<حلول ماه مبارک رمضان، ماه عبادت و بندگی خدا مبارک
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 412
نویسنده : کامران وزیری



انجمن حجتیه !!!
نوشته شده در 11 / 1 / 1397
بازدید : 476
نویسنده : کامران وزیری

 

انجمن حجتیه 
این جریان كه هدف خود را بر روی جوانان مذهبی متمركز كرده، قطعا از دیگر جریان‌های سیاسی خطرناك‌ تر است،...

 به گزارش رجا، "فلسفه نجس و ضاله است، از بین تمامی علما فقط آقای "و؛س؛خ " اعلم بودند بقیه اصلا سواد ندارند، خدا رحمت كند حضرت آیت‌الله حلبی را چقدر برای دین زحمت كشید، تمام شاگردان ایشان امام زمانی هستند، حكومت جامعه ما جوانان را ضد دین می‌كند، باید از سیاست دست برداشت، فلانی در دیدار با امام زمان گفته است...، ما نیز زمانی به رهبری اعتقاد داشتیم ولی به دلایلی..."


اینها گوشه‌ای از ادبیات جذب و شستشوی مغزی انجمن حجتیه است كه با تشدید فعالیت‌های خود، قشر مذهبی و متدین جامعه را هدف گرفته‌ است، البته این فعالیت‌ها نه به نام انجمن بلكه با نام هیئت‌ها و محافل مذهبی صورت می‌پذیرد.




* انجمن حجتیه چیست؟انجمن خیریه مهدویه حجتیه درسال ۱۳۳۵ توسط شیخ محمود ذاكر زاده تولائی معروف به شیخ حلبی با هدف مبارزه با بهائیت از طریق اعتقادی تاسیس شد.

اگرچه انجمن در تبصره دوم خود آورده است كه "انجمن به هیچ‌وجه در امور سیاسی مداخله نخواهد داشت و نیز مسؤولیت هر نوع دخالتی را كه در زمینه‌های سیاسی از طرف افراد منتسب به انجمن صورت گیرد، بر عهده نخواهد داشت. " ولی عملا مخالفت آنها با اقدام سیاسی و خاموش كردن احساسات انقلابی یك مسلمان خواه یا ناخواه انجمن را به یكی از جریانات سیاسی تبدیل كرده است.




* افكار و عقاید انجمن حجتیه، قبل از انقلاببزرگ نمایى و جلوه‏دادن بهائیت به عنوان دشمن اصلى،‏ اصلی‌ترین ویژگی انجمن به حساب می‌آید، در این زمینه شیخ حلبى تأكید مى‏كرد: "امروز امام زمان‏علیه السلام از كسى جز این خدمت را نمى‏پذیرد و چیزى جز این انتظار ندارد. به خدا قسم! امروز تكلیف شرعى و دینى همه ما آن است كه با بهائیت مبارزه كنیم. "

اما شاید نكته‌ای كه كمتر به آن توجه شده باشد، تناقض عقیده و عملكرد این انجمن است. یعنی در حالی كه نخست وزیر و بسیاری از اعضای هیئت دولت و نزدیكان دربار بهایی هستند، نمی‌توانید انتقادی را نسبت به دربار از سوی انجمن بیابید.

حتی اعضایی كه به نحوی به رژیم سلطنت اعتراض می‌كردند، بر اساس تبصره دوم انجمن بلافاصله به نحوی طرد می‌شدند، چراكه به زعم آنان، اسلام تنها دین عبادت است و دخالت در سیاست، زیبنده پیشوایان دینى نیست.




* پس حمایت علمای بزرگ از انجمن از چه رویی است؟مبارزه با بهائیت و سخن گفتن از امام زمان (عج) به ذاته امر مقدسی است لذا اكثر علما از شروع حركت انجمن حمایت كردند، همچنین در این بین می‌توان حمایت‌هایی را از شهید مطهری نیز یافت.

اما این حمایت‌ها با شروع نهضت امام از ۱۴ خرداد ۴۲ سیر نزولی می‌یابد و با موضع‌گیری انجمن درباره هدر بودن خون شهدا به طور كامل قطع می‌شود.

یكی دیگر از اعتقادات این انجمن بر این اصل مبتنی شده كه قیام‏هاى قبل از ظهور محكوم به شكست است. آنان با استفاده از برخى روایات، صاحب پرچم‏هاى قیام قبل از ظهور را گمراه مى‏دانستند و تشكیل حكومت و بسط عدل را در جهت انسداد باب مهدویت مى‏شمردند.

همچنین انجمن، جهاد در دوران غیبت را بی معنا می‌داند؛ شیخ حلبى در این باره مى‏گوید: "[شیعه مى‏گوید:] در عصر غیبت امام زمان‏ علیه السلام جهاد نیست، چرا؟ چون حاكم اسلامى كه باید معصوم باشد، مصداق پیدا نكرده‌است. وظیفه داریم فقط دین خود را حفظ كنیم. تكالیف شرعى‏مان را انجام دهیم و به شبهات منكران جواب دهیم و دیگر هیچ. "




* فلسفه؛ نوعی بدعت در افكار انجمن حجتیهیكی از شاخصه‌های اصلی شناسایی انجمنی‌ها مخالفت آنها با فلسفه است، آنان فلسفه را نوعى بدعت می‌دانند.

از دیدگاه برخى ازانجمنی‌ها، كسى كه فلسفه مى‏خواند یا درس مى‏دهد، از عدالت ساقط است، بنابر این شما خود تعامل انجمن با ابن سینا، سهروردی، ملاصدرا، ملاهادی سبزواری، ابونصر فارابی، غزالی، ابوالبركات بغدادی، فخر رازی، خواجه نصیر الدین طوسی، صدرالدین دشتكی، شیخ بهایی، میرداماد، حضرت امام خمینی (ره)، علامه طباطبایی، شهید مطهری، آیت الله حسن حسن زاده آملی، آیت الله جوادی آملی، آیت الله محمدتقی جعفری، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی و مقام معظم رهبری را بیابید.




* حلبی كیست؟محمود ذاكر زاده تولائی در ۱۷ شهریور ۱۲۷۹ متولد شد و در ۲۶دی ۱۳۷۶ فوت كرد. این روحانی مشهدی در ایام جوانی خود مدافع ملی شدن صنعت نفت بوده و حتی از مشهد كاندیدای مجلس هفدهم نیز می‌شود اما با اقبال نكردن مردم به وی، از سیاست سرخورده می‌‌شود.

حلبی در مورد با مبارزه با رژیم طاغوت گفته است: "نمی‌شود با رژیم تا بن دندان مسلح مبارزه كرد. كسانی كه به این راه كشیده می‌شوند، خونشان هدر است و كسانی كه افراد را به این راه می‌كشانند، مسئول این خون‌ها هستند. كار صحیح فعالیت‌های فرهنگی و ایدئولوژیك است نه مبارزه علیه رژیم. "




* نگرش انجمن به سیاست و حكومتانجمن طرفدار جدایی دین از سیاست در دوره غیبت است و به واقع انجمن یك تشكیلات سكولار به حساب می‌آید كه دین را تنها در حریم شخصی، قابل توجه می‌داند.

اعتقاد به امكان نداشتن تشكیل حكومت اسلامی در دوره غیبت امام معصوم نیز جزو جدایی ناپذیر این تفكر به حساب می‌آید. از دیدگاه انجمن، نشانه‌های ظهور عبارت‌اند از شیوع گناه و فحشا در میان مردم كه در اثر آن، خداوند آنها را به جور سلطان، قحطی زمان و ستم حكام عذاب می‌كند. بنابراین، آنان علایم آخر زمان را اینگونه تفسیر و از آن شاد هستند: "مردم از هم بیزار و همدیگر را مورد لعن قرار داده و به روی هم آب دهان می‌اندازند و شهادت به كفر یكدیگر می‌دهند. " آنان، گرانی، قحطی، زلزله‌های پیاپی، قتل و غارت، شیوع گناه و فساد و... را نوید دهنده ظهور می‌دانند.





:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: انجمن حجتیه! ,



بازدید : 323
نویسنده : کامران وزیری

 Related image


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: عید نوروز 97 مبارک ,



بازدید : 324
نویسنده : کامران وزیری

نوآم چامسکی، زبان‌شناس و نظریه پرداز آمریکایی، در گفتگو با خبرگزاری راشا تودی گفت با اینکه ارتش آمریکا تاکنون از قدرت نظامی و اقتصادی ضعیفی رنج نبرده است، مواضع انزواگرایانه و خصمانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در سطح بین الملل این کشور را تضعیف می‌کند. 

این فیلسوف و دانشمند سیاسی مشهور آمریکایی در یک برنامه در بخش اسپانیایی راشا تودی توضیح داد ادعاهای رئیس جمهور آمریکا مبنی بر «عظیم‌تر، قدرتمند و نیرومندتر کردن کشورش» کاملا بی‌اساس است. 

چامسکی در این مصاحبه گفت: «آمریکا در زمان ریاست جمهوری ترامپ، در حال تضعیف و کم‌اثر شدن است. آمریکا اکنون از درون در حال فروپاشی است. این کشور در حال از دست دادن تمام قدرت و اعتبار بین المللی خود است و به سوی نابودی جهان پیش می‌رود».


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: چامسکی، آمریکا، فروپاشی از درون! ,



بازدید : 434
نویسنده : کامران وزیری

بادگیر در دوبی

شیخ نشینان امارات با استفاده از معماری‌های یزد و بستک استان هرمزگان اقدام به احداث و بازسازی بادگیرها در شهر دوبی کرده که باعث ایجاد یکی از جذابیت‌های گردشگردی در این شیخ‌نشین شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، اعراب در کشورهای حاشیه خلیج فارس و بخصوص شیخ‌نشینان امارات متحده عربی در چند سال اخیر با هر تلاشی اقدام به ایجاد و احداث جذابیت‌های ساختگی به منظور جذب گردشگران و توریست‌ها از نقاط مختلف جهان می‌کنند که یکی از این جذابیت‌های ساختگی بادگیرهای یزد و شهر بستک استان هرمزگان است که در شیخ نشین دوبی در حال گسترش است و باعث جذب سالانه هزاران گردشگر خارجی شده است.

محله بستکیه – جایگاه ویژه بادگیرهای دوبی

بستکیه محله ای است در شرق شهر دوبی در امتداد آبراهه (خور دوبی ) به طول تقریبی ٣٠٠ متر وبه عرض ١٠٠ متر  که تمامی این محله مزین شده به بادگیرها، دربهای چوبی و گچ بری هایی با معماری ایرانی ـ اسلامی که این محله یکی از مکان های اصلی جذب گردشگران خارجی ها شده است.

این محله از سالهای ١٨٩٠ میلادی به بعد توسط  مهاجران ایرانی که از بندر لنگه و به خصوص از شهر بستک واقع در استان هرمزگان به دوبی می آمدند بنا شده و به همین سبب آن را بستکیه می گویند.

بیشتر خانه های بستکیه دو طبقه می باشد  وبارز ترین ویژگی این محله در واقع بادگیرهای آن  است و نشان ایرانی بودن آن حتی در نامی که عرب ها به آن دادند یعنی بارجیل که معرب بادگیر است به خوبی مشهود است.

بازسازی و افزایش یادگیرها در امارات

پس از کپی برداری شیخ نشین دوبی از بادگیرهای یزد و معماری ایران، دیگر شیخ نشینان امارات همچون ابوظبی و شارجه و عجمان نیز اقدام به احداث گسترده بادگیرها در نقاط مختلف این شیخ نشینان کرده‌اند که در حال جذب گردشگران و توریست‌ها هستند.

ثبت بارجیل (بادگیرها) در میراث فرهنگی امارات !

کلمه "برجیل" همان بادگیر به زبان عربی است که اخیرا در کتاب میراث فرهنگی و کتاب های تاریخی امارات به نام میراث فرهگی و تاریخی امارات به ثبت رسیده است.

گزارش از خبرنگار ایسنا: جمشید غضنفری

انتهای پیام


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , تاریخی , ,
:: برچسب‌ها: زنگ خطر میراث فرهنگی! ,



بازدید : 341
نویسنده : کامران وزیری

 احمد نجفی کارگردان سینما، شب گذشته در اعتراض به وضعیت نمایش فیلمش، درب شورای صنفی نمایش را گِل گرفت.

عکاسان و فیلمبرداران هم برای تهیه گزارش و ثبت این اقدام عجیب، در محل حضور یافتند.

احمد نجفی درب شورای صنفی نمایش را گِل گرفت! + فیلم

احمد نجفی درب شورای صنفی نمایش را گِل گرفت! + فیلم

احمد نجفی درب شورای صنفی نمایش را گِل گرفت! + فیلم

 http://javaninews.ir/ 


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: سینمای ایران , فیلم سینمایی , عصبانیت احمد نجفی ,



بازدید : 390
نویسنده : کامران وزیری

نقد کتاب

حجت الاسلام نقویان گفت: دین شادی‌زدا و حزن‌آور نیست و این ما هستیم که به لحاظ کژتابی‌هایی که از بعضی متفکرین دین نشات گرفته یا به خاطر منافع ماست به غم دامن می‌زنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست نقد و بررسی کتاب «نظریه‌ای در باب دین و شادی؛ دین تاریخی و مهار دوگانه شادی» اثر حسن محدثی و الهام قربانی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر نقویان، مقصود فراستخواه، عضو هیات علمی مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و حسن محدثی در سرای اهل قلم خانه کتاب برگزار شد.

فراستخواه در این نشست با بیان اینکه شاید بهتر باشد در کارهای بعدی‌، محدثی به مباحث بنیادی‌تر درباره تجربه دینی و تجربه شادی بپردازد، گفت: ما یک تجربه دینی و یک تجربه غم داریم و این خوب است که ببینیم در کنار حیات دینی شرایط امکان تجربه شادی نیز وجود دارد و این‌ها چقدر می‌توانند با هم مبادله داشته باشند.

وی با اشاره به تعریف تجربه دینی از نگاه متفکرانی چون فروید، یونگ و ویلیام جیمز افزود: فروید به نوعی تجربه دینی و دین را در ساحت روانی توصیف می‌کند که با آن امکان شادی زیاد فراهم نیست. از نظر او دین نوعی وسواس است که باید انسان را از آن نجات داد. در حالی که یونگ در تجربه دینی امکان‌های زیادی را برای تجربه شادی می‌بیند و معتقد است رازهایی در ناخودآگاه وجود دارد که برخی از طریق تجربه دینی ظهور یافته و شادی را ممکن می‌کند. ویلیام جیمز که پراگماتیست است، نیز در کتاب تنوع تجربه دینی می‌گوید این تجارب متنوع‌اند، برخی با شادی نزدیک‌اند اما برخی از تجربه‌های دینی غم‌بار بوده و برای انسان رنج بیشتری ایجاد می‌کنند.

عقل ایرانی، عقل شاد است

فراستخواه توضیح داد: می‌بینید که مناظر متفاوت است، یکی نگاه منفی، دیگری نگاه مثبت و دیگری نگاه اقتضائی دارد و این کمک می‌کند که ما ببینیم که چه درکی از دین و حیات دینی مد نظر است؟ آیا مراد اجتماع دینی است که علامه طباطبائی ترسیم می‌کند که با حکومت متفاوت است و امکان حیات طیبه معنوی را ایجاد می‌کند؟ منظر فرق می‌کند اینکه چطور دین را تلقی کنیم؟ وضع نهادهای دینی را چگونه بدانیم؟ این‌ها به ما کمک می‌کند تا ببنیم که نسبت دین و شادی چیست.

وی با بیان اینکه در حوزه جامعه‌شناختی نگاه دورکیم، مارکس و وبر متفاوت است، گفت: ما در این رویکردها می‌بینیم که در هر یک نسبت دین و شادی متفاوت است. در مکتب پدیدارشناسی و نزد آلفرد شوتس می‌بینیم که دین خود امری مستقل از شادی و غم است و نمی‌توان آن را به شادی تقلیل داد و نمی‌توان از دین و شادی سخن به میان آورد و دین شادی‌ها و غم‌های خاص خود را دارد. کسی که باورهای دینی را دارد، شادی‌ها و غم‌های خاص خود را خواهد داشت. 

به گفته عضو هیات علمی مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، در این کتاب این ظرفیت وجود دارد که به تصوف و عرفان که بخش بزرگی از تجارب زیسته ایرانیان است پرداخته شود. ما می‌توانیم تجربه‌های دینی از جمله «وجد» عرفانی را دنبال کنیم. باید دید که ابن سینا چه درکی از الهیات داشته است چون او می‌گوید عارف همیشه در بهجت است. در قرون وسطی هم الهی دانان معتقد بودند خدا عین شادی است. به هر حال من معتقدم عقل ایرانی، عقل شاد است و این را می‌توان در ابن‌سینا دید.



:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , مذهبی , ,



بازدید : 409
نویسنده : کامران وزیری
یوز ایرانی

 

وبسایت سازمان محیط زیست کشور سوابق پروژه یوز آسیایی را از دسترس خارج کرد. «کاووس سید امامی»، مدیرعامل میراث حیات وحش پارسیان مسئول انحصاری پروژه یوز آسیایی در ایران بود.

http://javaninews.ir 


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , محیط زیست , ,
:: برچسب‌ها: فعال محیط زیست - دکتر کاووس سید امامی- پروژه یوز آسیایی ,



بازدید : 301
نویسنده : کامران وزیری

بسته روحانی

رییس‌جمهور با تاکید بر حفظ وحدت و اتحاد ملی در آستانه ورود به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، گفت: برخی را از قطار انقلاب پیاده کردیم که می‌توانستیم پیاده نکنیم و اکنون باید همه را به این قطار دعوت کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز در مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع مردم، گفت: بسیار خرسندم که در سی و نهمین سالگرد انقلاب عظیم اسلامی ایران به عنوان نماینده ملت ایران به همه شما مردم فداکار و انقلابی تهنیت و تبریک عرض کنم و از خداوند بزرگ عظمت و درود فراوان برای روح امام راحل و ارواح طیبه همه شهیدانی که با نثار جان خود انقلاب بزرگ این سرزمین را به پیروزی رساندند، می‌فرستم.

وی افزود: امسال ویژگی دیگری هم دارد و آن اینکه ما وارد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی می‌شویم و سال آینده که سال چهلم است باید به معنای واقعی کلمه سال بلوغ این انقلاب باشد.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: از لحاظ تاریخی ما چه بخواهیم و چه نخواهیم سال آینده چهلمین سال است و باید وحدت و اتحاد ملی را بیش از گذشته در سال آینده شاهد باشیم.

روحانی تصریح کرد: دولت، بخش خصوصی و نهادهای عمومی باید تلاش مضاعفی انجام دهند و دهه فجر سال آینده دهه هزاران افتتاح طرح و پروژه مهم در سراسر کشور باشد.

وی تاکید کرد: اینکه در همین روزها شاهد بودیم که در یک استان و در یک روز 10 هزار میلیارد تومان طرح و پروژه توسط بخش خصوصی افتتاح شد به معنای آن است که ملت ما بیش از گذشته برای آبادانی و عظمت کشور امید دارد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: حماسه 22 بهمن 96 ، سخنان ریاست محترم جمهور ,



بازدید : 323
نویسنده : کامران وزیری

خبرگزاری فارس: ملت ایران قوی‌تر از انقلابیون روزهای نخست حافظ انقلاب اسلامی هستند

یکی از مراجع تقلید گفت: پیام راهپیمایی 22 بهمن به بیگانگان این است که هیچ خیال باطل دیگری در سر نپرورانند و ملت روز به روز قوی‌تر از انقلابیون روزهای اول انقلاب حافظ آن هستند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در حاشیه حضور در راهپیمایی 22 بهمن در قم در جمع خبرنگاران با اشاره به پیام‌های حضور باشکوه ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن گفت: پیام اول راهپیمایی حق‌شناسی از امام، شهدا و ایثارگران و حمایت از نظام و دعوت مسوولان به خدمت‌گذاری به مردم است.

وی اضافه کرد: پیام دیگر به بیگانگان است که هیچ خیال باطل دیگری در سر نپرورانند و ملت روز به روز قوی‌تر از انقلابیون روزهای اول انقلاب هستند.

این مرجع تقلید مطرح کرد: این نظام همچنان محکم و قوی به کار خود ادامه خواهد داد و امیدواریم این نظام تا ظهور صاحب اصلی‌اش به کار خود با همین اقتدار ادامه دهد.


:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: آیت ا , , , جوادی آملی ,