<عراقچی: هیچ ارتباطی میان برجام و مسائل موشکی وجود ندارد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 972
نویسنده : کامران وزیری

بین الملل > دیپلماسی - تسنیم نوشت: معاون وزیر خارجه کشورمان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد که در گفتگو با معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر عدم ارتباط میان برجام و مسائل موشکی تاکید شده است.

 

 سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه کشورمان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در تهران به خبرنگاران گفت: به صراحت در گفتگو با اشمیت گفتیم که بحث موشکی از برجام جدا است و این دو موضوع کاملا جدا هستند. هیچ ارتباطی بین برجام و مسایل موشکی وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: کری و دوستانشان تلاش دارند نکات خود را از برجام برجسته کنند این یک امر طبیعی است ما باید به واقعیت توجه کنیم که برگشت پذیری در برنامه هسته ای ایران کاملا وجود دارد.

معاون وزیر خارجه افزود: تاسیسات ما تعطیل نمی شود. هیچ کدام از تجهیزات ما از بین نمی رود. در صورت نقض امکان برگشت پذیری سریع وجود دارد این مورد خواست مجلس شورای اسلامی ایران است.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: عراقچی، موشک، برجام ,



بازدید : 935
نویسنده : کامران وزیری

به نوشته شرق،مسعود پزشکیان در پاسخ به سؤالی مبنی بر وجود اختلاف بین رهروان و جبهه پایداری در دانشگاه تبریز گفت: «آقای لاریجانی به دلیل اینکه در شورای‌عالی امنیت ملی بودند اهمیت قضیه را می‌دانستند و برای همین تلاش می‌کردند.

   مخالفان برجام هم افراد خاصی بودند که نمی‌دانستند پلوتونیوم مایع است یا گاز، اینها می‌گفتند می‌خواهند پلوتونیوم ما را ببرند، حالا مثلا نبرند چه اتفاقی می‌افتد؟ می‌خواهید چه کار کنید؟» او گفت: این گروه به‌جز خودشان هیچ کسی را قبول ندارند».


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: پزشکیان، پلوتونیوم، مایع یا جامد ,



بازدید : 962
نویسنده : کامران وزیری

وی اضافه کرد:‌ در نوآوری و فناوری لازم نیست که از صفر شروع کنیم و می‌توانیم از علم و فناوری موجود در دنیا بهره بگیریم و آن را برای کشورمان بومی کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر توانستیم در مذاکرات سرنوشت ساز تاریخی‌دربرابر 6 قدرت دنیا بنشیینیم، حرف بزنیم و موفق شویم بر پایه‌ی دانش بوده‌است.

به گزارش عصرایران به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی درنخستین هم اندیشی فعالان اقتصاد دانش بنیان ونوآوری با بیان اینکه ما نه تنها اقتصاد دانش بنیان، بلکه جامعه و کشور دانش بنیان می‌خواهیم اظهار کرد: جامعه‌ی دانش بنیان جامعه ای است که به علم و دانشمند احترام می‌گذارد و سخن گفتن در آن جامعه با پشتوانه علمی است.

 وی با بیان اینکه حتی در ترویج دین هر جا از علم و دانش استفاده کردیم و سخن محکم و استوار و پایدار گفتیم، موفق و پیروز بوده‌ایم تصریح کرد: هیچ ملتی با قدرت و ثروت به پیشرفت نرسیده است مگر در سایه‌ی علم و دانش و فن آوری.

 


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: رئیس جمهور، مردم، مذاکره سرنوشت ساز ,



بازدید : 961
نویسنده : کامران وزیری

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤال وزیر امور خارجه آلمان که «راهکار عملی شما برای آب شدن یخ روابط ایران و عربستان چیست؟»، گفت: اولاً اراده‌ای فراتر از بازی‌های سیاسی می‌خواهد و ثانیاً توجه به ضررهایی که به خاطر اختلافات، متوجه جهان اسلام می‌شود که مهمترین آن امنیت خاطر رژیم جعلی صهیونیست برای تداوم جنایات علیه فلسطینی‌های مظلوم است.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی  هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان، با تأکید بر وسعت میدان همکاری ایران و آلمان، گفت: قدرت فنی آلمان و ظرفیت های فنی ایران، می تواند باعث رونق تکنولوژی در همکاری های صنعتی شود

 هاشمی رفسنجانی همچنین با اشاره به اخباری که درباره اهداف سفر وزیر امور خارجه به خاورمیانه، برای جلوگیری از نا امنی ها در رسانه ها منتشر شده، گفت: باید توجه داشته باشید که تروریسم در خاورمیانه چنان تقویت شده که حالت تهاجمی دارد و برای ریشه کنی این پدیده شوم، نیاز به هوشیاری سیاسی و اقدامات عالمانه است.

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به ابراز نگرانی وزیر امور خارجه آلمان در خصوص اختلافات ایران و عربستان و تأثیر آن در کند شدن مبارزه با تروریست های منطقه، گفت: اگر چه این نگرانی شما با توجه به تأثیرگذاری دو کشور در جهان اسلام توجیه دارد، اما تجربه ی ما می گوید که می توان اختلافات را حل کرد و از ظرفیت های هر دو کشور در جهت مبارزه با تروریسم ها استفاده کرد.

 وی با تشریح فراز و فرودهای روابط ایران و عربستان در تمام سال های پس از انقلاب اسلامی، مخصوصاً در مقطع جنگ عراق علیه ایران که عربستان کمک های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی به ارتش بعث می کرد، به مقطع آغاز به کار دولت سازندگی و اجرایی شدن سیاست تنش زدایی جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: با توجه به مشترکات اسلامی و منافعی که هر دو کشور در منطقه و جهان اسلام دارند، می توان حاکمان فعلی عربستان را که بعضاً ناپخته عمل می کنند، توجیه کرد که ایجاد تنش در منطقه برای هیچ کشوری خوب نیست.

 هاشمی رفسنجانی با یادآوری جلسات و توافق هایی که طی چندین سال با ملک عبدالله داشت، به توافق برای ایجاد کمیسیون علمایی اشاره کرد و گفت: اگر آن کمیسیون تشکیل می شد و شروع به کار می کرد، نمی گذاشتند تروریست های وهابی با تحریک احساسات دو ملت، بر طبل اختلافات بکوبند.

 وی مناسک حج را وظیفه دینی مسلمانان دانست و با اشاره به وجود اماکن مقدس اسلام در مکه و مدینه، گفت: حاکمان سعودی می توانند از این ظرفیت برای تقویت روابط خود با همه کشورهای اسلامی و به خصوص ایران استفاده کنند، اما متأسفانه امسال اتفاقاتی در مکه افتاد که احساسات همه مسلمانان را جریحه دار کرد.

  هاشمی رفسنجانی با اشارات تاریخی، به چگونگی تشکیل رژیم صهیونیستی و نقش بعضی از دولت های اروپایی برای وجود جعلی آن در منطقه خاورمیانه، گفت: غربی ها که از خطرات حضور صهیونیست ها در اروپا خبر داشتند، بلای آن را از کشورهای خود دور کردند و به جان ملت های خاورمیانه انداختند که علاوه بر جنایات آشکار علیه مسلمانان، عامل پشت پرده بسیاری از اتفاقات ناخوشایند منطقه، مخصوصاً در سوریه است.

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به نفوذ لابی های صهیونیست ها در کشورهای غربی، به خصوص در پارلمان آمریکا، گفت: در همین پرونده هسته ای، با اینکه عزم 6 کشور قدرتمند غربی و ایران برای حل مشکلات آن جزم بود، دیدید که چگونه صهیونیست ها کارشکنی و تندروهای آمریکا و اروپا را تحریک می کردند و هنوز هم دست بردار نیستند.

 آقای اشتاین مایر نیز در این دیدار، با تأکید بر اینکه «خوشحالم که پس از 10 سال پیگیری، مناقشه هسته ای ایران و 1+5، حل شد»، گفت: اولین سفرم به عنوان وزیر خارجه کشور متبوعم به ایران است و به همراه هیأتی که بزرگان سیاسی و اقتصادی هستند، با رئیس جمهور، رئیس مجلس و وزیر امور خارجه ایران دیدار کردیم و گفت وگوهای سازنده ای داشتیم و با توجه به نقش جناب عالی در همه مقاطع انقلاب اسلامی، برای راهنمایی و استفاده از تجربیات، مایل به این دیدار بودم.

 وزیر خارجه آلمان، سیاستگزاری برای مبارزه با تروریسم با توجه به مشترکات جهانی را مفید دانست و همزمان به اختلافاتی اشاره کرد که مثلاً در شرایط فعلی بین واشنگتن و مسکو و یا تهران و ریاض حاکم است و برای ارائه راه حل گفت: اختلافات سیاسی در موضوعات دیگر نباید مانع اتخاذ یک سیاست مشترک برای مبارزه با تروریست ها شود که بدون تردید گسترش می یابند و دامن همه کشورها را می گیرند.

 

وی در ادامه سخنان خویش، خطاب به آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: جهان شما را عامل ایجاد و تقویت روابط جمهوری اسلامی با بسیاری از کشورها، مخصوصاً عربستان می داند و براساس آن سابقه، انتظار دارد که باز هم از تجربیات خویش برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه استفاده نماید.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: هشمی رفسنجانی، راهکار،عربستان،ایران ,



بازدید : 966
نویسنده : کامران وزیری

 

کاخ سفید ساعتی پس از فرمان باراک اوباما درباره آمادگی برای برداشته شدن تحریم‌های ایران در راستای اجرای برجام،‌در بیانیه ای اعلام کرد:ایران امروز گام های لازم برای از بین بردن هزاران سانتریفیوژ و زیرساخت های مربوطه، کاهش ذخایر اورانیوم از ۱۲۰۰۰ کیلوگرم به ۳۰۰ کیلوگرم، از بین بردن هسته راکتور اراک و پر کردن آن با سیمان را آغاز می‌کند.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، کاخ سفید بیانیه‌ای درباره «روز پذیرش» برجام منتشر کرد.

 در حالی که امروز یکشنبه در راستای مرحله دوم اجرای برجام، باراک اوباما در فرمانی به وزرای خارجه، خزانه‌داری، تجارت و فدرال ریزرو بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای آمادگی جهت اجرای تعهدات واشنگتن در قبال برداشتن تحریم‌های ایران را صادر کرد(جزئیات بیشتر).

 در بیانیه کاخ سفید درباره «روز پذیرش» برجام که ساعتی پس از انتشار خبر فرمان اوباما صادر شد، آمده است: «امروز روز مهمی برای جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای و تضمین ماهیت صرفا صلح آمیز برنامه هسته‌ای این کشور است».

 در ادامه این بیانیه هم تاکید شد: «در روز پذیرش برجام همه طرفین ترتیبات لازم و آمادگیها برای اجرای تعهدات خود را اتخاذ خواهند کرد».

 

کاخ سفید درباره تعهدات ایران هم اینطور اعلام کرده است: «ایران امروز گام های لازم برای از بین بردن هزاران سانتریفیوژ و زیرساخت های مربوطه، کاهش ذخایر اوارنیوم از 12000 کیلوگرم به 300 کیلوگرم، از بین بردن هسته راکتور اراک و پر کردن آن با سیمان را آغاز می‌کند».


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: کاخ سفید،ایران، سانتریفیوژ ,



بازدید : 1072
نویسنده : کامران وزیری

بالاخره اصرار شدید جان اف کندی در مورد اطلاع از ماهیت فعالیت های دیمونا کار دست وی داد و ادامه اصرارهای او در شرایط بسیار حساسی که رآکتورهای دیمونا در آستانه راه‌اندازی قرار داشت، باعث شد کندی در 22 نوامبر1963 در شرایطی مبهم که هرگز ماهیت آن فاش نشد، ترور شود.

گروه بین‌الملل مشرق - در دنیایی که تنها جنایتکار هسته ای تاریخ خود را در جایگاه قاضی دادگاه عاری سازی فعالیت های اتمی در ابعاد نظامی جا زده، طبیعی است که رژیم صهیونیستی که رسما به در اختیار داشتن سلاح های اتمی اذعان کرده و کارشناسان از دست کم دویست کلاهک اتمی در آن خبر می دهند، خود را قربانی فعالیت های صلح آمیز کشوری بخواند که بزرگترین میکروسکوپ‌های بین المللی نتوانستند به مدت 13 سال کوچکترین انحرافی در فعالیت‌های صلح آمیز آن را نشان دهند.  
نتیجه تصویری برای کندی 
 
موجودیت سلاح اتمی در دست هر کشوری خطرناک است و وقتی این موضوع را به ماهیت تجاوزطلبانه رژیم جعلی صهیونیستی و سابقه سیاه این رژیم در کشتار و سرکوب مردم و تجاوز به کشورهای همسایه اضافه کنیم، عمق خطرات آن بیش از پیش روشن می‌شود. رژیم صهیونیستی در زمینه توسعه سلاح‌های هسته‌ای در جهان در رتبه ششم قرار دارد. این در حالی است که این رژیم با کشورهایی که قبل و بعد از آن به سلاح هسته‌ای دست یافته‌اند، در موارد زیر متفاوت است: اسرائیل تنها رژیمی است که در مدت کوتاه موجودیت ننگین خود 6 جنگ فراگیر با کشورهای همسایه به راه‌انداخته و حملات موشکی متعددی بر ضد عراق و سوریه انجام داده است. این رژیم حتی برای حفظ موجودیت خود تا آستانه استفاده از بمب اتمی بر ضد کشورهای عربی نیز پیش رفته است.
 
اسرائیل در بین دارندگان سلاح هسته‌ای اولین رژیمی است که مخفیانه به ساخت یک زرادخانه هسته‌ای اقدام نموده است. تنها این رژیم است که با آواره ساختن مردم فلسطین و ویران نمودن خانه و کاشانه‌ آنها و تکمیل اشغال این کشور در سال 1967، برنامه هسته‌ای خود را به پیش برده است. این رژیم همچنان به شهرک‌سازی در مناطق اشغال شده ادامه می‌دهد و تنها با دستیابی به صلحی پایدار و همه جانبه با تمام کشورهای عربی، عقب خواهد نشست. تنها این رژیم هسته‌ای است که حد و مرز خود را مشخص نکرده است و با اینکه می‌داند بیش از هر کشور هسته‌ای و غیر هسته‌ای، از مسئله "خطر نابودی" سوء استفاده کرده است، اما هستی و موجودیت ملتی دیگر را به خطر انداخته است. تنها این رژیم هسته‌ای است که نویسندگان و نظریه پردازان برنامه ‌هسته‌ایش، بدان درباره خطرات توجه زیاد به سلاح هسته‌ای هشدار داده‌اند و اعلام کرده‌اند که برخی از کشورها در مقام مقابله، از سلاح‌های غیر هسته‌ای همچون سلاح‌های بیولوژیک و هسته‌ای استفاده می‌کنند. تنها این رژیم است که از زمان شکل گیری، بیشترین تجاوزات را به کشورهای همسایه و هر کسی که توان آن را داشته، انجام داده است. تنها این رژیم است که سلاح هسته‌ای وارد منطقه خاورمیانه کرده است و تاکنون به انحصار این سلاح ادامه داده و با تمام توان در این راستا تلاش می‌کند. تنها این رژیم است که پیمان عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای را امضا نکرده و بر خلاف دیگر کشورها بسیار تلاش نموده است تا دیگران را از دستیابی به این سلاح بازدارد . امری که انگیزه دولت‌های منطقه را برای توسعه برنامه‌ هسته‌ای خود بیشتر کرده است.
گربه‌ای که برای رؤسای جمهور آمریکا دم حجله کشته شد/
اهداف رژیم صهیونیستی از تولید سلاح اتمی کارشناسان اهداف رژیم صهیونیستی برای دستیابی به سلاح اتمی را در موارد زیر خلاصه می‌کنند: الف: اهداف امنیتی و نظامی مهم‌ترین عوامل برای تلاش رژیم صهیونیستی جهت تولید سلاح اتمی،‌ احساس فقدان امنیت از سوی سرکردگان این رژیم بود، چرا که موجودیت این رژیم جعلی و نامشروع بر پایه اشغال اراضی دیگران و تجاوز به همسایگان فلسطین اشغالی بنا نهاده شده و سرکردگان این رژیم حتی به حامیان بین‌المللی خود با دیده تردید نگاه می‌کنند. آنها تنها ضامن بقا و موجودیت خود را دستیابی به انواع سلاح‌های کشنده و ویرانگر از جمله سلاح اتمی می‌دانند. با وجود اینکه گفته می‌شود دستیابی به بمب اتم تنها برای بازدارندگی دشمنان احتمالی به کار می‌رود،‌ اما باید توانمندی‌های نظامی و جنگی این سلاح کشنده را نیز در نظر داشته باشیم، رژیم صهیونیستی از نظر تعداد جمعیت و مساحت جغرافیایی رژیمی ضعیف است، لذا سعی دارد این ضعف را با سلاح اتمی جبران کند. این موضوع را مقامات رژیم صهیونیستی از جمله موشه آرنس به صراحت اعلام کرده اند. وی در اظهاراتی تاکید می کند: «آن چیزی که سرنوشت قدرت‌های حاکم در خاورمیانه را تعیین می‌کند قدرت و سلاح است و نظر ملت‌ها در این رابطه هیچ اهمیتی ندارد.» ب: اهداف استراتژیک و سیاسی رژیم صهیونیستی فاقد عمق استراتژیک است،‌ این رژیم نوار ساحلی است و حدود 80% زیرساخت‌های اقتصادی آن در سه شهر قدس و حیفا و تل‌آویو قرار دارد. این یک ضعف استراتژیک به شمار می‌رود که حتی اشغال اراضی سایر کشورهای عربی نیز نمی‌تواند آن را جبران کند. در همین راستا است که شلیک موشک‌های اسکاد از سوی عراق و موشک‌های حزب‌الله و گروه‌های مقاومت فلسطین این رژیم را تا آستانه هرج  ومرج داخلی پیش می‌برد. مقامات رژیم صهیونیستی با اذعان به این ضعف استراتژیک مدعی هستند که در اختیار داشتن سلاح اتمی می‌تواند این ضعف را جبران کند،‌ چرا که اسرائیل می‌تواند نسبت به هر حمله فراگیر بر ضد خود از این سلاح استفاده کند. ارتش اسرائیل از ورود به جنگ‌های فرسایشی طولانی‌مدت می‌ترسد و ناتوانی خود را در ادامه جنگ‌های بیش از 20 روز به اثبات رسانده است،‌ بنابراین سعی دارد در کوتاه‌ترین زمان ممکن نتیجه جنگ ها را به نفع خود رقم بزند. سلاح اتمی در این راستا عاملی مهم به شمار می‌رود. از سوی دیگر رژیم صهیونیستی همواره سعی دارد خود را از سایر کشورهای منطقه در ابعاد نظامی قوی‌تر نشان دهد. این رژیم از حمایت آمریکا و غرب برخوردار است و مدعی است برای تدوین سیاست‌ها و سلطه خود بر سایر کشورهای منطقه نیازمند سلاح اتمی است. سران رژیم صهیونیستی معتقدند دستیابی به این سلاح می‌تواند به انزوای آنها پایان داده و موقعیت آنها را بین کشورهای منطقه تقویت کند. 

:: موضوعات مرتبط: امنیتی , بین الملل , تاریخی , ,
:: برچسب‌ها: رئیس جمهور آمریکا , اسرائیل , انرژی , هسته ای , بمب اتمی , برنامه اتمی , رژیم صهیونیستی , مشرق , کشورهای عربی , ایران ,



بازدید : 516
نویسنده : کامران وزیری

موشکی در این نمایشگاه وجود دارد که تنها ایران و فدراسیون روسیه از آن دارند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایشگاه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدتی است که در مجاورت دریاچه خلیج فارس تهران گشایش یافته که این نمایشگاه انواع تجهیزات و ادوات نظامی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته است که در این گزارش به آن‌ها می‌پردازیم.
موشکی که تنها ایران و روسیه دارند/
** شناور موشک‌انداز "ذوالفقار" شناور موشک‌انداز "ذوالفقار" با طول 16 متر، عرض 4/9 متر، آب‌خور  85صدم متر، وزن 25 تن سرعت 45 گره دریایی، ظرفیت مخازن 2 ضرب در هزار، جنس بدنه آلومینیوم دریایی، موتور ایزوتای دارای  توانمندی‌های ویژه‌ای دارد.
موشکی که تنها ایران و روسیه دارند/
** شناور اژدر افکن دوزیست  این شناور با طول قریب به 17 متر، عرض 3/3دهم متر، ارتفاع 3/5 متر، وزن کل 22 تن، سرعت 40 گره دریایی است. این شناور دوزیست می‌تواند کابوس شناورها و ناوهای متخاصم متجاوز باشد و با آن‌ها برخورد جدی نماید.

:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی دریایی، حافظان خلیج همیشه فارس ,



بازدید : 927
نویسنده : کامران وزیری
 نتیجه تصویری برای نصرا...
به گزارش صدخبر؛ «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه «در سوریه مرحله خطر را پشت سر گذاشتیم» تاکید کرد که سرنوشت تهاجم عربستان سعودی به یمن شکست و ناکامی خواهد بود.
 
سید نصرالله در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «الاهواز» ایران که از مرکز استان خوزستان پخش می‌شود، گفت: ایستادگی ملت، ارتش و رهبری سوریه علت پیروزی‌اش بر تهاجم جهانی طی پنج سال گذشته است.
 
سوریه، مرحله خطر را پشت سر گذاشت
 
وی با بیان اینکه ملت سوریه در قبال توطئه‌ گروه‌های تروریستی مسلح مورد حمایت کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی علیه کشورش هوشیار بود، افزود: سوریه جایگاهی اساسی و بزرگی در محور مقاومت دارد و عامل بزرگی در ناکامی طرح‌های آمریکایی داشت. بنابراین (دشمنان محور مقاومت) خواستند تا آن را هدف قرار دهند و حقیقت (تحولات سوریه) همین است.
 
نصرالله با بیان اینکه واقعیت‌ تحولات سوریه کم‌کم برای ملت این کشور روشن می‌شود، تاکید کرد که سوری‌ها دریافتند که برنامه غربی‌ها برای کشورشان، دموکراسی نبوده بلکه نمونه‌ وحشیانه‌ای از داعش است.
 
دبیر کل حزب الله لبنان افزود: تا کنون میلیاردها دلار برای نابودی سوریه هزینه شده و صدها تن سلاح و مهمات و ده‌ها هزار جنگجو از کشورهای مختلف جهان به سوریه آورده شدند. کشورهای جهان و رسانه‌های جهانی و عربی را (علیه نظام سوریه) بسیج کردند و با هدف سرنگونی نظام سوریه و سیطره بر این کشور به تفرقه انگیزی مذهبی پرداختند.
 
وی با بیان اینکه در سایه تحولات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی، مرحله خطر در سوریه را پشت سر گذاشتیم،‌ افزود: تحولات سوریه روند جدیدی به خود خواهند گرفت و احتمالاتی وجود دارد که این قضیه در مسیر راه‌ حل‌های سیاسی جدی قرار داده شود زیرا جهانیان روند نگریستن واقع‌گرایانه به این قضیه را آغاز کرده‌اند.
 
 

:: موضوعات مرتبط: امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: حزب ا , , , لبنان , سید حسن نصرا , , , , مدافعان حرم ,



بازدید : 984
نویسنده : کامران وزیری

 جت روسی جنگنده روسی هواپیما جنگی روسی هواپیمای جنگی روسی

جنگنده‌های روسی در 24 ساعت گذشته با بمباران 60 موضع داعش در سوریه حدود 300 تن از عناصر این گروه تروریستی را به هلاکت رساندند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «رویترز»، وزارت دفاع روسیه، امروز ــ جمعه ــ اعلام کرد هواپیماهای جنگی این کشور طی 24 ساعت گذشته 60 هدف گروه تروریستی داعش را منهدم کردند و حدود 300 تن از جنگجویان این گروه را به هلاکت رساندند.

طبق این گزارش، از حدود 10 روز پیش که روسیه عملیات نظامی خود علیه تروریست‌ها در سوریه را کلید زد، حملات اخیر شدیدترین حمله از نوع خود بوده است چرا که طی روزهای اخیر، مسکو معمولاً از بمباران حدود 10 هدف سخن می‎گفت.

وزارت دفاع روسیه با اعلام این خبر، افزود تشدید حملات جنگنده‌ها مانع از تلاش آنها برای تجمع و مخفی شدن در مناطق مسکونی شده است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است، هواپیماهای جنگی این کشور با موشک‌های بسیار دقیق و با برد بلند «KEB- 500» مقر گروه تروریستی موسوم به «لواء الحق» را در سوریه هدف قرار دادند.

طبق این بیانیه، در حملات جنگنده‌های روسی، 200 شورشی از جمله دو تن از سرکردگان داعش به هلاکت رسیدند. هواپیماهای جنگی روسیه در حملات جداگانه در منطقه حلب نیز بیش از 100 شورشی را کشتند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد در این حملات، یکی از پایگاه‌ها و انبارهای تسلیحاتی گروه داعش که نزدیک زندانی در نزدیک شهر «حلب» تأسیس کرده بودند، منهدم شد و 100 تن از تروریست‌ها نیز کشته شدند.

استان‌های حلب و «لاذقیه» از اهداف بمباران‌های جنگنده‌های روسی طی 24 ساعت گذشته بوده است.


:: موضوعات مرتبط: نظامی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: روسیه، خروج از انزوا، نقش موثر در معادلات جهانی، میدان سوریه = احیای قدرت بین المللی روسیه ,



بازدید : 976
نویسنده : کامران وزیری

 

امیر پوردستان

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران شهادت سردار حسین همدانی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیراحمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی شهادت سردار شهید حسین همدانی را تسلیت گفت.

متن این پیام به‌شرح ذیل است: من‌المؤمنین رجالٌ صدقوا ما عاهدوا اللّه علیه  فمنهم من قضی نحبه و منهم من یتنظر و مابدلوا تبدیلاً

شهادت سردار سرتیپ پاسدار حاج حسین همدانی را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و همرزمان بازمانده از قافله شهدا تبریک و تسلیت عرض می‌کنم، بدون تردید بهترین پاداش برای مجاهدان و رزمندگان همانا شهادت و پیوستن به یاران سفرکرده است.

هرچند به‌جهت از دست دادن چنین فرمانده رشیدی متأثر و اندوهگین هستیم اما این شهادت‌ها عزم ما را برای ادامه راه آنان و انتقام سخت و قاطع از عاملین و حامیان آنها صدچندان می‌کند.

سرتیپ امیررضا پوردستان ــ فرمانده نزاجا


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , نظامی , ,
:: برچسب‌ها: شهید همدانی، همرزم صیادشیرازی، سردار دلیر ایران اسلامی،امیرپوردستان ,