<اتحادیه اروپا، حزب‌الله لبنان را "تروریست" خواند
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 740
نویسنده : کامران وزیری
 

بر اساس اظهارات یک منبع اروپایی وزیران خارجه عضو اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در نشست خود درباره درج نام شاخه نظامی حزب‌الله لبنان در لیست سازمان‌های تروریستی این اتحادیه به توافق رسیدند.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه روسیه الیوم،‌ دیپلمات‌های اروپایی اعلام کردند: وزیران خارجه اتحادیه اروپا با درج نام آنچه که آن را شاخه نظامی حزب‌الله لبنان خواندند در لیست سازمان‌های تروریستی این اتحادیه موافقت کردند.

براساس این تصمیم دارایی‌های حزب‌الله مصادره شده و منابع تامین مالی این گروه در 28 کشور عضو اتحادیه اروپا از بین می‌رود و ممنوعیت صدور ویزا برای افراد این گروه اعمال می‌شود.

وزیران خارجه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا برای این تصمیم به عملیاتی که در خاک بلغارستان رخ داد و گردشگران اسرائیلی را در فرودگاه شهر بورگاس در 18 ژوئیه 2012 هدف قرار داد، استناد کردند.

 در این حادثه هفت تن کشته شدند که پنج تن آنها اسرائیلی بودند و مسئولیت آن بر عهده حزب‌الله لبنان گذاشته شد.

در این راستا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از درج نام حزب الله لبنان در لیست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا استقبال کرد و افزود: این امر دستاوردی برای وزارت خارجه اسرائیل است.

عدنان منصور، وزیر خارجه لبنان گام اتحادیه اروپا را در زمینه درج نام شاخه نظامی حزب الله لبنان در لیست سازمان‌های تروریستی این اتحادیه عجولانه خواند.

وی خاطرنشان کرد که چراکه پیش‌بینی می‌شد که در این زمینه درنگی باشد تا این گام بر لبنان پیامد منفی نداشته باشد.

وی این سوال را مطرح کرد که آیا اتحادیه اروپا دولتی که حزب الله در آینده در آن شرکت کند را می‌پذیرد.

وزیر خارجه لبنان افزود:‌ کشور این امر را برای نشان دادن واکنش مناسب بررسی خواهد کرد. آیا اتحادیه اروپا تا همین میزان اکتفا خواهد کرد یا در آینده گام‌های دیگری خواهد برداشت.



دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: