<امیر «حیدری» پنج برنامه محوری نیروی زمینی را تشریح کرد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 804
نویسنده : کامران وزیری

امیر «حیدری» پنج برنامه محوری نیروی زمینی را تشریح کرد

ارتش

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: برنامه‌ای در ۵ حوزه محضر فرمانده کل قوا ارائه کردیم که در تمامی این برنامه‌ها، محور و اساس اوامر مقام معظم رهبری (حفظه الله) است.

به گزارش ایسنا، امیر «کیومرث حیدری»، فرمانده نیروی زمینی ارتش در جمع کارکنان ستاد این نیرو گفت: به فضل خداوند و به نمایندگی از کارکنان نیروی زمینی حامل سلام شما به ولی امر مسلمین بودم؛ ایشان مطالب بسیار ارزشمند و گران‌سنگی فرمودند، بنده خداوند را شاکرم که نیروی زمینی ارتش در ذهن نورانی ایشان جایگاه ویژه‌ای دارد.

فرمانده نیروی زمینی افزود: بنده هیچ ادعایی ندارم که از فرماندهان قبلی بهتر هستم، بلکه شاگرد آن عزیزان بوده‌ام. از محضر امیر محمدی‌فر، امیر دادرس و امیر پوردستان مطالب زیادی آموخته‌ام، ولی تصمیم دارم گام‌های بلندتری بردارم و بهترین مطالبی که از این عزیزان آموخته‌ام را اجرا کنم، جایگاه ما به میزانی است که بتوانیم رضایت فرمانده معظم کل قوا را فراهم آوریم و مهم این است که رفتار ما در چارچوب منویات ولی امر مسلمین باشد و تلاش باید بر این معطوف شود که اوامر ایشان به بهترین نحو اجرا شود.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نیروی زمینی ارتش، حیدری اظهار کرد: برنامه‌ای در ۵ حوزه شامل نیروی انسانی، ساختار سازمان نیروی زمینی، تجهیزات و تسلیحات، راهبردها و روش‌ها و اماکن و تاسیسات محضر فرمانده کل قوا ارائه کردیم که در تمامی این برنامه‌ها، محور و اساس اوامر ایشان است.

وی گفت: فرمانده معظم کل قوا دو دستور صریح برای بهبود معیشت کارکنان و ارتقاء توان رزمی بیان فرمودند که بر این اساس ماموریت اول بنده بهبود وضعیت معیشت کارکنان خواهد بود؛ چراکه روحیه بسیار مهم است و از ابزار و تجهیزات بدون روحیه نمی‌توان به خوبی استفاده کرد.

فرمانده نیروی زمینی خاطرنشان کرد: حفظ کرامت و حرمت انسان‌ها بخشی از معیشت است، باید امکانات موجود به خوبی بین همه تقسیم شود و این‌طور نباشد که فقط عده‌ای از آن استفاده کنند. نگاه ما در نیروی زمینی، نگاه عدالت محور است. هرکس احساس کرد عدالت نسبت به او رعایت نشده است، این حق را به او می‌دهم به هر شکل ممکن پیامش را به گوش من برساند و قول می‌دهم بررسی کنم و اگر حقی داشت، به او بازگردانم.

وی با توصیه کارکنان نیروی زمینی به برخورد خوب با مراجعه‌کنندگان به ستاد نیروی زمینی گفت: حفط کرامت انسانی از بدیهی‌ترین رفتارهای انسانی است و کارکنان ستاد نیرو باید همواره حرمت مراجعین را حفظ کنند، حتی اگر حق هم با آنان نبود با خوشرویی و احترام با آن‌ها برخورد کنند و تاجایی که امکان دارد مشکل آن ها را حل کند.

امیر حیدری خطاب به فرماندهان یگان‌های نیروی زمینی تاکید کرد: فرماندهان موظف‌اند مشکلات کارکنان را در یگان مربوطه حل و فصل کنند و تا جایی که امکان دارد از ارجاع آن‌ها به ستاد نیرو خودداری نمایند.
 


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ارتش مقتدر، نیروی زمینی قهرمان ,



نوشته شده در 27 / 10 / 1395
بازدید : 866
نویسنده : کامران وزیری

رزمایش خنجر دریای انگلیس و امارات با هدف تهدید ایران است

خبرگزاری فارس: رزمایش خنجر دریای انگلیس و امارات با هدف تهدید ایران است

رسانه انگلیسی با اشاره به برگزاری رزمایش دریایی امارات و انگلیس آن‌را به نوعی «تهدید علیه ایران» دانست.

  به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه «مورنینگ استار» در زمینه برگزاری رزمایش دریایی امارات و انگلیس نوشت: این دو کشور یک رزمایش دریایی را از دیروز یکشنبه در اقدامی تهدید آمیز علیه ایران آغاز کردند.

امارات متحده عربی در نزدیکی دهانه خلیج فارس و تنگه راهبردی هرمز که نزدیک به یک سوم نفت جهان از این منطقه عبور می‌کند، قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، این رزمایش که «خنجر دریا» نام دارد شاید به قصد ارعاب و تهدید ایران که در شمال خلیج فارس قرار دارد، برگزار شده است.

این در حالی است که کشتی‌های جنگی آمریکا نیز  اخیرا گلوله‌های هشداری را به سوی قایق‌های ایرانی شلیک کردند.

انگلیس نیز در حال گسترش حضور نظامی خود در خلیج فارس با ساخت پایگاه دریایی 30 میلیون پوندی در جفیر بحرین است.

امارات در مسیر تقویت نظامی خود را به سلاح‌های ساخت انگلیس مجهز کرده و 4 هزار نیروی این کشور  در ائتلاف عربستان علیه یمن حاضرند.

خبرگزاری دولتی امارات عربی متحده نیز از آغاز مانور مشترک نیروهای دریایی این کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس و انگلیس خبر داد و نوشت: نیروهای دریایی امارات عربی متحده و انگلیس در بحبوحه تداوم تنش کشورهای عربی خلیج فارس با ایران، رزمایشی را شروع کرده‌اند.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: انگلیس، امارات، رزمایش موشکی،تهدید ایران ,



بازدید : 945
نویسنده : کامران وزیری

نیکاس مک جیهان

فعال حقوق بشری بحرین معتقد است که جامعه جهانی باید بصورت یکپارچه اقدامات آل خلیفه را در اعدام فعالان سیاسی محکوم کند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل-محمد مظهری: اقدام رژیم بحرین در اعدام سه جوان به بهانه مشارکت آنها در یک انفجار علاوه بر آنکه با واکنش گسترده مردم این کشور مواجه شده از سوی نهادها و شخصیت های فعال در امر حقوق بشر نیز مواجه شده است.

اعدام این سه جوان بی‌گناه بحرینی موجی از اعتراضات علیه آل خلیفه را در این کشور به دنبال داشت. هزاران نفر از مردم بحرین با برگزاری تظاهرات در مناطق مختلف از اعدام‌های ظالمانه اخیر اعلام انزجار کردند.

در همین رابطه «نیکلاس مک جیهان»، از فعلان حقوق بشر و از کارشناسان مسائل بحرین در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن محکوم کردن اعدام فعالان سیاسی در بحرین از متحدان منامه خواست تا به صراحت اقدام به انتقاد از حکومت بحرین کنند.

متن گفتگوی مهر با نیکلاس مک جیهان به شرح زیر است:

* شما اقدام منامه در اعدام سه فعال جوان بحرینی را چطور ارزیابی می کنید؟

من فقط به ذکر این جمله اکتفا می کنم: این اعدام ها به همان میزان که غیرعادلانه بود التهاب آمیز نیز بود. این افراد بواسطه اعترافاتی که در طی شکنجه های سنگین انجام شده بود محکوم شدند. این بیانگر آن است که افراد دیگری نیز در بحرین وجود دارند که بر اساس شواهد و مدارک بی اساس به اعدام محکوم شده اند و این امری ضروری است که متحدان بحرین بصورت علنی و به صراحت این کشتارها را محکوم کنند.

* آیا این محکومیت ها و روند دادگاهی کردن افراد عادلانه بوده و بر اساس تحقیقات واقعی صورت می گیرد؟

نگرانی ها در این مورد مربوط به محاکمه ناعادلانه و شکنجه است، بویژه این حقیقت که محکومیت ها بر اساس اعترافاتی بوده که زندانیان در این شرایط داشته اند.

* چرا با وجود نقض حقوق بشر از سوی بحرین، برخی کشورها همچون انگلیس به تسلیح رژیم بحرین ادامه می دهند؟

پاسخ ضعیف انگلیس به این اعدام ها نشانه دیگری از سیاست فاجعه بار آن در قبال بحرین است؛ اگر انگلیس مخالف این اعدام ها بود باید مخالفت خود را قبل از اجرای حکم اعدام اعلام می کرد.

به نظر می رسد که حمایت انگلیس از بحرین بدون توجه به نقض حقوق بشر در این کشور ادامه داشته باشد. انگلیس، بحرین و خلیج فارس را بطور کلی به عنوان یک شریک استراتژیک و تجاری  کلیدی می داند.

* آیا احتمال اتخاذ تصمیمی از سوی سازمان ملل برای برخورد با بحرین یا تنبیه این کشور وجود دارد؟

شکی در این نیست که سازمان ملل از این اقدام انتقاد می کند اما در مورد اقدامات سازمان ملل و اینکه چه کاری می تواند انجام بدهد محدودیت وجود دارد. این بطورکلی به جامعه جهانی مربوط می شود که بصورت جمعی این اقدام بحرین را محکوم کنند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , حوادث , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: بحرین , رژیم آل خلیفه , سرکوب عدالت , سقوط حقوق بی بشر! ,



بازدید : 824
نویسنده : کامران وزیری

 

رژیم آل خلیفه سه جوان بحرینی را اعدام کرد/ تظاهرات گسترده بحرینی‌ها در محکومیت این اعدام

کاریکاتور/ آل‌خلیفه 3 جوان معترض بحرینی را اعدام‌کرد


برچسب‌ها: اخبار روز , بحرین 


:: موضوعات مرتبط: حوادث , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: بحرین ، رژیم آل خلیفه، سرکوب عدالت،سقوط حقوق بی بشر! ,



بازدید : 776
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری فارس: عناصر غرب‌گرای سست روحیه که درک و فهم درستی ندارند پژواک صدای دشمنان می‌شوند

سخنگوی سپاه گفت: هراز‌چند گاهی عناصر غرب‌گرای سست روحیه که درک و فهم درستی از فضای امنیت ملی و الزامات بازدارندگی کشور در مقابل تهدیدات بیگانگان ندارند، به عمد یا ناخود آگاه، پژواک صدای دشمنان می شوند.

 به گزارش خبرگزاری فارس، در پی اظهارات اخیر یکی از نمایندگان مجلس شورای  اسلامی پیرامون رزمایش‌های موشکی و به کارگیری لفظی نسنجیده در این خصوص، سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: هر از چند گاهی عناصر غرب‌گرای سست روحیه که درک و فهم درستی از فضای امنیت ملی و الزامات بازدارندگی کشور در مقابل تهدیدات بیگانگان و نیز اقتدار، عزت و سربلندی ملت ایران ندارند، به عمد یا ناخود آگاه، پژواک صدای دشمنان می شوند.

وی بکارگیری تعابیر موهن در مذمت رشد و توسعه قدرت بازدارندگی موشکی را امری ناپسند دانست و تصریح کرد: اینگونه سخن گفتن پیرامون اقتدار موشکی ایران اسلامی که  تاکنون نقش تعیین کننده‌ای در خاموش کردن آرزوهای شوم دشمنان داشته است، افکار عمومی را نسبت به این حقایق روشن، مشوش و نگران می‌کند.

سخنگوی سپاه  پاسداران انقلاب اسلامی در پایان تأکید کرد: اینگونه افراد باید بدانند در پیشگاه ملت ایران تحقیر می‌شوند.

به گزارش فارس، علی مطهری اخیرا در یک مصاحبه گفته بود: تلاش برای اجرا نشدن برجام از طریق «موشک‌پرانی» و ایجاد بهانه‌های حقوق بشری برای دشمن و هر معترضی را فتنه‌گر خواندن، همه اینها به انقلاب ما ضربه زده است. اینها انقلابی‌گری نیست، اقداماتی است که از روی کم‌عقلی یا هواهای نفسانی و کسب قدرت به هر وسیله ممکن است.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , امنیتی , ,
:: برچسب‌ها: سپاه پاسداران، رزمایش موشکی، علی مطهری ,



بازدید : 910
نویسنده : کامران وزیری



بازدید : 831
نویسنده : کامران وزیری
جانشین فرمانده کل ارتش از پیگیری‌های مستمر فرماندهی معظم کل قوا درباره ارتقای سطح معیشت کارکنان آجا خبر داد.
 
پیگیری مستمر فرمانده کل قوا درباره ارتقای معیشت کارکنان آجا
امیر احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش به همراه مدیر عامل بنباد تعاون ارتش و تنی چند از مسئولان در راستای تحقق منویات فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر ارتقای سطح معیشت و مسکن کارکنان آجا، از پروژه های در حال ساخت چیتگر ارتش بازدید و از نزدیک در جریان روند پیشرفت پروژه ها قرار گرفت.
 
در این مراسم امیر پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش ضمن بازدید از میزان پیشرفت واحدهای مسکونی در حال ساخت پروژه چیتگر، خطاب به مدیرعامل و سایر مسئولین بتاجا گفت: ان شاءلله در سایه تلاش و کار سازندگی مستمر شما و پشتیبانی های سامانه فرماندهی آجا و الطاف حضرت صاحب الزمان (عج) شاهد پیشرفت روزافزون کارهای عمرانی باشیم و بدون شک این کار که برای سربازان آقا امام زمان (عج) انجام می دهید مورد عنایت و الطاف ایشان قرار خواهد گرفت.
 
وی در ادامه سخنانش با اعلام آمدگی جهت کمک به پیشرفت کمی و کیفی پروژه چیتگر خاطر نشان کرد: واقعیت مطلب این است که انتظار کارکنان ارتش از این پروژه بیشتر از این است لذا نقایص این پروژه باید به سرعت مرتفع شود.
 

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به پیگیری‌های مستمر فرماندهی معظم کل قوا در خصوص ارتقای سطح معیشت کارکنان آجا تصریح کرد: یکی از مواردی که بنده بطور مرتب به معظم له گزارش می‌کنم، وضعیت پروژه چیتگر می‌باشد و خدمت آقا عرض کردم، این مجموعه‌ای که در حال حاضر مشغول کارند، بسیار فعال و با جدیت در حال سازندگی هستند تا به موقع پروژه‌ها را به افراد ذینفع تحویل کنند. 


:: موضوعات مرتبط: نظامی , بیانات مقام معظم رهبری , ,
:: برچسب‌ها: فرمانده معظم کل قوا، معیشت، کارکنان آجا ,



بازدید : 780
نویسنده : کامران وزیری

نیروهای عراقی

نیروهای عراقی برای اولین بار از شمال وارد شهر موصل شدند. این نیروها در عملیات پاکسازی در شرق موصل نیز چند زندان و یک بیمارستان میدانی داعش را کشف کردند. فرمانده عملیات "نینوا می‌آییم" نیز از هلاکت صدها داعشی در حملات نیروهای عراقی و جنگنده‌های ائتلاف و آزادی بیش از ۵۰ محله جدید در موصل خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، نیروهای عراقی برای اولین بار روز جمعه از شمال وارد موصل شدند این اقدام در قالب مرحله جدید عملیات موصل انجام شده است. درگیری‌های بازپس‌گیری موصل که از ۱۷ اکتبر گذشته آغاز شد شاهد دو اتفاق جدید بوده یکی اولین یورش نیروهای عراقی به موصل از سمت شمال و دوم اولین عملیات شبانه که با بازپس‌گیری محله‌ای دیگر در شرق موصل خاتمه یافت.

این عملیات در قالب حمله بزرگی انجام شد که از هفته گذشته برای نفوذ به شهر پس از حدود چند هفته وقفه کلید خورد.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در این راستا تاکید کرد: نیروهای عراقی به زودی "سر افعی" را قطع کرده و داعش را از بزرگترین پایگاهش بیرون خواهند راند.

عملیات آزادسازی شهر موصل بزرگترین عملیات زمینی در عراق از سال ۲۰۰۳ تاکنون است که در آن ۱۰۰ هزار نیروی عراقی مشارکت دارند.


:: موضوعات مرتبط: امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: عراق، نبرد با تروریسم تکقیری، آزاد سازی نینوی ,



بازدید : 878
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری فارس: مقامات قضایی می‌گویند «حسین فریدون» باید بازداشت شود؛ به‌دلیل مقاومت‌ها اقدامی نمی‌شود

رسایی در یادداشتی نوشت در محافل خصوصی خواص به نقل از مقامات قضایی گفته می‌شود که بر اساس روال عادی، حسین فریدون باید بازداشت شود، اما به‌ دلیل مقاومت‌هایی که می‌شود، اقدامی صورت نگرفته است. آیا قرار است مهدی هاشمی دیگری در کشور درست شود؟

 به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی که در هفته‌نامه 9 دی نوشت، مطلبی درباره لزوم برخورد قضایی با «حسین فریدون» برادر رئیس‌جمهور منتشر کرد که در ادامه می‌آید:

برادرِ حسن روحانی که تا چندی قبل به عنوان آقای دوربینی شناخته می‌شد و هر جا دوربین بود، چهره حسین فریدون هم مشاهده می شد، مدت هاست که از انظار عمومی غایب شده. حالا هر چند خودش پیدا نیست اما نامش همه جا هست. سخنان هفته قبل رئیس قوه قضائیه و بعد از او معاون اول قوه قضائیه، بخش زیادی از ابهامات مطرح درباره عملکرد اقتصادی اطرافیان رئیس جمهور را بر طرف کرد.

دو سال قبل بود که هفته نامه 9دی برای اولین بار، از کمک انتخاباتی بابک زنجانی به یک ستاد انتخاباتی پرده برداشت. زبان سرخ 9 دی اما خیلی زود سر سبزش را بر باد داد و این رسانه برای سومین بار در دولت روحانی توقیف شد. به فاصله چند ماه بعد، 9 دی تبرئه و از توقیف درآمد اما موضوع کمک بابک زنجانی به ستاد انتخاباتی بنفش، همچنان در اذهان افکار عمومی باقی مانده بود که هفته گذشته آیت الله آملی لاریجانی در این باره گفت: «آقای بابک زنجانی خیلی مطالب گفته است که ما برای آبروی عده‌ای تحفظ کرده ایم چون تهمت هایی هم زده شده است. بابک زنجانی گفته است که میلیاردها تومان به انتخابات رئیس‌جمهور کمک کرده است؛ ما سخنان او را عین واقع نمی دانیم و ایشان حرف زیاد می‌زند و ادعا زیاد می‌کند والا اگر می‌خواستیم رسیدگی کنیم باید همه کسانی که مرتبط بودند احضار می‌کردیم... حالا می‌فرمایید پشت پرده‌ها را دنبال کنیم؛ حرفی نداریم؛ تمام کسانی که ایشان در همین رابطه گفته است احضار می‌کنیم و اگر لازم شد بازداشت می‌کنیم تا معلوم شود قضیه چه بوده است.»

چند روز بعد، محسنی اژه ای ابعاد جدیدی از موضوع ورود پول کثیف در انتخابات ریاست جمهوری را مطرح کرد، وی در همایش مربوط به پلیس آگاهی خطاب به حسن روحانی گفت: «شما گفته‌اید حاضرید یک سامانه برای دخل و خرج‌ها ریاست جمهوری راه‌اندازی کنید؛ خوب بکنید؛ یا دیگری (ترکان، معاون رئیس جمهور) اعلام کرده که حاضریم منابع انتخاباتی‌مان را شفاف کنیم به ‌شرط اینکه دیگر کاندیداها هم شفاف کنند؛ خوب، اگر راست می‌گویید چرا شرط می‌گذارید؟ اعلام کنید، آن ‌وقت معلوم می‌شود پولها از کجا آمده است. الآن از شما می‌پرسم: برای ستاد انتخاباتی ریاست جمهوری یک نفر چقدر پول لازم است؟ قطعاً بالاتر از 20 میلیارد؛ خوب، شما بگویید؛ این پول از کجا آمده است؟»

هفته گذشته اما مدیر مسئول 9 دی نیز ابعاد دیگری از این موضوع را مطرح کرد. رسایی در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: «پیگیری‌ها نشان می‌دهد که هر  چند بابک زنجانی پنج میلیارد به ستاد انتخاباتی بنفش کمک مالی کرده است اما فرد واسطه ستاد بنفش، فقط دو میلیارد از این پنج میلیارد را در ایام انتخابات به حساب ستاد انتخاباتی بنفش واریز کرده بود!»


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , اقتصادی , ,
:: برچسب‌ها: دولت یازدهم، رانت خواری هزار فامیل ,



بازدید : 882
نویسنده : کامران وزیری

یارانه

عمر قانون برنامه پنجم توسعه به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها قد نداد و این طرح به برنامه ششم توسعه موکول شد. قانون (۱۶)ماده‌ای که بعد از پشت سر گذاشتن یک برنامه نه اصلاح قیمت حامل‌های انرژی را به خود دید و نه توزیع عادلانه درآمد ناشی از این تغییر را. فقط نتیجه آن پرداخت ۷۷ میلیونی یارانه،حذف تنها چهار میلیون نفر و در نهایت اخطار برای کنار گذاشتن سه میلیون نفر دیگر است.

به گزارش ایسنا، بر اساس قانون مصوب مجلس در سال ۱۳۸۸، دولت موظف به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بر اساس مفاد تعیین شده در آن شد. در کل باید اصلاح قیمت حامل‌های انرژی انجام شده تا  قیمت سوخت تا پایان برنامه پنجم توسعه به ۹۰ درصد قیمت منطقه‌ای (قیمت فوب خلیج‌فارس) رسیده و راهی برای بسته شدن قاچاق بالای سوخت در ایران باشد. از سوی دیگر از منابع ناشی از اجرای قانون باید صرف ایجاد رفاه در جامعه و همچنین کمک هزینه‌ای برای تولید و دولت می‌شد به طوریکه ۵۰ درصد از منابع ناشی از اصلاح قیمت‌ها برای توزیع نقدی و غیرنقدی بین خانواده‌ها، ۳۰ درصد برای کمک به تولید و بخش‌های رفاهی و همچنین ۲۰ درصد دیگر برای کمک به هزینه‌های جاری و عمرانی دولت بود تا بتواند بخشی از آثار اجرای قانون هدفمندی را جبران کند.

اما در مجموع طی این مدت و بعد از گذشت شش سال از اجرای قانون هدفمندی از آذر ماه ۱۳۸۹ تاکنون و با اتمام دوران اجرای قانون برنامه پنجم توسعه -که نسبت به اجرای کامل قانون در این مدت تاکید شده بود- در نهایت قانون هدفمندی راه به جایی نبرد و تنها به هزینه کلان بیش از ۲۳۰ هزار میلیاردی پرداخت یارانه‌های نقدی طی این سال‌ها انجامید. در عین حال که  تولید بهره چندانی نبرد و در بیشتر گزارش‌های عملکردی دولت با دریافت برابر با صفر همراه شد و تنها رقمی ناچیز در بخش بهداشت و درمان صرف و سایر بخش‌ها هم محروم ماندند.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , اقتصادی , ,