<تحریم‌ها بر نیروی هوایی ایران هیچ تأثیری نداشته است.
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1469
نویسنده : کامران وزیری

 

 

ویکتور نیکلایویچ بوندارف گفت: توانمندی نیروی هوایی ارتش ایران در ساخت قطعات و تجهیزات و بازآماد انواع هواپیماها و بالگردها نشان می‌دهد که تحریم‌های بین المللی بر فعالیت‌های این نیرو تأثیرگذار نبوده است.

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی، سرلشکر خلبان ویکتور نیکلایویچ بوندارف، فرمانده نیروی هوایی فدراسیون روسیه بعدازظهر امروز سه شنبه پس از بازدید از پایگاه شهید بابایی اصفهان، گفت: توانمندی نیروی هوایی ارتش در ساخت قطعات و تجهیزات و بازآماد هواپیماها حاکی از آن است که تحریم‌ها هیچ تأثیری بر این نیرو نداشته است.

بوندارف اظهار داشت: در بازدیدهایی که از دو پایگاه نیروی هوایی ارتش و دانشگاه هوایی شهید ستاری داشتم به این نتیجه رسیدم که نیروی هوایی ارتش ایران از ظرفیت و توانمندی بسیار بالایی برخوردار است و سطح آمادگی خلبانان و کارکنان فنی این نیرو در حد بسیار خوبی است.

وی افزود: جریان آموزش خلبانان نیروی هوایی به خوبی انجام می‌شود به طوری که این خلبانان پس از پایان آموزش به عنوان متخصص وارد کابین هواپیما می‌شوند.

بوندارف با اشاره به رژه جنگنده‌های اف 14 و اف 7 در دسته‌های سه فروندی در پایگاه هشتم شکاری، خاطرنشان کرد: پرواز گروهی هواپیماها نیاز به آموزش خاص و مستمر دارد که این اجرا توسط خلبانان ایرانی حاکی از آموزش های خوب و سطح بالای آنان است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش روسیه با اشاره به بازآماد هواپیماها در پایگاه اصفهان تصریح کرد: من از نزدیک شاهد تلاش کارکنان فنی در بخش باز آماد (اورهال) هواپیماهای شکاری و ترابری بودم و به عنوان یک متخصص هوایی ضمن خوشحالی، از این همه پیشرفت در این زمینه متعجب شدم.

بوندارف ادامه داد: توانمندی نیروی هوایی ارتش ایران در ساخت قطعات و تجهیزات و بازآماد انواع هواپیماها و بالاگردها نشان می‌دهد که تحریم‌های بین المللی بر فعالیت‌های این نیرو تأثیرگذار نبوده است


:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
:: برچسب‌ها: ایران،روسیه،ارتش،نیروی هوایی ,



ایران و آمریکا در گذر تاریخ
نوشته شده در 30 / 7 / 1392
بازدید : 1348
نویسنده : کامران وزیری
 
 
اولین ول بار در کتابی با نام «تحفه العالم» که نواده دختری ابوالقاسم میرفندرسکی در سال ۱۱۰۷ یعنی سال دوم سلطنت شاه سلطان حسین و ۲۰۲ سال پس از کشف آمریکا نوشته، از اجناس آمریکایی چون فرشهای و لباسهای ینگی دنیا ذکری به میان آمده‌است.(1)

بر طبق اسناد، جاستین پرکینز اولین آمریکایی است که در تاریخ به ایران پای گذارد(2). از سوی دیگر، نخستین ایرانی که رسما تابعیت ایالات متحده آمریکا را پذیرفت میرزا محمد علی حاج سیاح بود که در انقلاب مشروطیت نیز شرکت داشت.(3)

 


:: موضوعات مرتبط: تاریخی , ,
:: برچسب‌ها: ایران , آمریکا , نگاه تاریخی ,



بازدید : 1370
نویسنده : کامران وزیری

محمد رویانیان گفت: می خواهند پرسپولیس را بمباران کنند تا خفه شویم و حق را نگوییم.

 مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب که در اعتراض به رای کمیته‌ انضباطی فعلا به باشگاه نمی‌رود، اظهار کرد: رایی که برای پرسپولیس صادر شد یک حکم انضباطی نبود، بلکه برخورد غیر فوتبالی با این باشگاه بود. بحث دایی و مایلی کهن چه ارتباطی با بازی پرسپولیس و داماش داشت که حکمش به همراه این بازی صادر می‌شود؟ باید رای مربوط به آن بحث را همان هفته‌ صادر می‌کردید.

 او ادامه داد: از پرسپولیس یک امتیاز کم کرده‌اید واقعا به چه علت؟ جز این است که چند تماشاگرنمای تیم حریف 90 دقیقه‌ به سید جلال حسینی فحاشی کردند و بعد از آن دعوای مصنوعی به راه انداختند. مگر هواداران ما توهین کردند؟ آنها فقط در پاسخ به اهانت‌های تماشاگران حریف یک شعار دادند. واقعا برای من سوال است که علت صادر شدن چنین رایی چیست؟

 رویانیان گفت: این برخوردها متعادل و حرفه‌ای نیست و هیچ چیزی را اصلاح نمی‌کند. این حکم توهین به 30 میلیون هوادار پرسپولیس است. نمی‌شود به همین راحتی از تیم‌ها امتیاز کسر کنید. آقای کفاشیان می خندد و می‌گوید از چند باشگاه امتیاز کسر شده و برای رعایت عدالت باید از بقیه هم کسر شود. این طور که نمی‌شود یک باشگاه 30 میلیون هوادار دارد و دیگری 100 هزار تا. ما برای استقلال هم ناراحتیم. آقای شیرینی گفته این حکم برای دلجویی از استقلال بوده، اما من این گونه فکر نمی‌کنم. کسر امتیاز از نظر قوانین فیفا کاملا اشتباه است. شما به جای این که اشتباهتان را اصلاح کنید و امتیازهای کسر شده را بر گردانید دوباره این کار را تکرار می‌کنید؟

 مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با بیان به این که چرا هر سال بعد از بازی این تیم با داماش یک رای علیه سرخپوشان صادر می‌شود؟ گفت: دایی و مایلی کهن سه، چهار هفته‌ پیش بحث کردند، چرا همان موقع تصمیم نگرفتند؟ چرا گذاشتند بعد از بازی با داماش رای را اعلام کنند. نمی‌دانیم چه علتی دارد که بعد از بازی با داماش بلافاصله برای ما حکم صادر می‌شود، این برای من جای سوال است که از زمان شیث رضایی هر موقع با داماش بازی داشته‌ایم‌، بلافاصله از ما امتیاز کم شده یا تماشاگرانمان محروم شده‌اند. چه دستی در کار است؟ حرف من این است که شما نباید به باشگاه من توهین کنید. اگر رویانیان تخلفی کرده به جایش برخورد کنید، نه این که همه چیز را روی هم بگذارید و یک دفعه بمب منفجر کنید. با چه منطقی این حکم را صادر کردید؟

 او در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی روی صحبت خود پافشاری می‌کند، گفت: آنها می‌خواهند پرسپولیس را بمباران کنند تا خفه شویم و آن چیزی که حق است را نگوییم و دیگر جرم یک داور متخلف را اعلام نکنیم. ما بر اساس شواهد و مدارکی که داشتیم به عملکرد یک داور اعتراض کردیم، اما به سایر داوران اعتماد داریم. بعد از آن بازی جنجالی سپاهان از زیر بار همه چیز در رفته، اما پرسپولیس باید نابود شود. این‌ها بی‌مسئولیتی است. مربی ما را دو جلسه محروم کرده‌اند، این کار روحیه بازیکنان ما را خراب می‌کند. خودتان را راحت کنید و بگویید نمی خواهید پرسپولیس قهرمان شود.

 رویانیان در پایان تاکید کرد: من به هیات مدیره‌ هم گفته‌ام که تا زمانی که دلیل منطقی برای این حکم پیدا نکنم به باشگاه نمی‌روم و تا آخرین لحظه از حق پرسپولیس دفاع می‌کنم.


:: موضوعات مرتبط: ورزشی , ,
:: برچسب‌ها: پرسپولیس , رویانیان ,



بازدید : 1333
نویسنده : کامران وزیری
 
 
سرمربی فعلی تیم ملی ایران که به همراه این تیم به عنوان یکی از نمایندگان قاره آسیا در جام جهانی 2014 حضور خواهد داشت اعلام کرده قبل از این برای سرمربیگری منچستریونایتد پیشنهاد داشته اما ان را قبول نکرده است. کارلوس کی روش همچنین تاکید کرده از اینکه پیشنهاد یونایتدیها را نپذیرفته به هیچ عنوان پشیمان نیست.
 

به گزارش خبرگزاری مهر، سرالکس فرگوسن در دوران 27 ساله حضور خود در منچستریونایتد دستیاران زیادی داشت اما کارلوس کی روش یکی از مشهورترین آنها بود که هیچ ترسی از مخالفت با تصمیمات فرگوسن نداشت و همین ویژگی او باعث شد یونایتد از نظر تاکتیکی پیشرفت های قابل توجهی داشته باشد.

کی روش که هم اکنون سرمربی تیم ملی ایران است در پاسخ به خبرنگار "رکورد" که از او پرسید آیا پیشنهاد جانشینی فرگوسن را داشت گفت: بله، وقتی در سال 2008 برای هدایت پرتغال به کشورم بازگشتم شانس جانشینی فرگوسن را رد کردم.

کی روش در مورد اینکه آیا پشیمان است یا خیر افزود: نه به هیچ عنوان. هرگز از این تصمیم پشیمان نشدم. دلایلی هم برای عدم پشیمانی ام دارم. در آن زمان با پرتغال می توانستم به اولین جام جهانی دوران مربیگری ام بروم. جام جهانی که در آفریقای جنوبی بود نزدیک کشور محل تولد من و در آنجا شانس این را داشتم که تیم ملی کشورم را در جام جهانی هدایت کنم. دلیل دیگرم این بود که بعد از تقریبا 16 سال دوری از پرتغال این شانس بسیار خوبی بود که به کشورم نزد دوستان و خانواده ام برگردم.

این روزنامه در ادامه این مطلب نوشته است: البته شاید کمی پشیمانی برای کارلوس کی‌روش وجود داشته باشد چرا که او می توانست به جای نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران در اولدترافورد منچستریونایتد را هدایت کند. البته کی روش اگر نیمکت یونایتد را می‌خواست باید منتظر بازنشستگی فرگوسن می ماند و در سال 2008 این تیم را ترک نمی‌کرد، شاید برای کسی که نمی خواست این مدت را صبر کند ترک یونایتد توجیح خوبی باشد.


:: موضوعات مرتبط: ورزشی , ,
:: برچسب‌ها: فوتبال،کی روش،منچستر یونایتد،فرگوسن ,



بازدید : 1156
نویسنده : کامران وزیری

 

دکتر نصرت الله تاجیک، در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین، به تحلیل روند جدید رابطه ایران و آمریکا و تأثیر آن بر پرونده ای هسته ای ایران پرداخته است.

 

به گزارش ایسنا، تاجیک در خبرآنلاین نوشت: وقتی وزیر امور خارجه ایران پای سخنرانی اوباما نشست ولی جان‌کری در جلسه سخنرانی رئیس جمهور ایران حاضر نبود باید حدس زده می‌شد که آمریکا در این خوش اخلاقی دیپلماتیک به ایران بدهکار است.

 

اما فارغ از این گونه امور تشریفاتی که در دنیای دیپلماتیک نیز مهم هستند آمریکا از اینکه ایران قبول کرد در جلسه ۱+۵ وزیر خارجه‌اش با وزیر خارجه آمریکا گفتگو کند بدهی بزرگتری به ایران داشت که با تلفن زدن اوباما به روحانی در آخرین لحظات اقامتش در نیویورک فارغ از هر گونه محتوائی که ممکن است داشته باشد تا حدی جبران شد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: ایران،آمریکا ,



بازدید : 1629
نویسنده : کامران وزیری

رئیس‌جمهوری سوریه با اشاره به این که ارتش این کشور ضربات سنگینی به تروریست‌های مسلح وارد کرده است، خاطرنشان کرد: در حال نبرد با القاعده هستیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: آن‌چه در سوریه رخ می‌دهد، متفاوت با آن چیزی است که در تونس و مصر رخ داده است؛ به ویژه آن که در بحران سوریه دخالت خارجی گسترده‌ای صورت گرفته است. تروریست‌ها از خارج به این کشور اعزام می‌شوند و از این تروریست‌ها حمایت مالی صورت می‌گیرد تا در سوریه هرج و مرج ایجاد کنند. یک ماه قبل از آغاز بحران و مشخصا در ماه فوریه سال 2011 هر روز در رسانه‌ها برای برگزاری تظاهرات در سوریه اقدامات تحریک‌آمیز صورت می‌گرفت.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: سوریه , بشاراسد , کنفرانس ژنو2 ,



بازدید : 1537
نویسنده : کامران وزیری
 
 
یک رسانه آمریکای با تحلیل روند جدید آغاز شده برای حل موضوع هسته ای ایران، از کاخ سفید خواست تا با واقع بینی و ایستادگی در برابر تندروهای حاضر در کنگره از بی نتیجه ماندن این روند جدید جلوگیری کند.
 

به گزارش خبرگزاری مهر، سی ان ان در تحلیل خود که به قلم "کلسی داونپورت" نگاشته شده آورده است : برای اولین بار در سال های اخیر واشنگتن در مسیر رسیدن به توافق با ایران در مورد برنامه هسته ای این کشور قرار گرفته است. اما برای رسیدن به این هدف آمریکا باید با یک صدای متحد سخن بگوید. دولت آمریکا باید از دیپلمات های خود فعالانه حمایت کرده و از زیر سوال بردن و یا ناکارآمد کردن اقدامات آنها در مذاکرات خودداری کند.


:: موضوعات مرتبط: بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران،آمریکا،مذاکرات 1+5 ,



پولدارهای ایران چند نفرند؟
نوشته شده در 30 / 7 / 1392
بازدید : 1450
نویسنده : کامران وزیری

 

«ما 22 میلیون نفر با درآمد بالا نداریم و حذف این مقدار به عنوان سه دهک بالایی بیشتر شبیه شوخی است.»

 

به گزارش ایسنا،‌ جمشید پژویان در شرق نوشت: دولت در توافقی با مجلس عزم خود را جزم کرده تا سه‌دهک درآمدی بالای جامعه را از فهرست دریافت یارانه نقدی حذف کند. این توافق بیشتر به یک شوخی می‌ماند زیرا امکان شناسایی دهک‌ها نه در ایران بلکه در هیچ کشور دیگری وجود ندارد. ضمن اینکه

دولت و مجلس بر سر حذف 30 درصد از یارانه‌بگیران که معادل 22 میلیون‌نفر از جمعیت کل کشور هستند، توافق کرده‌اند.


:: موضوعات مرتبط: اقتصادی , ,
:: برچسب‌ها: هدفمندی یارانه ها ,



بازدید : 613
نویسنده : کامران وزیری

به گزارش ایسنا، این عکس را پارسینه منتشر کرده است.

 

 
اقتدای سید حسن نصرالله به آیت ا... محمدی ری‌شهری


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: ایران , لبنان , حزب ا , , , , سیدحسن نصرا , , , ,



برصیصا کیست؟
نوشته شده در 30 / 7 / 1392
بازدید : 1442
نویسنده : کامران وزیری

نام و سرگذشت «برصیصا» به طور مستقیم در قرآن نیامده است؛ ولی آیات اول تا هجدهم سورۀ حشر به این مطلب اشاره دارد.

خبرگزاری فارس: برصیصا کیست؟ 

 

 

 

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس،‌ کلمه"برصیصا"برگرفته از «صیصا» در لغت به معنای کاکل‌های کلاه اسقف اعظم که یادآور برترین مقام کلیسا است می‌باشد و در اصطلاح، راهبی عابد و زاهد که در دام شیطان گرفتار و بد فرجام شد.

در کتاب‌های تفاسیر قرآنی آمده است که "برصیصا" از قوم بنی‌اسرائیل بوده که عمر خود را به پرستش و بندگی خدا سپری کرد و در پرتو ریاضت، یکتاپرستی و عبادت به مقامی رسیده بود که خداوند دعای او را در حق بیماران، دیوانگان و درماندگان مستجاب می‌کرد.

بر این اساس، مردم نزد"برصیصا" آمده و وی برای آنها دعا می‌کرد و شفای آنها را از خدا می‌خواست و پروردگار نیز شفا می‌بخشید.(طبرسی،ج14)


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: قرآن مجید،برصیصای عابد ,