<چرا نماز را باید به زبان عربی خواند؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1442
نویسنده : کامران وزیری
http://s5.picofile.com/file/8150117618/92805561620728773379.png

قابل توجه کسانی که می پرسند :

چرا نماز را باید به زبان عربی خواند؟

درحالیکه ما فارسی (پارسی) زبان یا ایرانی هستیم؟


خاطره آقای محمد جواد شریعت با مرحوم آیت الله حاج آقا رحیم ارباب اصفهانی


سال یک هزار و سیصد و سی و دو شمسی بود من و عده ای از جوانان پرشورآن روزگار، پس ازتبادل نظر و مشاجره، به این نتیجه رسیده بودیم که چه دلیلی دارد نماز را به عربی بخوانیم؟


 

چرا نماز را به زبان فارسی نخوانیم؟

عاقبت تصمیم گرفتیم نماز را به زبان فارسی بخوانیم و همین کار را هم کردیم.

والدین کم کم از این موضوع آگاهی یافتند و به فکر چاره افتادند، آن ها پس از تبادل نظربا یکدیگر، تصمیم گرفتند با نصیحت ما را از این کار باز دارند و اگر مؤثر نبود، راهی دیگر برگزینند، چون پند دادن آن ها مؤثر نیفتاد، ما را نزد یکی از روحانیان آن زمان بردند. آن روحانی وقتی فهمید ما به زبان فارسی نماز می خوانیم، به شیوه ای اهانت آمیز نجس و کافرمان خواند.

این عمل او ما را در کارمان راسخ تر و مصرتر ساخت. عاقبت یکی از پدران، والدین دیگر افراد را به این فکر انداخت که ما را به محضر حضرت آیت الله حاج آقا رحیم ارباب ببرند و این فکر مورد تأیید قرار گرفت. آن ها نزد حضرت ارباب شتافتند و موضوع را با وی در میان نهادند، او دستور داد در وقتی معیّن ما را خدمتش رهنمون شوند . 

http://s5.picofile.com/file/8149890500/arbab.jpg

درروز موعود ما راکه تقریباً پانزده نفربودیم، به محضرمبارک ایشان بردند، درهمان لحظه اول، چهره نورانی وخندان وی ما را مجذوب ساخت؛ آن بزرگمرد را غیرازدیگران یافتیم و دانستیم که با شخصیتی استثنایی روبرو هستیم.

آقا در آغازدستورپذیرایی ازهمه مارا صادر فرمود. سپس به والدین ما فرمود: شما که به فارسی نماز نمی خوانید، فعلاً تشریف ببرید و ما را با فرزندانتان تنها بگذارید. وقتی آن ها رفتند، به ما فرمود: بهتر است شما یکی یکی خودتان را معرفی کنید و بگویید در چه سطح تحصیلی و چه رشته ای درس می خوانید، آنگاه به تناسب رشته و کلاس ما، پرسش های علمی مطرح کرد و از درس هایی مانند جبر و مثلثات و فیزیک و شیمی و علوم طبیعی مسائلی پرسید که پاسخ اغلب آن ها از توان ما بیرون بود.


هرکس از عهده پاسخ برنمی آمد، با اظهار لطف وی وپاسخ درست پرسش روبرو می شد.پس از آن که همه ما را خلع سلاح کرد، فرمود: والدین شما نگران شده اند که شما نمازتان را به فارسی می خوانید، آن ها نمی دانند من کسانی را می شناسم که _ نعوذبالله _ اصلاً نماز نمی خوانند، شما جوانان پاک اعتقادی هستید که هم اهل دین هستید و هم اهل همت، من در جوانی می خواستم مثل شما نماز را به فارسی بخوانم؛ ولی مشکلاتی پیش آمد که نتوانستم.

اکنون شما به خواسته دوران جوانی ام جامه عمل پوشانیده اید، آفرین به همت شما، در آن روزگار، نخستین مشکل من ترجمه صحیح سوره حمد بود که لابد شما آن را حلّ کرده اید. اکنون یکی از شما که از دیگران مسلط تراست، بگوید بسم الله الرحمن الرحیم را چگونه ترجمه کرده است؟

یکی ازما به عادت دانش آموزان دستش رابالا گرفت و برای پاسخ دادن داوطلب شد، آقا با لبخند فرمود: خوب شد طرف مباحثه مایک نفر است؛ زیرا من ازعهده پانزده جوان نیرومند برنمی آمدم.

بعد به آن جوان فرمود: خوب بفرمایید بسم الله را چگونه ترجمه کردید؟

آن جوان گفت:طبق عادت جاری به نام خداوند بخشنده مهربان.

حضرت ارباب لبخند زد و فرمود:گمان نکنم ترجمه درستِ بسم الله چنین باشد. درمورد «بسم» ترجمه «به نام» عیبی ندارد.اما «الله» قابل ترجمه نیست؛ زیرا اسم علم (خاص) خدا است و اسم خاص را نمی توان ترجمه کرد؛مثلاً اگر اسم کسی «حسن» باشد، نمی توان به آن گفت «زیبا». ترجمه «حسن» زیباست؛ اما اگربه آقای حسن بگوییم آقای زیبا،خوشش نمی‌آید. کلمه الله اسم خاصی است که مسلمانان بر ذات خداوند متعال اطلاق می کنند. نمی توان «الله» را ترجمه کرد، باید همان را به کار برد.

 

خوب «رحمن» را چگونه ترجمه کرده اید؟

رفیق ما پاسخ داد: بخشنده.

حضرت ارباب فرمود: این ترجمه بد نیست، ولی کامل نیست؛ زیرا «رحمن» یکی از صفات خداست که شمول رحمت و بخشندگی او را می رساند و این شمول درکلمه بخشنده نیست؛ «رحمن» یعنی خدای که در این دنیا هم برمؤمن و هم بر کافر رحم می کند و همه را در کنف لطف و بخشندگی خود قرار می دهد و نعمت رزق و سلامت جسم و مانند آن اعطا می فرماید. در هرحال، ترجمه بخشنده برای «رحمن» درحد کمال ترجمه نیست.


خوب، "رحیم "را چطور ترجمه کرده اید؟

رفیق ما جواب داد: «مهربان»

حضرت آیت الله ارباب فرمود: اگرمقصودتان از رحیم من بودم:)؛(( چون نام ایشان رحیم بود)) بدم نمی آمد «مهربان» ترجمه کنید؛ امّا چون رحیم کلمه ای قرآنی و نام پروردگار است، باید درست معنا شود. اگر آن را «بخشاینده» ترجمه کرده بودید، راهی به دهی می برد؛ زیرا رحیم یعنی خدایی که در آن دنیا گناهان مؤمنان را عفو می کند. پس آنچه در ترجمه «بسم الله» آورده اید، بد نیست؛ ولی کامل نیست و اشتباهاتی دارد.


من هم در دوران جوانی چنین قصدی داشتم، امّا به همین مشکلات برخوردم و از خواندن نماز فارسی منصرف شدم. تازه این فقط آیه اول سوره حمد بود، اگر به دیگر آیات بپردازیم موضوع خیلی پیچیده تر می شود.امّا من معتقدم شما اگرباز هم بر این امر اصرار دارید، دست از نماز خواندن فارسی برندارید؛ زیرا خواندنش ازنخواندن نماز بطورکلی بهتر است.


در این جا، همگی شرمنده و منفعل و شکست خورده از وی عذر خواهی کردیم و قول دادیم، ضمن خواندن نمازبه عربی،نمازهای گذشته را اعاده کنیم.


ایشان فرمود: من نگفتم به عربی نماز بخوانید، هرطور دلتان می خواهد بخوانید.

من فقط مشکلات این کار را برای شما شرح دادم.


ما همه عاجزانه از وی طلب بخشایش و ازکار خود اظهار پشیمانی کردیم.حضرت آیت الله ارباب، با تعارف میوه و شیرینی، مجلس را به پایان برد. ما همگی دست مبارکش را بوسیدیم و در حالی که ما را بدرقه می کرد، خداحافظی کردیم. بعد نمازهارا اعاده کردیم و ازکار جاهلانه خود دست برداشتیم.
 


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , تاریخی , ,
:: برچسب‌ها: اسلام , ایمان واعتقاد مذهبی , پاسخ به انحراف وشبهه در دین , نقش محوری علمای دینی ,



بازدید : 1365
نویسنده : کامران وزیری

مختار.jpg

بعد از واقعه عاشورا و شهادت مظلومانه یاران امام حسین ( ع) ، خونخواهی شهدای کربلا تا سالها ادامه پیدا کرد به طوری که تا ۶۰​ سال پس از واقعه عاشورا افرادی برای انتقام خون سید الشهدا قیام کردند و البته تقریبا پایان قیام همه آنها نیز به نوعی شبیه به هم بود.

مجله مهر: واقعه کربلا در سال ۶۱ هجری رخ داد و بعد از شهادت فرزندان رسول خدا، همسران و فرزندانشان به اسارت رفتند. بعد از واقعه کربلا آنان‌که پشیمان شدند و عده ای که نتوانستند خود را به امام برسانند، تصمیم گرفتند قیام کنند و به خونخواهی شهدا برخیزند تا حکومت را از دست قاتلان اهل بیت علیهم السلام در آورند و به فرزندان رسول خدا بسپارند. این گزارش، مروری است بر همه قیام‌هایی که با عنوان خون‌خواهی شهدای مظلوم کربلا در تاریخ ثبت شده‌ است.

واقعه حره

بعد از حادثه خونین کربلا و شهادت امام حسین علیه السلام و یارانش، ماهیت یزید و یزیدیان برای مردم فاش شد. مردم مدینه که بی توجهی خلافت اموی نسبت به واقعه عاشورا را دیده بودند با رهبری «عبدالله بن حنظله» در ذی الحجه سال ۶۳ هجری، یعنی دوسال بعد از واقعه عاشورا قیام کردند. مردم این شهر با عبدالله برای این قیام بیعت کردند و بعد از آن والی مدینه «عثمان بن محمد بن ابوسفیان» را از شهر بیرون کردند. بعد از آن هم یزید را غاصب خلافت خوانده و او را لعنت کردند. اما یزید وقتی از شورش مردم مدینه باخبر شد لشگر عظیمی به فرماندهی «مسلم بن عقبه» تدارک دید و راهی مدینه کرد. این فرمانده اموی بعد از لشگرکشی، شهر مدینه را محاصره و مقاومت مردم این شهر را درهم شکست و کشتار وسیعی راه انداخت. به گفته مورخان، مسلم بن عقبه سه روز، جان و ناموس اهل مدینه را برای لشگریانش مباح کرد و سپاه وی به کشتار وسیع و غارت اموال مردم این شهر پرداختند. کشتار و تجاوزهای مسلم بن عقبه و لشگریانش به قدری زیاد بود که به وی لقب «مسرف» به معنی «خونریز بی حد و حصر» دادند. هیچ کدام از مردم مدینه از این حادثه نجات نیافتند. یا کشته و زخمی شدند یا مورد غارت و تجاوز قرار گرفتند و این قیام به سفاکانه ترین شکل ممکن سرکوب شد.

 


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , تاریخی , ,
:: برچسب‌ها: عراق , کوفه , ملت عهدشکن!!! ,



بازدید : 1180
نویسنده : کامران وزیری

همزمان با در دستور کار قرار گرفتن طرح امر به معروف و نهی از منکر در مجلس سناریوی جدید "اسیدپاشی" از سوی جریان نفاق طراحی شد.در این سناریو برخی از رسانه ها با تیترها و تحلیلهای شبهه انگیز و جهت دار سعی کردند ضمن القای ناامنی در جامعه و گره زدن این حادثه با طرح امر به معروف و نهی از منکر، آن را به یک جریان خاص نسبت دهند.

خبرگزاری مهر-  سرویس سیاسی: طرح امر به معروف و نهی از منکر؛ دستور کار این روز های مجلس شورای اسلامی است. فریضه ای که پیش از این حتی تا پای تشکیل وزارت خانه هم پیش رفته بود.

در سال 89 آیت الله مکارم شیرازی ضمن انتقاد از مسائل فرهنگی کشور و با بیان این که مسائل اخلاقی در امور سیاسی و اقتصادی تأثیر دارد در جلسه درس اخلاق خود در مسجد اعظم قم پیشنهاد تشکیل وزارت امر به معروف و نهی از منکر داد و گفت:  باید «وزارت امر به معروف و نهی از منکر» ایجاد شود تا به مسائل اخلاقی در مدارس و دانشگاه‌ها و رسانه‌ها رسیدگی شود.

این مرجع تقلید اضافه کرد: وقتی اخلاق مردم فاسد شد، رشوه، قاچاق مواد مخدر و طلاق نیز افزایش می‌یابد. بعضی به صورت برنامه‌ریزی شده قصد دارند با رواج بی‌حجابی نظام را تضعیف کنند و نباید فراموش کنیم که مسئله بی‌حجابی تنها یک مسئله ساده نیست بلکه کل نظام را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

اما پس از سه سال مسکوت ماندن طرح تشکیل وزارت امر به معروف و نهی از منکردر مجلس، شهادت طلبه‌ جوان علی خلیلی به دلیل دفاع از یک خانم و تذکر لسانی به چند اوباش و همچنین چند اقدام مشابه دیگر موجب شد که مجلس شورای اسلامی در حرکتی پسندیده، اقدام به تدوین قانونی در راستای احیای فریضه امر به معروف  و حمایت از آمران به معروف نماید.

جایگاه امربه معروف در دین اسلام و قیام امام حسین(ع)

امر به معروف و نهی از منكر، پيشينه‏ ای به قدمت تاريخ حيات انسان دارد. نخستين انسان دعوت كننده به نيكی، آدم علیه السلام بود و پس از وی نيز پيام آوران وحی و پيروان آنان در انجام اين وظيفه مهم تلاش كرده‏ اند.

دین اسلام نيز از پيروان خود می ‏خواهد كه خود را در برابر جامعه متعهد بدانند و در صورت مشاهده ستم و گناه سكوت نكنند، بلكه همواره ديگران را به خوبی‏ ها امر كنند و از بدي‏ها باز دارند.

تاكيدهای مكرر قرآن كريم، در خصوص امر به معروف و نهی از منكر بيانگر اهميتی است كه اسلام برای سالم سازی محيط اجتماع و مبارزه با عوامل فساد و گناه قائل شده است.

قيام امام حسين(ع) نيز برای اجرای اين فريضه الهی بود. امام حسین(ع) از اوضاع زمان و وضع حكومت وقت خود انتقاد می ‏كند و شيوع فساد را متذكر می ‏شود، تغيير ماهيت اسلام را يادآوری می‏ كند، حلال شدن حرامها و حرام شدن حلالها را بيان می نمايد، و آنگاه مي‏ فرمايد: "وظيفه يك مسلمان اين است كه در مقابل چنين حوادثی ساكت نباشد."


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: احکام اسلامی، امر به معروف ونهی ازمنکر ، شعائر رو به فراموشی! ,



بازدید : 767
نویسنده : کامران وزیری

نویسنده و اندیشمند مسیحی معاصر، که او را "عاشق امام علی (ع)" لقب داده‌اند، در 83 سالگی دیده از جهان فرو بست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النهار لبنان، جورج جرداق اندیشمند و مورخ مسیحی و شخصیتی سرشناس بود که چهار دهه از عمر خود را برای مطالعه و تحقیق در مورد- به تعبیر خودش- یکی از برجسته ترین شخصیت های جهانی یعنی امام الموحدین حضرت علی(ع) صرف کرد. حاصل تحقیقات وی چندین جلد کتاب ارزشمند در مورد شخصیت امام علی (ع) است.

وی صاحب کتاب‌هایی از جمله دایرة المعارف « علی؛ ندای عدالت انسانی»، «علی و حقوق بشر»، «علی و انقلاب فرانسه»، «علی و سقراط»، «علی و ناسیونالیسم عربی» و عناوین دیگری در این زمینه است.

جرج جرداق درباره راز عدم نوشتن در باره شخصیت دیگری غیر از علی(ع) در یک گفتگو تصریح کرده بود: "... من پس از علی علیه اسلام کسی را شایسته نوشتن ندیدم و تصمیم گرفتم که جز در مورد علی (ع) ننویسم....انقلاب علی علیه السلام انقلاب انسانی، اجتماعی، فکری و فرهنگی بود و در آن بین دو جبهه فسق و قتل و قاچاق انسان و برده و مرگ از یک طرف و جبهه دین و رحمت و عدالت و انسانیت و آزادی و حیات فاصله های زیادی بود. موظف شدم که جبهه علی را که خالص ترین جبهه ها است، مورد بررسی و تحلیل قرار دهم. این جبهه راه را برای من روشن کرد و چراغ راهم شد"

جرج سمعان جرداق نویسنده، اندیشمند و ادیب مسیحی لبنان در سال 1931م در منطقه مرجعیون در جنوب لبنان دیده به جهان گشود.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ادیان الهی، قرابت معنوی ، آموزه های قرآنی ، مسیحیت ، عشق به امیرالمومنین ، جرج جرداق ,



بازدید : 1347
نویسنده : کامران وزیری

یک کارشناس مذهبی گفت: اظهار شادمانی از گناه، گناهان صغیره را به کبیره تبدیل می‌کند.

 حجت‌الاسلام اصغر دانشی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، در رابطه با حسادت افزود: گناهان به دو دسته صغیره و کبیره تبدیل می‌شوند در برخی موارد گناهان صغیره به کبیره تبدیل می‌شود مثل اظهار شادمانی از گناه.

 وی ادامه داد: برخی از گناهان کلیدی هستند یعنی در محرمات و معاصی دیگری را نیز به روی انسان می‌گشایند؛ به‌عبارت دیگر گناهان کلیدی گناهان دیگری را به‌دنبال خود می‌آورند به‌طور مثال حسادت را می‌توان یک گناه کلیدی دانست زیرا انسان را به گناهان دیگری مانند غیبت، تهمت، بخل و ... نیز سوق می‌دهد.

 دانشی بیان کرد: بین غبطه و حسادت تفاوت ظریفی وجود دارد، انسان حسود آرزوی زوال نعمت‌هایی را دارد که خداوند به سایر بندگانش بخشیده ولی غبطه به این معنی است که انسان آرزوی داشتن نعمتی که سایر بندگان خدا از آن بهره‌مند هستند را داشته باشد بدون هیچ‌گونه بدخواهی برای دیگران.

 ایشان در رابطه با علائم حسد عنوان نمود: فرد حسود پشت سر کسی که به او حسد می‌ورزد غیبت و بدگویی می‌کند ولی وقتی حضور دارد به تملق و چاپلوسی می‌پردازد، در وقت گرفتاری او را شماتت می‌کند و از بیچارگی او خوشحال می‌شود.

وی افزود: به‌منظور پیشگیری از رواج حسادت در جامعه باید روحانیون قبل از پرداختن به مسائل اعتقادی، مطالبی در رابطه با اخلاقیات مطرح کنند؛ زیرا این بیماری اخلاقی اگر درمان نشود تبعات جبران‌ناپذیری برای فرد و جامعه به‌همراه می‌آورد.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: آداب انسانی واسلامی , گناهان کبیره , حسادت , نابودی درون!!! ,



بازدید : 1163
نویسنده : کامران وزیری

قم - خبرگزاری مهر: حضرت ابوالفضل العباس(ع) کسی است که شجاعت را معنا بخشید و در‌‌ همان کودکی راه قله را در پیش گرفت تا اینکه در عاشورا با صلابت به اوج رسید و ادب و شجاعت و وفای خویش را به جهانیان نشان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، باز تاسوعا وعاشورا آمده است، حنجره‌ام در هوای محرم گُر گرفته است، آری! حکایت عباس، حکایت آب نیست، حکایت آبروست، مشک عباس از آب پر نبود، از آبرو پر بود. چه غافلند، آنان که مشک عباس را تیر باران کردند. آبرو با تیر بر زمین نمی‌ریزد، آبرو با شمشیر بر زمین نمی‌ریزد، آبرو با شمشیر تازه‌تر می‌شود، آبرو با خون درخشان‌تر می‌شود.

ابوالفضل العباس فرزند امیرالمؤمنین(ع)، برادر سید الشهدا، فرمانده و پرچمدار سپاه امام حسین(ع) در روز عاشورا بود.

فضایل حضرت عباس(ع)

آری اوست کسی که معنی شجاعت را معنا بخشید، اوست که حتی در نوجوانیش رشادت‌هایی به خرج داد و حیرت‌ها آفرید، اوست که با تمام معنا از‌‌ همان کودکی راه قله را گرفت و در روز عاشورا به کمال رسید، اوست بهترین الگو و اسوه از جوانمردی و شجاعت و صلابت، اوست حضرت عباس، علمدارِ شجاعت کربلا.

طاعت و بندگى

 آن حضرت یک بنده سرا پا تسلیم الهى است و تمام عظمت‌ها و ارزش‌هاى او زیر سایه همین بندگى و اطاعت محض الهى قرار دارد که به نمونه‌‌هایى اشاره می شود.

حضرت امام صادق(ع) این لقب گران سنگ را به او داد؛ چنان که در زیارتنامه آن حضرت مى‏‌خوانیم: "السلام علیک ایها العبد الصالح المطیع لله"؛ سلام بر تو اى بنده صالح و فرمانبر خدا.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , تاریخی , ,
:: برچسب‌ها: محرم , عاشورا , سیدالشهداء , حسین(ع) , عباس(ع) , ابوالفضل , قمربنی هاشم , نماد ارادت به ولایت ,



محرم واژه بی تکرار ........
نوشته شده در 4 / 8 / 1393
بازدید : 583
نویسنده : کامران وزیری

http://media2.afsaran.ir/siRdZPY.jpg 

محرم آتـــــــش سجـــــاده و خـــون

محرم دفـــــتـر اولــي مــجنــــــــون

 

محرم داغ لالـــــــه نــــــــــور ديـده

محرم قـامــــت نــــخـلـي خـــمــيــده

 

محرم نـــقــش مــاه روي عـــــبـاس

محرم تـــــير پيـکان بـر لـب يـــاس

 


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , تاریخی , ,
:: برچسب‌ها: سیدالشهداء , قیام عاشورا , درس آزادگی و آزاد مردی ,



بازدید : 1445
نویسنده : کامران وزیری

 http://s5.picofile.com/file/8147203434/006_ImamHussein_najafabadnews_41.jpg

توصیه های رهبرانقلاب برای عزاداران ومبلّغین ومداحان

* اگر ما می گوئیم حسین بن علی علیه السلام پیروز است،یک دلیل ویک وجه این حرف این است که هرکسی منطق حسینی را در طول تاریخ محور کار خودش قرار داد بی بروبرگرد پیروز شد.منطق حسینی یعنی ؛ نترسیدن از مرگ ، منطق حسینی یعنی ؛ ترجیح دادن حق بر باطل به هر قیمت ، منطق حسینی یعنی ؛ کم نشمردن یاران حق وزیاد نشمردن یاران باطل در هر حجم وعدد، منطق حسینی یعنی ؛ امید بی پایان حتی در لحظه ای که علی الظاهر آرزوها غروب می کنند.

 * شهادت شهدای کربلا نه فقط به خاطر تشنه بودنشان افضل ازهمه شهادتهاست.خیلی از شهدا تشنه از دنیارفتند.بلکه فضیلت بیشتر شهدای کربلا به خاطر آن موقعیتی است که آنها در آن شهید شدند.

 * ارزش شهدای کربلا به این است که از حریم حق در سخت ترین شرایطی که ممکن است انسان تصورش را بکند ، دفاع کردند .

 * امام حسین علیه السلام اگرچه با یزید مبارزه می کند ، امّا مبارزه ی گسترده ی تاریخی امام حسین با یزیدٍکوته عمرٍبی ارزش نیست ، بلکه با جهل و پستی و گمراهی و زبونی و ذلّت انسان است؛ امام حسین با اینها دارد مبارزه می کند .

 * حسین بن علی علیه السلام به همه مسلمانان بلکه به همه ی آزادگان عالم و لو غیر مسلمان ، این درس را داد که اگر شرف انسان ، آزادگی انسان و آرمان های انسان و برای مسلمانان دین آنان در معرض خطر قرار گرفت ، دفاع از دین در سخت ترین شرائط و با سختترین مقدمات یک فریضه اسلامی و یک فریضه انسانی است.  


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , بیانات مقام معظم رهبری , ,
:: برچسب‌ها: حضرت امام حسین(ع) , تبیین قیام عاشورا , بیانات مقام معظم رهبری ,



نگذارید آبروی شیعه را ببرند!
نوشته شده در 29 / 7 / 1393
بازدید : 1317
نویسنده : کامران وزیری

http://nmedia.afs-cdn.ir/v1/image/d2yKsibQ77C-f2DqwhPROLLFut0OHZ9xxPCm4WNMBG82W8vC1jMbHw

  

آهای بچه هیئتی ها !


فقط به سینه زدن و هیئت رفتن اکتفا نکنید
یه کم با این هایی که گول امثال صادق شیرازی رو خوردن صحبت کنید شاید به راه بیان
یادتون نره امام حسین علیه السلام برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد
بدعت گذاری در دین جزء منکرات هستش و مبارزه با اینها هم جنگ نرم محسوب میشه

پس به هوش!!!

 ...

 نگذارید آبروی شیعه را ببرند

 


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , امنیتی , مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: فرقه های انحرافی , علمای آخر الزمان , ادعای دروغین , صادق شیرازی ,



بازدید : 1223
نویسنده : کامران وزیری

آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری بعد از تحمل نزدیک به 4 ماه بیماری دار فانی را وداع گفت او از رجال سیاسی در عین حال متقی  و پرهیزگار  زمانه ما بود  و ایشان در فضای سیاسی  واجتمایی حضور فعال  همه جاتبه داشت  اما  هیچگاه سیاسی کار نشد و از زندگی طلبگی خویش خارج نگردید. ما از او راضی هستیم انشاءا... خداوندهم  از او راضی باشد.

 برای شادی روح این عالم جلیل القدر صلوات.                

 
افسران - انا لله وانا الیه راجعون دقایقی پیش آیت‌الله مهدوی کنی دعوت حق را لبیک گفت

:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , حوادث , مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: رحلت آیت ا , , , مهدوی کنی , اسوه صبر وشجاعت , یاردیرینه امام ورهبری , مدافع ولایت , ,