید : 347
نویسنده : کامران وزیری

نیروهای ارتش سوریه درصدد هستند با پاکسازی کامل دشت «الغاب» و شهر راهبردی «جسرالشغور»، امنیت را به مناطق شمال شرق استان لاذقیه بازگردانند.

به گزارش مشرق، با آزادسازی تمامی مساحت تحت اشغال گروه های تروریستی در پایتخت سوریه و پاکسازی قریب الوقوع معدود نقاط آلوده در شمال استان حمص و جنوب استان حماه، نیروهای سوری و مقاومت خود را برای انجام عملیات بزرگ در شمال آماده می کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت عملیات بزرگی را برای پاکسازی مناطق تحت اشغال گروه های تروریستی در استان ادلب و  استان حماه آغاز می کنند.

به گفته منابع میدانی، ارتش سوریه کاروانی از نیروها و تجهیزات سنگین خود را به پایگاه نظامی «جورین» در شمال غرب استان حماه انتقال داده است و در انتظار شروع فرمان عملیات هستند.

پاکسازی شهر راهبردی «جسر الشغور» در جنوب غرب استان ادلب و آزادسازی دشت «الغاب» در شمال غرب استان حماه در دستور کار نیروهای ارتش سوریه قرار دارد که یکی از سخت ترین عملیات ها به شمار می آید.

نقشه میدانی شمال غرب سوریه
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

نیروهای ارتش سوریه درصدد هستند با پاکسازی کامل دشت «الغاب» و شهر راهبردی «جسرالشغور»، امنیت را به مناطق شمال شرق استان لاذقیه بازگردانند و فشار را بر تروریست ها در مجور جنوبی و مرکزی استان ادلب افزایش دهند.

شهر راهبردی «جسر الشغور»، شاهرگ حیاتی عناصر تروریستی از استان های ادلب و حلب به سمت استان لاذقیه و شمال غرب استان حماه است و همین مسئله اهمیت آزادی این منطقه را چندین برابر کرده است.

به گزارش مشرق، روستاهای حومه جسرالشغور سال ۹۲ سقوط کردند و عناصر تروریستی در چند مرحله شانس خود را برای اشغال این شهر آزمایش کردند و در نهایت اردیبهشت ماه سال ۹۴ موفق به تصرف شهر شهر راهبردی جسرالشغور شدند.

پیشتر در روند سقوط دومینوار مواضع ارتش، گروه های تروریستی توانسته بودند مناطق مرکزی استان ادلب را به همراه دهها شهرک و روستای دیگر به اشغال خود دربیاورند و نقش منجی را برای مردم این استان بازی کنند.

با آزادسازی این دو منطقه مهم و راهبردی، تحرکات تروریست‌ها از شمال تا جنوب استان ادلب و شمال استان حماه (شهرک‌های خان شیخون، کفرنبل) به طور کامل رصد می‌شود و همین مسئله می تواند مقدمه ای برای پاکسازی این مناطق باشد.

در حال حاضر، حدود  ۴۵ درصد از مساحت دشت «الغاب» در شمال غرب استان حماه و در نزدیکی مرزهای شمال شرق استان لاذقیه در اشغال گروه های تروریستی است و شمارش معکوس برای آزادسازی این منطقه مهم آغاز شده است.

به گزارش مشرق، در مقطع فعلی دو گزینه پاکسازی مناطق شمالی (ادلب و حماه) و آزادسازی استان های جنوبی (درعا) برای ارتش سوریه وجود دارد و باید منتظر ماند در روزهای آینده پیشروی از کدام محور آغاز می شود.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: سوریه، خط مقدم جبهه مقاومت ,



بازدید : 314
نویسنده : کامران وزیری

 

امیر اسماعیلی

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: تحریم‌ها مانند فولاد، ایران را آبدیده می‌کند و ما هیچ نگرانی‌ درباره خروج آمریکایی‌ها از برجام نداریم.

به گزارش مشرق، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در نشست مشترک هیئت رزمندگان و طرح مودت سپاه در مصلی شهرستان املش با اشاره به حماسه سوم خرداد و فتح خرمشهر گفت: پیروزی‌ها و رشد کنونی جمهوری اسلامی مرهون خون شهدای هشت سال دفاع مقدس است و باید آزادسازی خرمشهر برای نسل جوان تبیین شود.

وی با تأکید بر اینکه سربازان این کشور گوششان به زبان رهبر معظم انقلاب دوخته شده است، افزود: معیارهایی را که معظم له ترسیم کردند باید برای همه الگو و سرمشق باشد و در این مسیر چشمان بیدار پدافند هوایی به‌صورت شبانه‌روز از حریم آسمان ولایت دفاع خواهد کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به موضوع برجام گفت: تحریم‌ها مانند فولاد، ایران را آبدیده می‌کند و ما هیچ نگرانی‌ درباره خروج آمریکایی‌ها از برجام نداریم.

اسماعیلی با بیان اینکه آمریکا از آغاز برجام تاکنون هم، در برجام حضور نداشته، خاطرنشان کرد: تحریم‌های آمریکا علیه ایران نه‌تنها هیچ تأثیری بر کشور نداشته بلکه عزم و اراده ملت ما را مصمم‌تر از گذشته کرده است.

وی با بیان اینکه جغرافیای ایران اسلامی مملو از آشیانه عقاب‌های پدافند است و پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان در صورت هرگونه تعدی به خاک ایران را خواهیم داد، تصریح کرد: سه هزار و ۷۰۰ نقطه کشور تحت پوشش قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) قرار دارد و هیچ‌گونه پرنده مزاحمی نمی‌تواند از آسمان ایران با تعارض عبور کند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی با اشاره به علاقه ملت ایران به مقام ولایت‌فقیه تاکید کرد: رمز پیروزی بر دشمن اطاعت از ولایت‌فقیه است و این روحیه در ایران روزبه‌روز در حال تقویت است.

اسماعیلی با بیان اینکه ایران در حوزه دفاعی جزو برترین‌ کشورهای جهان است، خاطرنشان کرد: اقتدار نظامی کشور را با هیچ مذاکره‌ای عوض نمی‌کنیم و اگر انگشت دشمن بر روی ماشه برود آن‌چنان آن‌ها را ادب خواهیم کرد که از کرده خود پشیمان شوند.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: ارتش جمهوری اسلامی ایران, پدافند هوایی، امیر اسماعیلی ,



بازدید : 420
نویسنده : کامران وزیری

 

یمن

در تجاوز ائتلاف امارات و سعودی به بندر الحدیده و تلاش برای محاصره دریایی ملت یمن، مجموعا سه کشور خارجی و ۴ جناح داخلی مزدور یمنی حضور دارند و از ۴ محور می‌خواهند استان الحدیده را به اشغال خود درآورند.

سرویس جهان مشرق -  چهارده روز قبل، عملیات گسترده ائتلاف کشورهای متجاوز امارات وعربستان و مزدوران آن‌ها در یمن برای محاصره دریایی جنبش انصار الله عملیات «الرعد الاحمر» را به هدف اشغال بندر الحدیده آغاز کردند.

ترکیب نیروهای حاضر در این عملیات نشان می‌دهد فرمانده واقعی آن امارات می‌باشد که بعد از شکست موقت در پروژه اشغال جزیره سقطری، در این عملیات قصد دارد سیطره خود بر مرزهای دریایی یمن را تکمیل و تثبیت دارد.

از نکات جالب توجه این است که در این عملیات، نیروهای مزدور وابسته به منصور هادی رئیس مخلوع یمن حضور ندارند! منصور هادی که تحت تکفل آل سعود در جده زندگی می‌کند، با طرح‌های تجزیه‌طلبانه امارات مخالف است و این مخالفت در جریان عملیات جزیره سقطری به بالاترین سطح رسید! در مقابل امارات نیز اجازه حضور مزدوران وابسته به منصور هادی را در این عملیات نداد.

دومین غائب بزرگ این عملیات، مجموعه گروه‌های شبه نظامی (تروریستی) سلفی به ویژه نیروهای نزدیک به «جماعت اصلاح» (اخوان المسلمین) و گروه‌های «کتائب حسم» و «کتائب ابو العباس» هستند که به نظر می‌رسد غیبت آنان به دو عامل مهم یعنی بدبینی امارات و نگرانی‌های بازماندگان جناح علی عبدالله صالح بازمی‌گردد.

در میان گروه‌های سلفی مسلح فعال در جبهه تعز، تنها گروه تروریستی «کتائب ابی العباس» با امارات دارای روابط حسنه بوده و بقیه گروه‌ها – به ویژه بعد از بحران اخیر حوزه خلیج فارس و تشدید اختلاف میان ابوظبی و دوحه – در تعز با نیروهای جنوبی و مزدوران امارات دارای اختلافات شدید می‌باشند؛ به طوری که یکی از اولویت‌های جدی عربستان، مهار دامنه اختلاف میان نیروهای نزدیک به امارات و مسلحین سلفی از طریق تطمیع و تهدید است. در مورد کتائب ابی العباس نیز به نظر می‌رسد امارات ترجیح می‌دهد همزمان جبهه نبرد در شرق تعز با جدیت دنبال شود و به همین جهت، به این گروه تروریستی دستور داده تا بر جبهه تعز تمرکز کند.

در تجاوز ائتلاف امارات و سعودی به بندر الحدیده و تلاش برای محاصره دریایی ملت انقلابی یمن، مجموعا سه کشور خارجی و ۴ جناح داخلی مزدور یمنی حضور دارند و از ۴ محور می‌خواهند استان الحدیده را به اشغال خود درآورند.

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , حوادث , امنیتی , مذهبی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: یمن , تکرار مظلومیت شیعیان بعد از 1400 سال ,



بازدید : 402
نویسنده : کامران وزیری
 
 

http://media.jamnews.ir/Original/1391/10/07/IMG13195698.jpg

 

امام رضا(علیه السلام) در کلامی شریف و البته طولانی از امام سجاد‌ (علیه السلام) نقل میفرمایند: اگر دیدید کسی اهل نماز و روزه است، گناه نمی‌کند و کارهای خوب هم انجام می‌دهد، عجله نکن، گولش را نخور، ممکن است عُرضۀ گناه کردن نداشته باشد.

 

بعد می فرماید: اگر کسی عرضۀ گناه کردن داشت، اما گناه نمی‌کرد، آرام باش، فریب نخور، ممکن است گناهی را ترک می‌کند، اما مرتکب گناه دیگری می‌شود. زیرا شهوات مردم مختلف است؛ یکی شهوت مال دارد، اما شهوت جنسی ندارد، یکی شهوت جنسی دارد، اما حرام نمی‌خورد.
 

سپس می فرماید: اگر کسی هیچ گناهی نکرد، عجله نکن، گولش را نخور، ممکن است عقل درست و حسابی نداشته باشد.

بعد می فرماید: اگر کسی عقل درست و حسابی هم داشت، فریب نخور، ببین آیا هوای نفسش مسلط بر عقلش است، یا عقلش مسلط بر هوای نفس است؟
 

حضرت(علیه السلام) در انتهای بحث مثال می‌زند و می‌فرماید: مانند کسی که حبّ‌ مقام دارد، یک دفعه‌ای با یک هوس و هوای حبّ‌مقام، کلّ مراتب ایمانی قبلش را نابود می‌کند. حدیث عجیبی است.

امام (علیه السلام) درادامه میفرماید وقتی به چنین آدمی می‌گویی: «إتَّقِ الله»؛ از خدا بترس، ناراحت می‌شود.

«اَخَذَتهُ العِزَّة»؛ به غرورش برمی‌خورد، می‌گوید «به من می‌گویی با تقوا باشم؟ تا حالا کسی از من گناه ندیده.» 
 

http://s4.picofile.com/file/7819346127/710031_uu9tLPaF.jpg

 

بعد امام (علیه السلام) می‌فرماید: اینها دیگر آدم هم نمی‌شوند و دچار لعن خداوند می‌شوند.

( وسائل الشیعه، ج 8، ص 317)


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: امام رضا(ع) ,